wat jammer.. hoe gebeurde dat precies? Kan ik mij daar even mentaal op voorbereiden..
overigens, @Gustaf Larson, waar heb jij die baklager laten vervangen?
En ik ben nog steeds op zoek naar iemand die de bakolie kan vervangen..
Volvo CVT automaat: hoe lang gaan ze mee??
- Rick*
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 17:28
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Bij mij gebeurde het tijdens het trekken van een aanhangwagen met huif. Rond de 80/90 km/uur met weinig tegenwind begon het blok eerst kort te ratelen, vervolgens ga je vermogen missen en loopt de snelheid steeds meer terug......de trekkracht ontbreekt dan.
De ANWB is dan snel ter plaatse en de beste man kon alleen maar slepen en een vervangauto (op basis van mijn lidmaatschap) regelen. Zijn commentaar was dat dit type auto de look heeft van Volvo maar het blok van een Renault 21.
Zorg er iig voor dat je een wegenwacht service hebt met vervangend vervoer, scheelt je een hoop werk
Succes,
Rick
De ANWB is dan snel ter plaatse en de beste man kon alleen maar slepen en een vervangauto (op basis van mijn lidmaatschap) regelen. Zijn commentaar was dat dit type auto de look heeft van Volvo maar het blok van een Renault 21.
Zorg er iig voor dat je een wegenwacht service hebt met vervangend vervoer, scheelt je een hoop werk

Succes,
Rick
Don't drive faster than your guardian Angel can fly!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
stuur even een PB tje Nessie
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
mij lukte het niet,maar zal wel aan mij liggen.een pb sturen dan bedoel ik
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Boersma heten die lui volgens mij, in staphorst, ging via de garage waar ik de auto had gekocht.Nessie schreef:wat jammer.. hoe gebeurde dat precies? Kan ik mij daar even mentaal op voorbereiden..
overigens, @Gustaf Larson, waar heb jij die baklager laten vervangen?
En ik ben nog steeds op zoek naar iemand die de bakolie kan vervangen..
Maar het vervangen zouden ze overal moeten kunnen doen, als je er maar 100% zeker van bent dat ze Volvo olie gebruiken, andere olien hebben blijkbaar toch andere waardes, en dat levert naar verluid prblemen op. En laat je daar niet uit kletsen door een lokale garagist.( mooi vlaams woord;))
Gr Ronald
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26.05.2009 - 17:12
- Locatie: Nijmegen
.................................................................................................Gustaf Larson schreef:Mijn 440 heeft gisteren de 100.000 gehaald. MAAR heeft sinds een aantal weken een schurend geluid bij koude motor wat verdwijnt na een paar minuten/km. Vorig jaar januari bij 70.000 is nog een baklager vervangen, dat geluid verdween niet als de motor warm werd.
Misschien maar eens een volledige revisie. (iemand een idee wat dat kost en/of een goed adres in omgeving arnhem?)
15-05-09 Distributie laten vervangen, het geluid kwam van een spanrollager! Gelukkig... inmiddels 111.000 op de teller.
26 mei 2009: hallo, vandaag lid geworden vanwege schurend geluid van de bak (?), alsof twee metalen platen over elkaar schuiven. Ik hoop met het bovenstaande bericht de oorzaak gevonden te hebben! Km stand nu: 96.000.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een revisiebak kost meer dan een 440 waard is!
Zonde van het geld dus!
Zonde van het geld dus!
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26.05.2009 - 17:12
- Locatie: Nijmegen
Ja een revisie doen alleen de echte liefhebbers ! Ik zat ook al te denken aan spaakvelgen, prachtig!, maar inderdaad.. dat kost meer dan de hele auto.
Maar, vanmiddag even langs Volvo-garage gereden, even een rondje gereden met monteur. Vooralsnog geen bak probleem (als je naar de garage rijdt doet hij het ineens prima; geen schurend geluid gehoord dus).
Hij had het over `platen' achter de wielkasten die ook kunnen reageren bij warm weer of een warme auto. Dit `probleem' kan zich voordoen als je onlangs de wielen eraf hebt gehad (bij mij al 6 mnd terug het geval). Maar afijn, ik rij terug naar de garage als ik het weer hoor.
Over de olie voor de CVT; geen speciale Volvo olie nodig, wel olie voor automaatbak, roodgekleurd genaamd Dexron. Dat spul gaat in alle automaatbakken.
Maar, vanmiddag even langs Volvo-garage gereden, even een rondje gereden met monteur. Vooralsnog geen bak probleem (als je naar de garage rijdt doet hij het ineens prima; geen schurend geluid gehoord dus).
Hij had het over `platen' achter de wielkasten die ook kunnen reageren bij warm weer of een warme auto. Dit `probleem' kan zich voordoen als je onlangs de wielen eraf hebt gehad (bij mij al 6 mnd terug het geval). Maar afijn, ik rij terug naar de garage als ik het weer hoor.
Over de olie voor de CVT; geen speciale Volvo olie nodig, wel olie voor automaatbak, roodgekleurd genaamd Dexron. Dat spul gaat in alle automaatbakken.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Net alsof Volvo zn eigen olie maakt.....
Wordt een stickertje opgeplakt.
Wordt een stickertje opgeplakt.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die dealer zit er dus helemaal naast met zijn opmerking over de olie,er is speciale olie voor een VCT,dat kan de magazijnman zo voor je nakijken,dus geen Dextron!
Er zijn nog maar weinig dealers die ook maar iets van een CVT afweten!
Er zijn nog maar weinig dealers die ook maar iets van een CVT afweten!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Moet dus zijn CVT ,maar dat hadden jullie wel begrepen!:)
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26.05.2009 - 17:12
- Locatie: Nijmegen
Bedankt Nessie.
De `stand' is nu 3 tegen 1 (mijn garage), dus die ga ik zeker onthouden..
De `stand' is nu 3 tegen 1 (mijn garage), dus die ga ik zeker onthouden..
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Nou inderdaad, en het advies bij de lokale dealer kwam neer op: "Koop nou maar gewoon een nieuwe auto en val mij niet lastig met die oude zooi." Klantvriendelijkheid ten top...Ramon&Ramon schreef:Die dealer zit er dus helemaal naast met zijn opmerking over de olie,er is speciale olie voor een VCT,dat kan de magazijnman zo voor je nakijken,dus geen Dextron!
Er zijn nog maar weinig dealers die ook maar iets van een CVT afweten!
De CVT specialisten zijn de jongens die de revisie doen.
Ik ben al begonnen met sparen voor een revisie of vervanging
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 13:57
Hallo, ben net door wat pech met mijn volvo, op dit forum gekomen.
Ik heb al 8 jaar een volvo460 DL automatic E2 met een CVT. Nooit problemen met de automaat gehad maar gisteren, donderdag 11 juni, spontaan na het opnieuw starten en wegrijden in stand D, blijft de CVT in z'n 1 hangen, alsof hij in L staat,
maar reageert op L toch "ietsje" anders.
Stand R reageert normaal.
Stand N, bij stilstand vrij, maar als de auto in beweging is, pakt hij op en gaat remmen op de motor, dat heb ik nooit gehad in stand N.
Met deze klacht rustig met 20km per uur, naar huis gereden en weet nu even niet waar te beginnen.
Weet iemand wel waar te beginnen?
Groetjes,
jaap schilder
Ik heb al 8 jaar een volvo460 DL automatic E2 met een CVT. Nooit problemen met de automaat gehad maar gisteren, donderdag 11 juni, spontaan na het opnieuw starten en wegrijden in stand D, blijft de CVT in z'n 1 hangen, alsof hij in L staat,
maar reageert op L toch "ietsje" anders.
Stand R reageert normaal.
Stand N, bij stilstand vrij, maar als de auto in beweging is, pakt hij op en gaat remmen op de motor, dat heb ik nooit gehad in stand N.
Met deze klacht rustig met 20km per uur, naar huis gereden en weet nu even niet waar te beginnen.
Weet iemand wel waar te beginnen?
Groetjes,
jaap schilder
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Helaas kost een revisie een stuk meer als je 440 waard is. De CVT was nog lang niet goed uitontwikkeld toen Volvo hem in de 1.8i monteerde. Die bakken beginnen vanaf zo'n 80dkm problemen te geven.Marcel64 schreef:Mijn 440 18i uit 1996 heeft nu 93000km gelopen en begint te zoemen morgen langs AST in rijswijk voor diagnose. ben benieuwd wat het kost zo'n revisie:-(
als mijn CVT kapot gaat.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17.02.2011 - 06:27
maar mijn 440 is voor de rest in uitmuntende staat en ik heb hem 4 jaar geleden van mijn oma gekregen met 20000km en heb buiten onderhoudskosten nooit iets gehad! En ik kan altijd nog een particulier monteur inschakelen toch mocht het echt teveel gaan kosten ik zag idd bedragen voorbij komen van boven de 2000 euro. Ben benieuwd wat ze zeggen morgenIroll schreef:Helaas kost een revisie een stuk meer als je 440 waard is. De CVT was nog lang niet goed uitontwikkeld toen Volvo hem in de 1.8i monteerde. Die bakken beginnen vanaf zo'n 80dkm problemen te geven.Marcel64 schreef:Mijn 440 18i uit 1996 heeft nu 93000km gelopen en begint te zoemen morgen langs AST in rijswijk voor diagnose. ben benieuwd wat het kost zo'n revisie:-(
als mijn CVT kapot gaat.