Ik heb een 850 TDI welke door diverse mankementen (tweemassavliegwiel slaat, inspuitcomputer is soms van slag, rookt af en toe) aan vervanging toe is.
Nu zit ik te kijken naar gebruikt prijzen: Een 850 TDI van 1996 met 5 ton op de klok, vragen ze nog 5000 euro voor !! En ik dacht door de kredietkrisis, en het inkakken van de autohandel, een goeie deal te kunnen maken.
Nu was ik niet voornemens om 5 ruggen neer te tellen voor een auto met 5 ton op de klok, want je weet nooit wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft. Maar een S60 van 8 jaar jonger, kost ongeveer hetzelfde bedrag, maar met de helft aan kilometers ?
Heeft dit te maken met de populariteit van de 850 als modern classic, of is er zo'n kwaliteitsverschil tussen S60 en 850 dat de markt daarom relatief zoveel minder ervoor vraagt ?
Kort gezegd, zijn er soms problemen met de S60 ??
gebruikt prijzen 850 TDI vs. S60 D5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Nee hoor, dit is gewoon een erg dappere vraagprijs.
Ik kom veel vijven tegen, hij zal er dan ook voor dat geld wel 5 jaar mee zitten
Ik kom veel vijven tegen, hij zal er dan ook voor dat geld wel 5 jaar mee zitten
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01.06.2009 - 08:14
...Dan zijn er erg veel dappere autohandelaren....
Wat mag ik heden ten dage nog aan inruilprijs verwachten voor mijn 850 TDI van 96, 340.000 km op de klok (staat stil, werkelijke km ongeveer 370.000) met twee deukjes, een gammel tweemassavliegwiel (koppeling zelf is 1.5 jaar terug vervangen) en wat motorstroingkjes waardoor er af en toe een beste rookpluim uit komt, of hij blijft in de noodloop stand totdat je het contact een keer afdraait.
Wat mag ik heden ten dage nog aan inruilprijs verwachten voor mijn 850 TDI van 96, 340.000 km op de klok (staat stil, werkelijke km ongeveer 370.000) met twee deukjes, een gammel tweemassavliegwiel (koppeling zelf is 1.5 jaar terug vervangen) en wat motorstroingkjes waardoor er af en toe een beste rookpluim uit komt, of hij blijft in de noodloop stand totdat je het contact een keer afdraait.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ergens tussen de € 1500,-- en de € 2500,--
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
€ 3500,-- (als vraagprijs)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01.06.2009 - 08:14
...Dat dacht ik zelf ook zo'n beetje, maar er zijn zoveel "dappere" handelaren dat ik even twijfelde... :?
Is een S60 trouwens veel duurder dan een 850 qua onderhoud, verzekering ?
Toen ik van 440 TD naar 850 TDI ging viel de verzekering mij hard mee, omdat een 850 meestal gereden wordt door de wat bedaagde zakenman van boven de 40 die weinig schade rijdt.. S60 dan ?
Is een S60 trouwens veel duurder dan een 850 qua onderhoud, verzekering ?
Toen ik van 440 TD naar 850 TDI ging viel de verzekering mij hard mee, omdat een 850 meestal gereden wordt door de wat bedaagde zakenman van boven de 40 die weinig schade rijdt.. S60 dan ?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
vragen staat natuurlijk altijd vrij
een S60 is vast wel wat duurder, hij is iets zwaarder, was iets duurder (voor de verzekering) maar het zal overall wel meevallen
een S60 is vast wel wat duurder, hij is iets zwaarder, was iets duurder (voor de verzekering) maar het zal overall wel meevallen
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een diesel is particulier wel kwijt te raken (een advertentie in turks of marokaans is daarbij een pré)
Volvo for life
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
pools of bulgaars is ook niet erg hoor 
**moet terug denken aan zijn V40 diesel**

**moet terug denken aan zijn V40 diesel**
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Pas259
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
- Locatie: Spijkenisse
ik zou voor de S60 gaan omdat die, wat ik tot nu toe hebt uitgevonden veel zuiniger is met diesel dan een 850.
