Mijn Volvo s40, okt 2004 verliest soms kracht

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Sohrab
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30.03.2009 - 21:16

Mede volvo rijders,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn 2004 s40. Heb 2 ton op mijn teller staan. Nu verlies ik sinds kort kracht in zijn 5e en 6e versnelling. IK moet helemaal de gaspedal indrukken zodat het een beetje optrekt. Als ik de auto dan een keer uit doe en dan weer aan is alles weer normaal. Heel raar.
Dit is trouwens soms het geval.

heeft iemand zelfde probleem gehad? of weet wat het is?

Alvast Bedantk!
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Welke motor? Benzine/diesel?

Ik heb hetzelfde met mijn V50, rond de 2200 rpm verliest de motor even kracht, trekt dan weer wat bij om dan weer wat in te houden, eens de 2400 voorbij is het voorbij. Het lijkt alsof de turbodruk even wegvalt ofzo.

Ik verdenk de EGR klep, hoewel die dacht ik bij volgas gewoon gesloten moet blijven... Maar ik denk ook dat door die egr klep de luchtinlaat/inlaatspruitstuk behoorlijk vervuild is.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
riens
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 16.07.2008 - 17:39
Locatie: Alblasserwaard

Mij is dit overkomen ,rij ongeveer 100 km tunnel in motor begint in
te houden ,zakt terug naar 50 km computerscherm geeft aan,
beperkt motorvermogen [ was 2km van dealer van daan ] start
daar de motor weer en de melding is weg motor loopt weer goed.
C 30 MY 08 -1.8 Sport wit
C 30 MY 12 -R-edition zwart
Gebruikersavatar
Sander_S40
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 19.04.2009 - 11:20
Locatie: Ede

Ik heb hetzelfde, ook een 2.0D. Turbogat?
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
Whiplash
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 26.03.2006 - 16:18
Locatie: Amsterdam / Dronten

Wat riens beschrijft is de noodloop. Er moet dan ergens een storing zitten in het systeem. Wij hebben dit een keer gehad en toen zat er een storing in het roetfiltersysteem. Gereset en toen was het weg.

De 2.0D blokken hebben wel een turbogat ja, maar als je 80 in z'n 5 rijdt en half gas geeft hoort hij er aardig vandoor te gaan.

Ik zou je aanraden hem even uit te laten lezen bij de dealer/specialist.
Volvo S60 // D5 Rica 226 PK // Editon Chrono // Dolby Surround, RTi enz.
Gebruikersavatar
Sander_S40
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 19.04.2009 - 11:20
Locatie: Ede

Ik zou inderdaad snel even de dealer bezoeken voordat er echt wat kapot gaat. Heb je het probleem ook bij koude motor of pas als de motor warm is? Een vriend van me had nl. soortgelijke problemen zodra de motor warm was. Als ie de auto even uitzette was de storing weer even weg.
Tijdje later gaf z'n turbo de geest, kosten: 3300 euro.
Het klinkt namelijk of je gewoon geen turbo en dus geen vermogen meer hebt in de hogere versnellingen.
Motor stottert verder niet?
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
Gebruikersavatar
gnd
3rd Gear member
Berichten: 346
Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
Locatie: Vijfherenlanden

De eerste V50 2.0d blokken hadden 'wat' problemen. :evil:
M'n eerste V50 (jan 2005) had een abonnement op noodloop.
Behalve de bekende klep bleek ook de brandstof pomp in mijn geval 'ziek' te zijn.
Na vervangen van de brandstof pomp was dat probleem in ieder geval weg.

Mijn advies: Ga even naar de Volvo garage om hem uit te laten lezen.
Ze kunnen je dan vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Cheers,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”