Hallo allemaal,
Ik heb recentelijk een module te pakken gekregen voor keyless entry/cpv op afstandsbediening van volvo origineel. Nu heb ik daar echter niet alle bekabeling voor en de duitse schema's die ik online heb gezet lopen maar tot 1993, en bevatten geen afstandsbediening.
Heeft iemand toegang tot vadis oid of kan iemand op een andere manier de stroomschema's van de keyless entry module vinden?
Ik heb trouwens ook een extra dashboardknopje gevonden om alle deuren op slot te doen, hiervan zou ik ook graag een stroomschema vinden.
Volvo Keyless Entry
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41668
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volgens mij bestond dat in de 440 tijd nog helemaal niet.
kan me niet voorstellen dat daar dan schema's van zijn.
kan me niet voorstellen dat daar dan schema's van zijn.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Hoi Ben,
In eerste instantie inderdaad niet, maar vanaf '95 was het zeker een optie. Bij mij staat hij iig in de zekeringkast wel al aangegeven en de module die ik heb zit nog aan een 460-dashboard (ook '95) vastgeschroefd. Het moet dus ergens bestaan, maar helaas heb ik dus slechts de schema's t/m '93...
In eerste instantie inderdaad niet, maar vanaf '95 was het zeker een optie. Bij mij staat hij iig in de zekeringkast wel al aangegeven en de module die ik heb zit nog aan een 460-dashboard (ook '95) vastgeschroefd. Het moet dus ergens bestaan, maar helaas heb ik dus slechts de schema's t/m '93...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
Guestuser
Hallo,
Naast het module en de zender heb je ook een relais nodig. Als je nl de module inbouwt, wordt niet alleen je cpv geactiveerd/gedeactiveerd, maar heb je ook een startonderbreker. En daar heb je het relais nodig. Het is overigens een eenvoudig 30-86-85-87 relais. De plek in mijn relaisbox is plek F.
Wim
Naast het module en de zender heb je ook een relais nodig. Als je nl de module inbouwt, wordt niet alleen je cpv geactiveerd/gedeactiveerd, maar heb je ook een startonderbreker. En daar heb je het relais nodig. Het is overigens een eenvoudig 30-86-85-87 relais. De plek in mijn relaisbox is plek F.
Wim
-
Guestuser
M-otje schreef:Had je deze recentelijk gekocht op ebay.de??
Want dan was je mij voor...
Ik was de verkoper.......
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Het gaat dus om deze module:

Met deze schakelaar:

@Wim,
Komt deze in plaats van het CPV-schakelaar, daarnaast, of kan de oude ook gebruikt worden (ik heb geen startonderbreker)?
@M-otje,
Ik was niet de koper, ik heb hem gekregen bij een 2e hands dashboard

Met deze schakelaar:

@Wim,
Komt deze in plaats van het CPV-schakelaar, daarnaast, of kan de oude ook gebruikt worden (ik heb geen startonderbreker)?
@M-otje,
Ik was niet de koper, ik heb hem gekregen bij een 2e hands dashboard
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
Guestuser
@ Zark
Ben even gaan puzzelen....De centrale kabelboom achter het dashboard is gekoppeld aan de zekeringen- en relaisbox. Aan deze kabelboom zit ook de aansturing van de module. Wil je deze module inbouwen zul je de volledige kabelboom ook mee overbouwen.
Standaard is de module geprogrammeerd met de keyless entry. Daarnaast kan naast de centrale vergrendeling de module uitgerust zijn met een electronische immobilizer, om de auto tegen diefstal te beschermen. De activering van de immobilizer onderbreekt het volgende stroomcircuit:
1 Starter ( Anlasser )
2 Brandstofsysteem ( Kraftstofanlage )
3 Ontsteking ( Zündung )
Verder zijn er extra zekeringen die voor de immobilizer aan te bevelen zijn:
1 Zekering 8 spanningsverzorging voor het relais en
benzinepomp voor
2 Zekering 11 en 18 Systeemsturing voor vergrendeling en immobilizer
Hopelijk is het iets duidelijker nu.
Groetjes Wim
Ben even gaan puzzelen....De centrale kabelboom achter het dashboard is gekoppeld aan de zekeringen- en relaisbox. Aan deze kabelboom zit ook de aansturing van de module. Wil je deze module inbouwen zul je de volledige kabelboom ook mee overbouwen.
Standaard is de module geprogrammeerd met de keyless entry. Daarnaast kan naast de centrale vergrendeling de module uitgerust zijn met een electronische immobilizer, om de auto tegen diefstal te beschermen. De activering van de immobilizer onderbreekt het volgende stroomcircuit:
1 Starter ( Anlasser )
2 Brandstofsysteem ( Kraftstofanlage )
3 Ontsteking ( Zündung )
Verder zijn er extra zekeringen die voor de immobilizer aan te bevelen zijn:
1 Zekering 8 spanningsverzorging voor het relais en
benzinepomp voor
2 Zekering 11 en 18 Systeemsturing voor vergrendeling en immobilizer
Hopelijk is het iets duidelijker nu.
