Klopt het dat ETM problemen schade aan de automaat kunnen geven??
Wie weet hier meer over?
(Las zoiets op amerikaanse site)
Gaan ETM problemen samen met automaat problemen?
-
- 1st Gear member
Deze site. kijk maar ff of iemand dit snapt..
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 4ec6c44759
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 4ec6c44759
- dik999
- 5th Gear member
heb de etm laten vervangen in november 2007.
Sinds december 2008 automaar geartronic stuk en is nu nog steeds in de revisie.
Het bedrijf krijgt het tot nu toe niet voor elkaar de automaat goed te laten functioneren. Ben de auto al in totaal 5 weken kwijt.
Zou dus best kunnen dat dit met elkaar te maken heeft.
Balen. hadden ze dan bij reparatie ETM wel even mogen zeggen
Het bedrijf krijgt het tot nu toe niet voor elkaar de automaat goed te laten functioneren. Ben de auto al in totaal 5 weken kwijt.
hofman schreef:Klopt het dat ETM problemen schade aan de automaat kunnen geven??
Wie weet hier meer over?
(Las zoiets op amerikaanse site)
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Ik heb wel eens gehoord dat de computer een storing in de automatische bak aangaf en dat het later een ETM probleem bleek.
Schade aan automatische bak tgv ETM heb ik nog niet eerder gehoord.
Schade aan automatische bak tgv ETM heb ik nog niet eerder gehoord.
- C 30 T5
- 4th Gear member
Is dit een ruilbak van Volvo ?dik999 schreef:heb de etm laten vervangen in november 2007.
En tussen nov 2007 en dec 2008 is 13 maanden geen verband dunkt me.
-
- 1st Gear member
Hallo mensen,
Ik ben vanmorgen even met auto bij een merkloze garage geweest, even nieuwe banden en gelijk even gevraagd of ze volvo kunnen uitlezen.
Nou, daar hebben ze de stekker nauwelijks in de auto gestopt of er komt al een foutmelding!! Nokkenas stand foutmelding!! Jammer dat de volvogarage dat nooit gezien heeft!! slimme jongen van de merkloze garage heeft even de (zeer fragiele) stekker van dit onderdeel ietsie verbogen, computer opnieuw uitgelezen, en voilla, foutmelding weg. Nou hoop ik dat dit het euvel van het inhouden heeft opgelost. Ik zal het weer melden aan jullie hoe de auto t gaat doen nu.
Ik ben vanmorgen even met auto bij een merkloze garage geweest, even nieuwe banden en gelijk even gevraagd of ze volvo kunnen uitlezen.
Nou, daar hebben ze de stekker nauwelijks in de auto gestopt of er komt al een foutmelding!! Nokkenas stand foutmelding!! Jammer dat de volvogarage dat nooit gezien heeft!! slimme jongen van de merkloze garage heeft even de (zeer fragiele) stekker van dit onderdeel ietsie verbogen, computer opnieuw uitgelezen, en voilla, foutmelding weg. Nou hoop ik dat dit het euvel van het inhouden heeft opgelost. Ik zal het weer melden aan jullie hoe de auto t gaat doen nu.
- Rob2u
- 5th Gear member
Je hebt hebt hier over je "andere" Franse auto? :?hofman schreef:slimme jongen van de merkloze garage heeft even de (zeer fragiele) stekker van dit onderdeel ietsie verbogen, computer opnieuw uitgelezen, en voilla, foutmelding weg.
Dit lijkt mij nl. nogal sterk voor een Volvo!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 1st Gear member
Haha, nee echt waar hoor. Of volvo moet ondertussen door een frans merk zijn overgenomen?? hihi. t stekkertje dat eigenlijk zowat bovenop de motor ligt ietsie links uit t midden is van de nokkenassensor. Die heeft hij even losgehaald, de 2 pennetjes heel voorzichtig ff ietsie verbogen en toen de stekker weer in elkaar gezet. Zo maakt de stekker ff op een iets andere manier kontakt zei hij. En tot nu toe gaat t lekker met de auto, maar eerst maar es een paar weekies aankijken hoor, voor ik een gat in de lucht spring!!
Oh, hij heeft de contacten van de stekker schoongemaakt en gezorgd dat dit wat strakker in elkaar kwam.
-
- 1st Gear member
Nou, een hele poos later, maar dan hier t vervolg.
Inhouden en toeretal probleem toch weer terug gekomen, jammer genoeg. merkloze garage opnieuw computer uitgelezen en foutmelding nokkenassensor weer opgedoken. na verder onderzoek verwees dit naar iets met de magneetklep. Dit is HET etm probleem volgens hun. Hun zeggen dat je er wel 1000 nieuwe gasklepdeksels op kunt zetten, maar dat de connectie niet goed is. De computer kan niet goed meer met de etm praten of zo iets. Ik heb hier geloof ikl ergens gelezen dat als de auto wat ouder is, hij niet zo goed kan werken als deze etm van hem vraagt. Snap er niet veel van, dus als iemand hier nog wat ervaring mee heeft, graag reakties!!
Verder laat ik t maar ff zo, ik weet t nu ook niet meer!
Oja, dat van die fragiele stekkers neem ik terug hoor, ik kreeg ze niet eens los!! hahaha
Inhouden en toeretal probleem toch weer terug gekomen, jammer genoeg. merkloze garage opnieuw computer uitgelezen en foutmelding nokkenassensor weer opgedoken. na verder onderzoek verwees dit naar iets met de magneetklep. Dit is HET etm probleem volgens hun. Hun zeggen dat je er wel 1000 nieuwe gasklepdeksels op kunt zetten, maar dat de connectie niet goed is. De computer kan niet goed meer met de etm praten of zo iets. Ik heb hier geloof ikl ergens gelezen dat als de auto wat ouder is, hij niet zo goed kan werken als deze etm van hem vraagt. Snap er niet veel van, dus als iemand hier nog wat ervaring mee heeft, graag reakties!!
Verder laat ik t maar ff zo, ik weet t nu ook niet meer!
Oja, dat van die fragiele stekkers neem ik terug hoor, ik kreeg ze niet eens los!! hahaha
- C 30 T5
- 4th Gear member
De magneetklep is vermoedelijk de verstelling van je nokkeas, dit is bij volvo ondertussen een ruildeel geworden,dit betekend dat er wel meer mee loos is.Onderdeel vervuild dikwijls omdat de olie niet op tijd vernieuwd wordt. B.V. min 1X P/J of om de kilometers, net naar gelang het eerst berijkt wordt.
Idd, kleinste vervuiling en je bent aan de beurt.
Zit ook een heel klein filtertje in de pakking, misschien is die verstopt?
Zit ook een heel klein filtertje in de pakking, misschien is die verstopt?
-
- 1st Gear member
Wat bedoel je met ruildeel?? En is dit dan niet de ETM??
Auto rijd nu trouwens al weer een tijdje goed. wel ietsie inhouden met koude motor, maar dat is te verwaarlozen. Ik gebruik nu ook een tijd al de afstandsbediening niet meer, zou er een verband kunnen zitten tussen schokken en alarm?? Ik denk aan een kortsluitinkie of zo??
Auto rijd nu trouwens al weer een tijdje goed. wel ietsie inhouden met koude motor, maar dat is te verwaarlozen. Ik gebruik nu ook een tijd al de afstandsbediening niet meer, zou er een verband kunnen zitten tussen schokken en alarm?? Ik denk aan een kortsluitinkie of zo??