afremmen op de GTAlexV70 schreef:Wat niet?euerw schreef:ben eigenlijk dan bang dat het niet goed is voor mijn bak
Mijn 2e S60 kopen
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Whatever.., heb nooit begrepen dat zoveel mensen alleen maar handbak rijden, mijn s60 D-tje met GT komt even makkelijk mee en meestal met het opschakelen loopt die van mij door zonder snelheid verlies en houd de handbak in en zie je mensen juist meer moeite doen om bij te houden. wat dat betreft is het heerlijk om zo te rijden in plaats van steeds maar die hendel in het juiste stand zetten, ga maar een paar uurtje in de file stapvoetrijden..., waarschijnlijk is de spierontwikkeling van het linkerbeen dan giga :lol!:
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Nou, de nieuwere Volvo's redden het niet.mightyspawn schreef:200.000 met een koppeling? Wat voor bagger auto's heb jij gereden. Als je fatsoenlijk schakelt (en hopelijk leert iedereen dat bij het lessen) gaat de koppeling bijna net zo lang mee als de auto. Uitzonderingen daargelaten.
Of het dualmassvliegwiel heeft dan al de geest gegeven.
Of de koppelingcilinder.
En een koppeling vervangen omdat ie versleten is met 2 ½ ton is niet vreemd.
Tja vroeger, toen gingen ze snel 3 ½ ton mee, maar die tijden zijn geweest.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
284.000 km halen ze in elk geval nog wel. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Wat denk je wat er gebeurd als de kickdown in werking komt.euerw schreef:afremmen op de GTAlexV70 schreef:Wat niet?euerw schreef:ben eigenlijk dan bang dat het niet goed is voor mijn bak
Ik zou niet weten waarom het afremmen slecht zou zijn voor de GT.
Ja, maar jij bent een rijschoolhouder.Oceanracer schreef:284.000 km halen ze in elk geval nog wel.

- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Hoe groot is de kans de de Koppeling of DMF vervnagen is bij 191k km bij een T5?
De koppeling voelde nieuwer aan dan bij mijn 2.4i met 140pk met gelijke kilometerstand.
edit: ik heb de afgelopen 40000km zuinig gereden met de koppeling, altijd motor toerental synchroniseren voor op/neer schakelen. en nooit met veel toeren wegrijden zoals sommige koppeling killers doen.
De koppeling voelde nieuwer aan dan bij mijn 2.4i met 140pk met gelijke kilometerstand.
edit: ik heb de afgelopen 40000km zuinig gereden met de koppeling, altijd motor toerental synchroniseren voor op/neer schakelen. en nooit met veel toeren wegrijden zoals sommige koppeling killers doen.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Precies, ik heb er nu 130.000 km op zitten en ben aan de beurt met de koppeling! Hoop dat ie na vervangen langer mee gaat (dan heb ik er zelf invloed op)AlexV70 schreef:Nou, de nieuwere Volvo's redden het niet.mightyspawn schreef:200.000 met een koppeling? Wat voor bagger auto's heb jij gereden. Als je fatsoenlijk schakelt (en hopelijk leert iedereen dat bij het lessen) gaat de koppeling bijna net zo lang mee als de auto. Uitzonderingen daargelaten.
Of het dualmassvliegwiel heeft dan al de geest gegeven.
Of de koppelingcilinder.
En een koppeling vervangen omdat ie versleten is met 2 ½ ton is niet vreemd.
Tja vroeger, toen gingen ze snel 3 ½ ton mee, maar die tijden zijn geweest.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Ford invloeden?jeroen.ijmuiden schreef:Precies, ik heb er nu 130.000 km op zitten en ben aan de beurt met de koppeling! Hoop dat ie na vervangen langer mee gaat (dan heb ik er zelf invloed op)AlexV70 schreef:Nou, de nieuwere Volvo's redden het niet.mightyspawn schreef:200.000 met een koppeling? Wat voor bagger auto's heb jij gereden. Als je fatsoenlijk schakelt (en hopelijk leert iedereen dat bij het lessen) gaat de koppeling bijna net zo lang mee als de auto. Uitzonderingen daargelaten.
Of het dualmassvliegwiel heeft dan al de geest gegeven.
Of de koppelingcilinder.
En een koppeling vervangen omdat ie versleten is met 2 ½ ton is niet vreemd.
Tja vroeger, toen gingen ze snel 3 ½ ton mee, maar die tijden zijn geweest.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
338.000 ookOceanracer schreef:284.000 km halen ze in elk geval nog wel.

Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Haha hoop het nieteuerw schreef:Ford invloeden?jeroen.ijmuiden schreef:Precies, ik heb er nu 130.000 km op zitten en ben aan de beurt met de koppeling! Hoop dat ie na vervangen langer mee gaat (dan heb ik er zelf invloed op)AlexV70 schreef:Nou, de nieuwere Volvo's redden het niet.
Of het dualmassvliegwiel heeft dan al de geest gegeven.
Of de koppelingcilinder.
En een koppeling vervangen omdat ie versleten is met 2 ½ ton is niet vreemd.
Tja vroeger, toen gingen ze snel 3 ½ ton mee, maar die tijden zijn geweest.
Maar on-topic, ik heb een paar keer gereden in een D5 automaat. Dat ding ging als de brandweer en gezien dat koppeling akkefietje zou ik als ik nog kon kiezen ook een automaat doen.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
Hoe voel je of een koppeling nieuw is? Hangt dat niet ook ontzettend af van de afstelling van het pedaal?
Hoe dan ook: kijk of je beide een dagje mee kunt krijgen, dan pas kom je erachter wat het handigst is. Veel file = geartronic in ieder geval. En ja, de handbak is inderdaad sneller, en zuiniger, en doet precies wat je wilt...
Ik rij nu zo veel snelweg buiten de spits dat een handbak ontzettend logisch is voor mij, maar mijn volgende auto wordt toch een automaat... afhankelijk van welke auto het wordt, weet alleen niet precies waarom ik dat nou wil, maar ik ben een beetje schakelmoe nu ofzo
Hoe dan ook: kijk of je beide een dagje mee kunt krijgen, dan pas kom je erachter wat het handigst is. Veel file = geartronic in ieder geval. En ja, de handbak is inderdaad sneller, en zuiniger, en doet precies wat je wilt...
Ik rij nu zo veel snelweg buiten de spits dat een handbak ontzettend logisch is voor mij, maar mijn volgende auto wordt toch een automaat... afhankelijk van welke auto het wordt, weet alleen niet precies waarom ik dat nou wil, maar ik ben een beetje schakelmoe nu ofzo

S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

Er is hier een topic, waarin iemand het uit Engeland heeft gehaald.jeroen.ijmuiden schreef:Ben nou stad en land aan het afstruinen voor goedkoopste onderdelen, zonet gebeld door een bedrijf die bied het vliegwiel, drukgroep en lager aan voor 400 euro (heeft 60.000) achter de kiezen. Weet niet of dat wel zo verstandig is.... Heb denk liever nieuw.
Even heen gevlogen en nog goedkoper... :roll:
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Toch is het een handbak T5 geworden.
Alle hoop dat het een gezonde auto is. Alles ziet en voelt aan als netjes is gebruik. Remschijven waren tijdens de proefrit zo krom als een hoepel, deze incl accu worden vervangen.
Dat wordt poetsen dit weekend :razz:
Alle hoop dat het een gezonde auto is. Alles ziet en voelt aan als netjes is gebruik. Remschijven waren tijdens de proefrit zo krom als een hoepel, deze incl accu worden vervangen.
Dat wordt poetsen dit weekend :razz:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
Nice! 

Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
- Locatie: nh
Net in/omgeruild een s60 d5 163 pk schakelbak tegen een c70 180 pk geartronic , kan men heel relaxt mee rijden maar als de kickdown aangesproken word ja dan houd een s60 hem niet bij gaat goed hard .
-------------
-------------
1971/1973 volvo 142 , 1973/1978 opel kadett gsi1980/1983 buggie classic 1600 1983/1988 citoen ds 1989/1999 bmw 325ia 2000/2006 audi a6 2006/20011 volvo s60 d5 2011/heden c70 d5
- Harige Harry
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 28.02.2010 - 20:42
:scratch:
S60 T5 geartronic, cosmos bleu metalic, zwart leder, 2000. verkocht...