Hallo,
Ik ga vd week voor een v40 kijken. Er werd geadverteerd met een 1.8, maar bij navraag bleek het een 1.8i te zijn, aldus de verkoper. Maar voordat ik belazerd wordt: Hoe kan ik dat zelf nog checken ? Kan ik dat bv makkelijk herkennen op zicht?
Alvast bedankt !
V40 injectiemotor herkenbaar
- S40 1.9D
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 23:20
- Contacteer:
Bedoel je hoe je het kan merken of het een diesel of een benzine is?
S40 1.9D 2001 115 pk 265Nm, kofferspoiler, leder, rolgordijn, 1500000km's
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en eerder op een hoop draait, er staat groot GDI op je klepdeksel
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 06.09.2007 - 01:20
- Locatie: Swolgen
- Contacteer:
Het verschil zou je wel moeten kunnen zien aan de motor. De 1.8 heeft een mpi injectie en de 1.8i heeft een directe injectie. Echter zit er natuurlijk zo`n mooie afdekkap op. Je kunt het zowiezo zien aan de papieren van de auto, of het kenteken checken bij de RDW-site. De 1.8i heeft een motorinhoud van 18xxcc en de 1.8 heeft een motorinhoud van 17xxcc. Het koppel van de 1.8i bedraagt 174nm en van de 1.8 170nm. Verder bedraagt de maximale toerental van een 1.8i 5500 en van een 1.8 5800. Dus de 1.8i is ook nog zuiniger.
Maar aan het uiterlijk is dit niet terug te vinden. mss met een beetje geluk in het typeplaatje.
Maar aan het uiterlijk is dit niet terug te vinden. mss met een beetje geluk in het typeplaatje.
- S40 1.9D
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 23:20
- Contacteer:
Dat wordt moeilijk, een keer googelen.
S40 1.9D 2001 115 pk 265Nm, kofferspoiler, leder, rolgordijn, 1500000km's
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
GDI's hadden behoorlijk meer last van inwendige vervuiling, daar wilden ze nog wel eens op kapot draaien.
Het gebruiken van Shell V-power (of soortgelijk) werkt positief, heeft een vorig eigenaar daar veel op gereden hoeft er weinig aan de hand te zijn.
Zichtbare verschillen:
1) de afdekkap van je blok is anders, er staat groot GDI op,
2) er zit een hitteschild op je uitlaatspruitstuk
3) de versnellingsbak is anders (als bij een 850 met de achteruit op een ander plek zonder borgring onder pookknop)
4) er stond vaak 1.8"i" achterop (handelaren halen dat er ook vaak af)
Het gebruiken van Shell V-power (of soortgelijk) werkt positief, heeft een vorig eigenaar daar veel op gereden hoeft er weinig aan de hand te zijn.
Zichtbare verschillen:
1) de afdekkap van je blok is anders, er staat groot GDI op,
2) er zit een hitteschild op je uitlaatspruitstuk
3) de versnellingsbak is anders (als bij een 850 met de achteruit op een ander plek zonder borgring onder pookknop)
4) er stond vaak 1.8"i" achterop (handelaren halen dat er ook vaak af)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04.05.2009 - 20:04
Dat klinkt niet zo best, dat verhaal mbt vervuiling en kapot draaiende motoren. Las er net ook wat over op een engelse volvo-site.
Het is er 1 uit 2002; Het is toevallig niet dat ze dat in de phase 2-modellen hebben verholpen of iets dergelijks?
Het is er 1 uit 2002; Het is toevallig niet dat ze dat in de phase 2-modellen hebben verholpen of iets dergelijks?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
GDI is GDI, daar zit geen verschil in
Volvo for life
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
Voor zover ik weet is de GDI motor pas bij de S/V40 geïntroduceerd bij de phase II modellen.rnobel schreef:Het is er 1 uit 2002; Het is toevallig niet dat ze dat in de phase 2-modellen hebben verholpen of iets dergelijks?
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als de Phase II er al in 1998 was heb je gelijk
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 31.05.2009 - 09:58
Voor wie het nog interessant vind , hier een overzicht van de S40/V40 motorcodes (oa welke GDI zijn en niet)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40
En hier kan je de corresponderende VIN codes vinden , dan is direct a/h chassisnr te zien of het GDI is (oftewel 6de en 7de getal 13 of 26 => GDI)
(altijd handig als de auto niet voor je neus staat en je meer wil weten..)
http://www.volvoclub.org.uk/vin_40.shtml
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40
En hier kan je de corresponderende VIN codes vinden , dan is direct a/h chassisnr te zien of het GDI is (oftewel 6de en 7de getal 13 of 26 => GDI)
(altijd handig als de auto niet voor je neus staat en je meer wil weten..)
http://www.volvoclub.org.uk/vin_40.shtml
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
je kan het kenteken naar 2020 of 3040 sturen, dan krijg je wat informatie terug. ook kan je de site van de rdw checken met het kenteken.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014