Sinds enige tijd werkt de automatische hoogteregeling van de Xenon verlichting van mijn V50 niet meer. Een bezoekje aan de dealer leverde op dat dit betekent dat de complete koplamp unit á 260 Euro vervangen dient te worden.
Ik vraag me af of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen en of in deze gevallen alleen het vervangen van de koplamp unit de oplossing is. Ik heb namelijk het gevoel dat er sprake kan zijn van vuil o.i.d. dergelijks omdat de hoogte regeling een heel enkele keer nog wel iets doet.
Wie oh wie heeft de gouden tip voor me
Problemen met hoogteregeling Xenon verlichting V50
-
- 5th Gear member
Ik zou dan eerder zeggen dat er een los contact in de lampunit zit.
Je zou een tweede hands unit op de kop kunnen tikken en het binnenwerk waar deze regeling op zit kunnen overzetten.
Je zou een tweede hands unit op de kop kunnen tikken en het binnenwerk waar deze regeling op zit kunnen overzetten.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 2nd Gear member
Laat de sensoren die aan ieder wiel zit controleren.
Deze zitten vanaf de carroserie aan de draagarm of schokbrekers vast.
Deze meet de stand van de auto als er maar 1 van de 4 defect is werkt de hoogte regeling ook niet meer.
Ik heb dit probleem met een Mercedes gehad na montage verlagings veren was de sensor door zijn max heen gegaan en defect geraakt.
Succes.
PS sensor kost denk ik een stuk minder dan een gehele lampunit.
Deze zitten vanaf de carroserie aan de draagarm of schokbrekers vast.
Deze meet de stand van de auto als er maar 1 van de 4 defect is werkt de hoogte regeling ook niet meer.
Ik heb dit probleem met een Mercedes gehad na montage verlagings veren was de sensor door zijn max heen gegaan en defect geraakt.
Succes.
PS sensor kost denk ik een stuk minder dan een gehele lampunit.
-
- 5th Gear member
Paul had trouwens laatst eenzelfde geval als jou, zijn hoogte regeling werkte ook niet.
Heeft dit laten nakijken en bleek zoals T4Freak schrijft de sensor defect was op de achteras.
Het zijn er trouwens 2, een op de voor en achteras.
Heeft dit laten nakijken en bleek zoals T4Freak schrijft de sensor defect was op de achteras.
Het zijn er trouwens 2, een op de voor en achteras.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.