Led verlichting

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
nossy
4th Gear member

Firechief schreef:Jolle,

Ik heb die stadlichten vervangen door led's en heb daar helemaal geen foutmeldingen door gekregen. Wat betreft het merk... er zijn er zovelen, ik heb er nu momenteel inzitten van Carpoint die ik ooit eens meegebracht had voor mijn motorfiets. Wit met een blauw-paarse gloed in. Heb er nu besteld van PilotXenon: >>>KLIK<<<
5-SMD 3chip Pilot LED stadsverlichting, T10 W5W steekfitting.
art.nr.4382 Lichtopbrengst ****
Zal eens foto's posten als deze er in zitten en van de huidige.

Mvg

Firechief
Firechief waar heb jij deze besteld?
In een motorwinkel of online?
Christopher
3rd Gear member

Kijk hier even.
Hier heb ik al mijn LED's besteld voor stads- en interieurverlichting.

Goedkoper dan hier, geen verzendkosten en binnen een week binnen. Volgens mij ook goed materiaal.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
Firechief
3rd Gear member
Contacteer:

Ik heb die gekocht bij Lumimoto
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
remmm
5th Gear member

ik heb de ledjes hier gekocht http://www.nltuning.nl/ ze zijn van pilot. Vond het wel een fijne zaak, 1 werkte in het begin niet goed en ze belde mij keurig op dat ik hem terug mocht sturen enz.. Maar het was mijn eigen "fout". Dus is uiteindelijk niet nodig geweest
liquid_force
6th Gear member

ik heb de mijne (met 9 SMD led's) via Ebay in HongKong gekocht ... super snelle verzending en qua kosten goedkoper dan de prijzen die ik in NL gezien heb.

blijft een genot om via de afstandsbediening ze aan te zetten bij het aankomen lopen ;)
Hjalmar
6th Gear member

Ik heb het proberen te vinden in dit topic maar helaas. Ik zag aan de foto's van Remco dat de LEDjes overdag lang niet zoveel licht geven als de gloeilampjes die er standaard zitten. Nou kan ik dat begrijpen aangezien het LEDjes zijn :P Maar zijn er ook lampjes (LEDjes) die ook wel aardig licht geven overdag? Ik rijd graag met mijn stadlichten aan plus de mistlichten (dimljus) dus wil wel dat de stadslichtjes enigzins zichtbaar zijn...
Hjalmar
Welles
5th Gear member

Onnodig voeren mistlampen = € 65 boete, wist je dat?
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Hjalmar
6th Gear member

Hier in Zweden mag je met je mistlampen aanrijden mits je stadslicht voert....
Hjalmar
Wiebe
5th Gear member
Contacteer:

Welles schreef:Onnodig voeren mistlampen = € 65 boete, wist je dat?
Echt zulke bullshit vind ik dat... als een nieuwe auto de bocht omgaat dan gaat de ene mistlamp ook aan.. vind echt dat ze die regel moeten schrappen. ;)
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Hjalmar
6th Gear member

Laten we dat over de boetes maar even terzijde laten ;) Heeft iemand wellicht een foto hiervan? LED stadslichten met mistlichten aan? Ik kan het natuurlijk ook zelf uitproberen. Die lichtjes kosten ook niet perse een vermogen ;)
Hjalmar
remmm
5th Gear member

Jalle, ik vind het eerlijk gezegd niet mooi de mistlichten aan. De volvo heeft die dingen te ver naar binnen gezet op de v50. Dan vind ik het dus alleen raar staan in combinatie met stadslichten
Hjalmar
6th Gear member

Dat is een meningsverschil ;) Ik ga morgen even kijken of er LEDjes te koop zijn in het kleine dorp waar ik werk...
Hjalmar
remmm
5th Gear member

yes, helemaal waar..... Was ook niet als waarde-oordeel bedoelt. Als jij het mooi vindt moet je het gewoon doen natuurlijk!

Maar eigenlijk vind ik dan wel dat je dan xenonlicht in je mistlampen moet stoppen als je ze toch mag voeren Jalle ;)

Met de volle zon erop zijn de led-stadslichten inderdaad niet heel duidelijk, maar als het al een beetje bewolkt is zie je ze wel goed.

Ik vraag mij alleen af wat die Audi's nou eigenlijk hebben. 1 zo'n puntje is al megafel.... Heel anders dan die Led's die ik er nu in heb zitten en die ik eigenlijk ook te blauw vind....

Moet ik dan toch een Audi kopen????? :P
Hjalmar
6th Gear member

Haha dat HAD je dan moeten doen ;) Beetje off-topic maar goed. Nu zit je wel met een hele mooie V50 ;) De xenonkit zou ik eens moeten nakijken want de mistlampen zitten namelijk in een dichte unit.

Back on-topic :P
Morgen eens kijken of ik wat kan vinden, monteren en fotograferen :)
Hjalmar
nossy
4th Gear member

Paul schreef:En welke voor de spiegel-grond-verlichting?
dat wil ik ook wel eens weten,
en hoe kom je er bij voor het te vervangen?
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Jalle, bij ultraleds.co.uk hebben ze een rating van hoe fel hun leds zijn, daar staat ook de felste bij. Wel bereid zijn hiervoor te betalen natuurlijk...

Ik zou dan ook wel kijken voor een set H11 ledlampen, of er een xenonkit insteken of je gaat 2 verschillende kleuren hebben.
Hjalmar
6th Gear member

Jalle, bij ultraleds.co.uk hebben ze een rating van hoe fel hun leds zijn, daar staat ook de felste bij. Wel bereid zijn hiervoor te betalen natuurlijk...
Thanks! Ik ga eens een kijkje nemen op hun website.
Hjalmar
V50R-enik
3rd Gear member

remmm schreef:
Ik heb zelfs 2ehands een xenon-koplamp gekocht. Ik heb immers sproeiers en al die ellende, alleen ik heb echt geen flauw idee wat ik nu allemaal mis om dat ding aan de praat te krijgen.
Remmm, heb je hier geen automatische hoogteregeling bij nodig?
Volgens mij is het bij auto's vanaf '06 of '07 verplicht bij achteraf montage van Xenon om zowel sproeiers (heb je) als autom. niveauregeling te hebben... (of heb je dit ook?)
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

een automatische nivoregeling is nog geen automatische hoogtecompensatie
Volvo for life
V50R-enik
3rd Gear member

bart simpson schreef:een automatische nivoregeling is nog geen automatische hoogtecompensatie
Zover rijkt mijn kennis helaas niet... :( wist alleen dat je aan bepaalde voorwaarden moest voldoen na 2006.

Verder wel onderstaande wijziging ingegaan 1 Mei jl:

Eisen verlichting voertuigen aangescherpt

Per 1 mei worden nieuwe eisen gesteld aan de verlichting van voertuigen. Lichtarmaturen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd.

In koplampen met code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen (‘xenonlampen’) zijn alleen toegestaan in armaturen met code DC, DR of DCR.

Doel van deze maatregel is verblinding van andere weggebruikers door oneigenlijke toepassing van met name ‘xenonlampen’ te voorkomen.

De bovengenoemde regels zijn onderdeel van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) en de Regeling voertuigen.

Een overzicht van de wijzingen is ook te raadplegen op de website van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, bij het onderwerp ‘Verkeersborden en verkeersregels’: Wijzigingen per 1 mei 2009.
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”