Tomtom inbouwen in ventilatierooster v50

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
remmm
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het inbouwen van een TomTom in het ventilatierooster van een v50. Ik heb gisteren de unit even losgemaakt en mijn tomtom opengeschroefd en met wat hakken en zagen lijkt het mij een perfecte combinatie. Ik heb nog een oud model tomtom go 910, voordeel daarvan is dat er een 20gb Harddisk inzit, mp3's kan afspelen, met afstandsbediening en ook omgevormde films kan afspelen en bijna dezelfde afmeting heeft als het rooster. Ik ben van plan om alles aan te sluiten, dus op de radio met rds stroom erachter en USB aansluiting zodat ik met mijn laptop de updates muziek en films erop kan "uploaden"en dan zo strak mogelijk in het rooster te krijgen, ruimte erachter is voldoende in ieder geval

Dus ik ga van het weekend even knutselen. Als iemand nog tips heeft dan graag. Ik heb vandaag maar even een nieuw rooster besteld bij de dealer, voor het geval het helemaal fout gaat :) Nieuw rooster kost gelukkig "maar " € 37,50 ex BTW Dus met een beetje pech gaat die er gewoon weer in.
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

'k Ben benieuwd :)


Die 37.5, is dat voor heel dat plastieken spel?
Gebruikersavatar
remmm
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20

Ja, ik ga het straks bij de dealer ophalen dus ik hoop dat het klopt. Ik dacht eerst even zeker weten dat ik het goede reserve-onderdeel heb voordat ik de zaag erin zet
DouweS40
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 28.01.2009 - 20:16
Locatie: Juliandorp

Succes, ik ben benieuwd wat het wordt. Wel creatief bedacht moet ik zeggen en het klinkt helemaal niet zo verkeerd.
Dat ventilatierooster heb ik zelf toch bijna altijd dicht staan dus dat mis je dan ook niet zo als je daar een TT inbouwd.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Gebruikersavatar
remmm
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20

Zo, eindelijk weer wat nieuws......

Het is eindelijk gelukt en een beetje naar wens. Het was toch veel passen en meten en hakken en zagen.

Het viel mij ook meer tegen dan van tevoren gedacht. Na de eerste keer passen, strak tegen het dashboard aan vond ik hem toch te schuin om er nog goed op te kunnnen kijken.

Nu iets rechter geplaatst en met een mooie zwarte band de rand weten te maken. Ik moet hem nog wel iets verbeten maar hij zit nu goed vast.

Ik ben benieuwd of jullie het wat vinden. Ik heb met mijn telefoon wat foto's gemaakt. Slechte kwaliteit maar het geeft een beetje een beeld hoe het eruit ziet.

Afbeelding

en nog 1:

Afbeelding

de laatste:

Afbeelding


Het is op deze foto's niet goed te zien maar hij zit helemaal recht en sluit aan de onderkant helemaal strak aan en loopt dan en bewust een beetje rechtop anders kan je niet goed op het scherm kijken.

Nu maar hopen dat dieven er met hun fikken vanaf blijven ;)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Inventief is het zeker!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
DouweS40
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 28.01.2009 - 20:16
Locatie: Juliandorp

Ziet er mooi uit en het lijkt me erg functioneel.

Het is misschien even wennen want je verwacht daar geen navigatie maar het ziet er erg strak uit.

Netjes gedaan!
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Ziet er op het eerste gezicht netjes uit!

Hoe is de rand aan de bovenkant afgewerkt?
En alle kabels langs het ventilatiekanaal getrokken?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

je gebruikte je ventilatieroosters niet?
Volvo for life
Gebruikersavatar
Exeres
6th Gear member
Berichten: 2762
Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
Locatie: Het rustige Waasland

Mooi gedaan.
Ik heb enkel nog 1 bedenking...Heb je dat 'ventilatievak' dan ook afgesloten zodat er geen lucht meer in kan? Want het lijkt me niet zo handig voor je TomTom dat hij warme lucht op z'n achterste geblazen krijgt. Hetzelfde voor koele lucht in de zomer van de airco? Of kan je dit nog allemaal regelen met de 'standaard' sluitklep voor een ventilatierooster?
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

bart simpson schreef:je gebruikte je ventilatieroosters niet?
Ik zou ook niet zonder rooster kunnen. Maar het ziet er wel geinig uit :wink:
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
remmm
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20

Het rooster gebruikte ik inderdaad niet, stond altijd de andere kant op. Ik moet ook even kijken of het bevalt. Het kanaal kan inderdaad nog afgesloten worden met de standaard sluitklep. dus er komt in principe weinig tot geen lucht op de TomTom. Als het heel warm is zou ik hem nog kunnen koelen met airco-lucht ;)

Kabels heb ik nog niet aangesloten, in principe moeten deze langs de radio naar beneden lopen. Dat moet volgens mij geen probleem zijn.

De bovenkant heb ik afgwerkt met een soort van elastieke zwarte band. Ziet er op zich netjes uit en ik kan de aan/uit knop gewoon indrukken (als het echt bevalt dan kan ik ook nog de originele cover van de tomtom verzagen zodat het precies op maat is.

Ik vrees eigenlijk het meeste voor inbrekers. Er Staat immers nog gewoon TomTom op. De eerste beste debiel kan denken tsjakka... Satellieten vinden werkt de ene keer wel goed en de andere keer niet.

Dus wellicht zet ik van het weekend gewoon mijn nieuwe rooster erin en ga op mijn gemak nog eens wat andere dingen proberen....
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Qua satelieten, externe antenne op aansluiten, dan is dat probleem toch al van de baan.
Gebruikersavatar
remmm
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20

Het werkt redelijk, vandaag had ik geen enkel probleem met de satelieten.
Kabels aan de achterkant zijn ook aangesloten, wel handig ik kan de mp3's op de HD nu afspelen via de aux-ingang, ook filmpjes via de boxen is wel grappig


Nog een paar foto's voor de liefhebbers ;)


Afbeelding

-

Afbeelding

-

Afbeelding

-

Afbeelding

-

Afbeelding
sma
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 11.04.2009 - 12:13

Ziet er erg goed uit
Volvo V50 Summum RTI MY05
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

sma schreef:Ziet er erg goed uit
Over smaak valt niet te twisten ...... maar ik zou zeggen koop een mooie houder bij brodit (http://www.brodit.com/?lang=E) en laat het dashboard van uw Volvo gewoon intact.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Heeft misschien met de leeftijd te maken (van Volvopa en mijzelf....) maar ik ben er ook niet kapot van. De mooie symmetrie van het dashboard gaat zo toch wel verloren en ik onderschrijf de oplossing met een Brodithouder.

Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
remmm
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20

hehe, ieder zijn smaak inderdaad.... Over 3 jaar maar een Volvo met standaard navigatie aanschaffen.

Vandaag na een warme dag ben ik er ook niet echt helemaal kapot meer van. Zo'n extra ventilatiegat mis ik dan wel. Dus straks ga ik het weer normaal maken. Ik heb immers een nieuwe rooster gekocht voor het geval dat.

Dus Volvopa en Rob2u de symmetrie van mijn Volvo is straks weer normaal... en ik plak dat ding wel weer op mijn ruit als ik hem echt nodig heb of ik koop een Brodit....
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”