Groetjes Wim
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Hoi Wim,
Bedankt voor de informatie maar helaas gaat het hem niet worden om met terugwerkende kracht de kabelboom uit te bouwen - de onderdelen die ik heb waren al afgeknipt en uitgebouwd voordat ik de hand erop legde
Het enige wat ik kan doen is proberen mijn universele keyless entry module te vervangen door de originele module op basis van pure trial-and-error en zelf een kabelboom te construeren...
Dit wordt dus nog een projectje van de lange termijn
Bedankt voor de informatie maar helaas gaat het hem niet worden om met terugwerkende kracht de kabelboom uit te bouwen - de onderdelen die ik heb waren al afgeknipt en uitgebouwd voordat ik de hand erop legde
Het enige wat ik kan doen is proberen mijn universele keyless entry module te vervangen door de originele module op basis van pure trial-and-error en zelf een kabelboom te construeren...
Dit wordt dus nog een projectje van de lange termijn
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Zou je trouwens misschien als je tijd hebt een keer willen kijken/foto maken welke draden van de module richting CPV gaan en welke richting immobilizer? Mijn 440 is namelijk niet uitgerust met een onderbreker dus die draden kan ik weglaten, dan hoef ik enkel nog de verbinding met het CPV-systeem te verzorgen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Ik heb zojuist geprobeerd de aftermarket CPV in mijn auto te vervangen door Volvo CPV, en stuitte op een eigenaardigheidje. Ik heb inmiddels uit meerdere 440's (iig '91, '93 en '94) de CPV gedemonteerd en deze hadden allemaal een kabelboom met relais en die was aangesloten op een zespolige zwarte stekker (rood/bruin, 2x bruin, groen/grijs, geel/zwart, rest moet ik nakijken). Daarbij waren de enige stekkers/aftakkingen van de kabelboom die voor de 4 (5) portieren met de bestuurdersdeur als aparte bedrading naar het relais.
Tot zover consistent, maar in mijn auto ('95) kon ik die stekker maar niet vinden. Wel heb ik inmiddels een goed verstopte tienpolige stekker gevonden, en deze heeft ook rood/bruin, 2x bruin, groen/grijs, geel/zwart MAAR OOK dik-groen, groen, dik-geel en geel. Dit lijkt dus een vervanging voor de kabels naar het relais te zijn (dik-groen en dik-geel voor de kabelboom, dun voor de schakelaar).
Wat ik me nu afvraag: is het relais geschrapt voor MY95/96 of is dit nog steeds benodigd (en zo ja, waar kan ik deze dan inprikken? de standaardkabelboom achter de A-stijl is hier dus niet).
Ik zal proberen er binnenkort een plaatje bij te maken.
Mocht in de tussentijd nog iemand de hand leggen op de stroomschema's voor MY95 en MY96 zou ik diegene zeer dankbaar zijn. Zo heeft de schakelaar voor de vergrendeling in het dashboard slechts vier draden, dat is nog te overzien en met meting vast te stellen, maar de KE module heeft twee stekkers met totaal 22 draden en dat gaat hem toch niet worden blind met de multimeter...
Tot zover consistent, maar in mijn auto ('95) kon ik die stekker maar niet vinden. Wel heb ik inmiddels een goed verstopte tienpolige stekker gevonden, en deze heeft ook rood/bruin, 2x bruin, groen/grijs, geel/zwart MAAR OOK dik-groen, groen, dik-geel en geel. Dit lijkt dus een vervanging voor de kabels naar het relais te zijn (dik-groen en dik-geel voor de kabelboom, dun voor de schakelaar).
Wat ik me nu afvraag: is het relais geschrapt voor MY95/96 of is dit nog steeds benodigd (en zo ja, waar kan ik deze dan inprikken? de standaardkabelboom achter de A-stijl is hier dus niet).
Ik zal proberen er binnenkort een plaatje bij te maken.
Mocht in de tussentijd nog iemand de hand leggen op de stroomschema's voor MY95 en MY96 zou ik diegene zeer dankbaar zijn. Zo heeft de schakelaar voor de vergrendeling in het dashboard slechts vier draden, dat is nog te overzien en met meting vast te stellen, maar de KE module heeft twee stekkers met totaal 22 draden en dat gaat hem toch niet worden blind met de multimeter...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Gedubbelcheckt en het moet inderdaad een 1-op-1 mapping zijn:
Oudere stekker: zwart, zespolig
1 rood/bruin
2 bruin
3 grijs/groen
4 bruin
5 geel/zwart
6 [leeg]
Nieuwere stekker: zwart, tienpolig
1 rood/bruin
2 bruin
3 grijs/groen
4 bruin
5 geel/zwart
6 [leeg]
7 dik groen
8 dik geel
9 dun groen
10 dun geel
De overige pinnen (3 t/m 6) worden gebruikt voor elektrische ramen en spiegels. De oude situatie voor CPV is dat het systeem zijn + en - krijgt van pins 1 en 2, daarna naar relais gaat en daarin splitst voor dik groen en geel resp. dun groen en geel.
Ik neem dus aan dat ik de dikke en dunne groene en gele draden kan gebruiken zoals hoe ze in de oude situatie uit het relais kwamen, maar dan blijft dus de vraag of en waar ik een relais moet plaatsen. Achter het dashboard verdwijnen de draden vrij snel in een dikke kabelbrij dus de draden volgen is lastig...
Oudere stekker: zwart, zespolig
1 rood/bruin
2 bruin
3 grijs/groen
4 bruin
5 geel/zwart
6 [leeg]
Nieuwere stekker: zwart, tienpolig
1 rood/bruin
2 bruin
3 grijs/groen
4 bruin
5 geel/zwart
6 [leeg]
7 dik groen
8 dik geel
9 dun groen
10 dun geel
De overige pinnen (3 t/m 6) worden gebruikt voor elektrische ramen en spiegels. De oude situatie voor CPV is dat het systeem zijn + en - krijgt van pins 1 en 2, daarna naar relais gaat en daarin splitst voor dik groen en geel resp. dun groen en geel.
Ik neem dus aan dat ik de dikke en dunne groene en gele draden kan gebruiken zoals hoe ze in de oude situatie uit het relais kwamen, maar dan blijft dus de vraag of en waar ik een relais moet plaatsen. Achter het dashboard verdwijnen de draden vrij snel in een dikke kabelbrij dus de draden volgen is lastig...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Voor de keyless entry zijn er twee stekkers. Acht draden kan ik raden, de rest is dus o.a. voor de immobilizer, maar die weet ik nog niet. Elke aanvulling wordt daarom op prijs gesteld 
Stekker 1; 22-polig
1. [leeg] 12. rood: 12V
2. dik-groen: CPV-boom 13. bruin: aarde
3. [leeg] 14. [leeg]
4. groen/rood [richtingaanwijzer] 15. [leeg]
5. groen/geel [richtingaanwijzer] 16. zwart: [onbekend]
6. [leeg] 17. groen: CPV-schakeldraad
7. zwart/rood: [onbekend] 18. geel: CPV-schakeldraad
8. geel/rood [onbekend] 19. oranje: [onbekend]
9. paars: [onbekend] 20. geel/wit: [onbekend]
10. grijs/wit: [onbekend] 21. [leeg]
11. dik-geel: CPV-boom 22. [leeg]
Stekker 2; 16-polig
1. grijs: [onbekend] 9. [leeg]
2. groen: [onbekend] 10. [leeg]
3. grijs: [onbekend] 11. [leeg]
4. zwart: [onbekend] 12. [leeg]
5. [leeg] 13. zwart/bruin: [onbekend]
6. zwart: [onbekend] 14. zwart: [onbekend]
7. [leeg] 15. [leeg]
8. [leeg] 16. [leeg]
Stekker 1; 22-polig
1. [leeg] 12. rood: 12V
2. dik-groen: CPV-boom 13. bruin: aarde
3. [leeg] 14. [leeg]
4. groen/rood [richtingaanwijzer] 15. [leeg]
5. groen/geel [richtingaanwijzer] 16. zwart: [onbekend]
6. [leeg] 17. groen: CPV-schakeldraad
7. zwart/rood: [onbekend] 18. geel: CPV-schakeldraad
8. geel/rood [onbekend] 19. oranje: [onbekend]
9. paars: [onbekend] 20. geel/wit: [onbekend]
10. grijs/wit: [onbekend] 21. [leeg]
11. dik-geel: CPV-boom 22. [leeg]
Stekker 2; 16-polig
1. grijs: [onbekend] 9. [leeg]
2. groen: [onbekend] 10. [leeg]
3. grijs: [onbekend] 11. [leeg]
4. zwart: [onbekend] 12. [leeg]
5. [leeg] 13. zwart/bruin: [onbekend]
6. zwart: [onbekend] 14. zwart: [onbekend]
7. [leeg] 15. [leeg]
8. [leeg] 16. [leeg]
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Hey Zark,
Is dit wat je zoekt?
___________________
http://volvo.ic.cz/
they have pdfs of the 440 manual and wiring diagrams which may help
diagrams are at http://volvo.ic.cz/elektro/elektro.html
diesel info at http://volvo.ic.cz/volvo440_d19t/volvo440_d19t.html
language is a problem, but most links show an english url in the status bar when you hover over them
Is dit wat je zoekt?
___________________
http://volvo.ic.cz/
they have pdfs of the 440 manual and wiring diagrams which may help
diagrams are at http://volvo.ic.cz/elektro/elektro.html
diesel info at http://volvo.ic.cz/volvo440_d19t/volvo440_d19t.html
language is a problem, but most links show an english url in the status bar when you hover over them
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Ik zal eens kijken of er nieuwe tussen zitten, de eerste paar die ik aanklik zijn gelijk aan de skydrive site. Bedankt iig voor de extra link!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)