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01.06.2009 - 08:14
Wat doet zo'n ding als ik ermee ga kijken bij het paardenland, midden in de bos ?
heeft al die elektronika geen hekel aan dat spatwater ? Met de 850 gaat er al meer mis als met de 440 TD die ik hiervoor had...
....een XC is me nog te duur...
heeft al die elektronika geen hekel aan dat spatwater ? Met de 850 gaat er al meer mis als met de 440 TD die ik hiervoor had...
....een XC is me nog te duur...
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Misschien dan toch maar een Toyota Landcruiser?Wat doet zo'n ding als ik ermee ga kijken bij het paardenland, midden in de bos ?
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01.06.2009 - 08:14
De 2.5 TDI van Volkswagen staat inderdaad niet al te zuinig bekend.. Met de 440 haalde ik vrijwel altijd 1 op 14.5 ookal deed ik 10% van de kilometers met aanhanger, en was ik toen nog jong(er)Pas259 schreef:ik zou voor de S60 gaan omdat die, wat ik tot nu toe hebt uitgevonden veel zuiniger is met diesel dan een 850.
De 850, direct ingespoten dus theoretisch efficienter, haalt 1 op 13.5 als ik rustig rij.
De 1 op 15 die sommigen met een 850 TDI beweren te behalen, haal ik alleen als ik niet harder dan 70 rij. Zodra hij toeren maakt gaat hij zuipen.
Met aanhanger, een trekker van 2 ton erachter, cruise control op 115 is hij net zo zuinig als bij 150/160 zonder aanhanger.
Als je overigens de nieuwe Mercedes Sprinter vergelijkt met de VW Crafter (Zelfde bus, alleen de motor is merkspecifiek) merk je ook dat de VW 15 tot 20% meer verbruikt.
- Pas259
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
- Locatie: Spijkenisse
Maar wat ik raar vindt is dat bij de 2.4 D het verbruik veel lager is (1 op op 18/19) dan bij de D5 (1 op 16) ik heb het dan over de eerste generatie S60.
Zoveel verschillen die motoren toch niet?
Zoveel verschillen die motoren toch niet?
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee, maar de afstemming van de een is op economie terwijl de ander op prestatie is
Volvo for life
- Hathu
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
- Locatie: Hoofdstad van de achterhoek
De S60 D5 is een fijn sturende auto, heeft weinig been en hoofdruimte op de achterbank en de bagageruimte is erg klein.
V70 TDI veel laadruimte, loopt echt wel 1 op 15.
Beide auto,s kosten het zelfde in de wegenbelasting.
S60 meer een auto voor de man in het zondagse pak die niet klust geen paarden of honden heeft.
V70 kan heel veel in is een multifunctionele auto.(hep um zelf ook)
V70 TDI veel laadruimte, loopt echt wel 1 op 15.
Beide auto,s kosten het zelfde in de wegenbelasting.
S60 meer een auto voor de man in het zondagse pak die niet klust geen paarden of honden heeft.
V70 kan heel veel in is een multifunctionele auto.(hep um zelf ook)
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01.06.2009 - 08:14
Hoe zit het met de hoofdruimte voor, in een S60 ?? Ik ben, om zo maar te zeggen, verwekt en grootgebracht in een 245, daarna volgden er twee 740's en nu hebben mijn ouders een mondeo omdat die ex-leasebakken zo goedkoop zijn. (in verhouding tot een gebruikte 850 of S/V70, die je zowieso al niet vindt met weinig kilometers) Ik kan er absoluut niet in zitten, de schuin naar voren aflopende daklijn zit de hele tijd in mijn gezichtsveld en ik zit ingedoken om onder de voorruit door te kijken, met als gevolg dat ik het in de rug krijg.
De S60 heeft ook een vloeiende lijn, maar in hoeverre gaat dit ten koste van de ergonomie ?
De S60 heeft ook een vloeiende lijn, maar in hoeverre gaat dit ten koste van de ergonomie ?