menjo schreef:Ah ok, ja dat snap ik ook niet helemaal, want toen ik het de eerste keer merkte vond ik het vrij briljant, zou ik nou nooit opgekomen zijn als ik zoiets zou ontwerpen.
Als ik mij niet vergis zat dat 20 (TWINTIG!!) jaar geleden al op JAWEL de Volvo 480. De mooiste Volvo uit mijn tienerjeugdjaren (waarin ook Kim Wilde nog een rolletje speelde... :razz: )
Er is een heel simpel truukje voor (want ja, ook ik houd niet van automaten): je zet de blower scakelaar niet op de ruit stand maar net 1 standje naar rechts... bijna alle lucht gaat nu nog steeds naar de ruit, maar de airco springt niet aan. 't is niet perfect, maar het werkt
Edwin schreef:Als ik mij niet vergis zat dat 20 (TWINTIG!!) jaar geleden al op JAWEL de Volvo 480. De mooiste Volvo uit mijn tienerjeugdjaren (waarin ook Kim Wilde nog een rolletje speelde... :razz: )
gr. Edwin.
Je hebt volledig gelijk, die functie van de achterruitewisser zat al op de 480, ik heb er nog altijd plezier van. En ook bij mijn V40.
En oei, oei, wat heb ook ik natte dromen van "Wilde" Kim gehad , Maar ja die is dan ook van mijn leeftijd.
Dat aanschakelen van de airco is juist een veiligheid vanwege idd de drogere lucht die het makkelijker maakt om de voorruit te ontwasemen. Eveneens dus zoals al gememoreerd een slimmigheidje van VOLVO.