Weet iemand of het mogelijk is een afneembare trekhaak achteraf te laten plaatsen die er uitziet zoals op de foto hieronder? En dan natuurlijk nog de echte Nederlandse vraag: wat kost dat dan?
Ik lees ook steeds over 13 en 7 (of polige stekkers, Wat is het verschil?
Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
En wat betreft de stekerverbinding.
Alleen een fietsendrager oid is een 7 polige, maar ga je met een caravan trekken, moet een 13 polige zijn. De nieuwe regels betreffende mistachterlicht moet ook doorverbonden worden.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Ik heb zelf achteraf een Volvo afneembare trekhaak gemonteerd, en het moet er net zo uit zien als op je foto, enkel heeft volvo geen originele kap meer maar een vierkante dop zodat je de stekkerdoos en trekhaakdop ziet zitten.
Als alternatief kun je de kap van het nieuwe model V70 krijgen maar deze sluit niet echt perfect tegen je bumper (er zit iets ruimte tussen kap en bumper ±1á2 cm) Maar van een 2 meter afstand zie je dat niet. Helaas kan ik je geen foto laten zien van mijn trekhaak met kap want ik was recent in Duitsland geweest en daar mijn kap verloren (gestolen of eraf gewaaid met 240km/u :razz: >> misschien zijn er meer forumleden die hier last van hebben gehad??). Als je besluit een 13 polige stekker via een ander adres te nemen moet je waarschijnlijk ook nog even langs de volvodealer om het geheel aan te melden op je systeem dus extra kosten (voor een 7-polige stekker weet ik het niet). Voor de prijs moet me je even niet vragen, het was een aanbieding (zomer 2008) en gekocht via een kennis met extra korting en op mijn eigen brug er ondergezet.
Volvo 2.4T 2001 premium/comfortline + chipper
(comfortabele wilde haren zijn weer terug)
Een tijdje terug heb ik dit ook gedaan. De verlichting correspondeerde niet meer, toen bleek dat je een trekhaakmodule bij de software moet uploaden. Je kan zelf echt niets meer zonder tussenkomst van de dealer.. De exacte kosten weet ik niet uit mijn hoofd, ik kan de rekening wel opzoeken indien gewenst. Het systeem werkt echter wel perfect!
Die kap is trouwens gewoon los te koop voor nog geen 2 tientjes. Ik ben hem al een keer verloren bij een drempel..
@ Jan08 weet je misschien nog het onderdeelnummer van de kap (staat misschien nog op de factuur) want volgens mij kennis is hij niet meer verkrijgbaar enkel maar de trekhaak dop.
Alvast bedankt
Mijn trekhaak (origineel Volvo) is in september 2008 gemonteerd en ik heb weldegelijk beide kappen erbij gekregen, de kleine, die alleen de opening afsluit waar de trekhaak in klikt, en de grote zoals op de foto, die ook de electrische aansluiting verbergt.
Bij de dealer waar ik mijn trekhaak vandaan heb zegt dat ze niet meer leverbaar zijn, misschien andere dealers proberen en als laatste redmiddel in België informeren misschien dat ze daar minder vaak hun kap verliezen zodat er nog een voorraadje aanwezig is, per slot van rekening komt een groot deel van de Nederlandse Volvo's uit België
Niet meer leverbaar??? vorig jaar bij broekhuis in assen een nwe kap besteld
3 dagen later was hij binnen.
En dan zijn ze nu niet meer leverbaar??? misschien even bij een andere dealer informeren.
@ Jan08 weet je misschien nog het onderdeelnummer van de kap (staat misschien nog op de factuur) want volgens mij kennis is hij niet meer verkrijgbaar enkel maar de trekhaak dop.
Heb het even voor je opgezocht , onderdeel nr is 8682055 , en het heet gewoon Deksel
Ik heb nu zo'n afneembare trekhaak van Bosal gemonteerd incl orginele bedradingset. Alles werkt perfect maar tot mijn verbazing werken de knipperlichten als ik de deuren sluit niet meer. Als ik weer open doe dan knipperen ze gewoon twee keer?
Ik heb onlangs ook een afneembare trekhaak laten monteren.
Kosten bij de officiele dealer: 1100 Euro (!).
Dus de universele garage heeft de opdracht uiteindelijk gekregen. Is een afneembare Thule met 13-polige Jeager-steker geworden en kostte inclusief montage 700 Euro.
De dealer prijst zich dus GIGANTISCH uit de markt op dit gebied, ongeloofelijk.
De software-update is tot en met modeljaar 2004 niet nodig volgens de garage. En inderdaad, alles werkt perfect. Zelfs extra aanhanger knipperlicht signalering op het dashboard!
Het ziet er allemaal prima uit met een klein zwart dopje onder de bumper als de trekhaak eraf is.
Ik heb het nu helemaal uit gezocht en gezien.
De kap (art.no. 8682055) is voor de oude versie trekhaak met een ronde vorm (inhaakmethode van de trekhaak) en is nog steeds verkrijgbaar maar degene die ik onder mijn auto heb zitten is een nieuw type en heeft een vierkante inhaakvorm. bij het nieuwe type trekhaak is voor de modellen van voor 2004 alleen een rechthoekige dop leverbaar en als pseudo oplossing een kap van het nieuwe type leverbaar (art.no. 30698739)
Van de twee typen heb ik alvast een foto gemaakt.
Zoals je ziet zit er een kier tussen bumper en kap maar is van 1 meter afstand niet echt meer zichtbaar.
Wat ik zeker ga doen is een veiligheidskabel / haakje maken tegen het verliezen want de klem stevigheid is niet echt optimaal zodat bij een hoge snelheid de kap goede kans heeft om eraf te waaien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.