Ongeveer 1 jaar geleden heb ik mijn auto,een volvo v70 2006 d5, laten tunen door rica van 185 naar 220 pk.Tot op heden bevalt mij de verandering in prestaties van de motor zeer. Ik woon vlak bij de duitse grens en ook voor mijn werk rijdt ik regelmatig met hogere snelheden.
Echter is gisteren een slang los geschoten van de turbo waarna, ik geen vermogen meer had. Ook is er een probleem geweest met de inlaat. Er zou een klepje afgebroken zijn.
Zijn er andere gebruikers op dit forum met zelfde ervaringen? Kan iemand een oorzakelijke relatie bedenken waardoor dit komt?
Turbo probleem na chiptuning.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Er gaan wel vaker slangen los van de turbo. Hoeft niet direkt iets te maken te hebben met tuning. Het kan ook goed mogelijk zijn dat deze bij het laatste onderhoud niet goed is vastgezet.
Ik heb ooit met een gloednieuwe Golf tdi gehad dat er een turboslang af schoot, terwijl ik de straat bij de VW dealer uit reed !
Vaak en langdurig, heel hard rijden brengt altijd een risico met zich mee van meer slijtage.
Ik heb ooit met een gloednieuwe Golf tdi gehad dat er een turboslang af schoot, terwijl ik de straat bij de VW dealer uit reed !
Vaak en langdurig, heel hard rijden brengt altijd een risico met zich mee van meer slijtage.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Turbodruk word verhoogd dus meer kans op dit soort problemen.
Daarom zeggen ze ook altijd dat de auto wel in goede conditie moet zijn en zeker dingen zoals slangen en klemmen.
Daarom zeggen ze ook altijd dat de auto wel in goede conditie moet zijn en zeker dingen zoals slangen en klemmen.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
tedbouw1: hoe hard rijd je dan gemiddeld in Duitsland? Zeer regelmatig meer dan 200 km/h?
Dan kan ik me wel voorstellen dat de boel een stuk sneller slijt...
Dan kan ik me wel voorstellen dat de boel een stuk sneller slijt...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden
