Nu lees ik echter op het originele certificaat van de airco dat er 850 gram koudemiddel in hoort. Wie kan dit bevestigen? Zou kunnen betekenen dat er heel wat meer is weggelekt dan 100 gram en dat er te weinig is bijgevuld, of stopt zo'n serviceapparaat pas met vullen als 'ie vol is? Geen idee nl. hoe dat werkt.
Volgens de dealer was het overigens niet nodig om wat aan de airco te doen, niet aankomen meneer zolang hij werkt, als 'ie stopt met koelen gewoon langskomen. Ik lees hier en elders toch hele andere adviezen, vandaar het opnieuw laten vullen. Of zit er toch een soort beveiliging op de pomp waardoor deze stopt met pompen als er te weinig koudemiddel inzit??
ps, volgens mij had ik me hier nog niet voorgesteld. Ben wel al langer lid van het 850 forum, heb een V70 TDI classic. Mijn vriendin heeft pas een V50 aangeschaft nadat ze met 100km/u met haar V40 een Subaru Justy had weggekopt. Alleen wat schaafplekken van de gordels.. Justy wilde invoegen op de snelweg maar vloog uit de bocht, dwars de snelweg op. V40 een meter korter en total-loss.., maar verder alleen maar geschrokken. Leve de veiligheid van de V40! De bestuurder van de Justy leefde gelukkig nog..
Nu dus een V50 benzine 5cylinder 140pk gevonden met 160.000km, ziet eruit als nieuw en rijd ook zo. Maakt van mijn V70 wel gelijk een ouwe lullenbak