gebruikt prijzen 850 TDI vs. S60 D5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
iemand erin verwekken wordt lastig....
Volvo for life
- Hathu
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
- Locatie: Hoofdstad van de achterhoek
[quote="Renze TDI"]Hoe zit het met de hoofdruimte voor, in een S60 ?? Ik ben, om zo maar te zeggen, verwekt en grootgebracht in een 245, daarna volgden er twee 740's en nu hebben mijn ouders een mondeo omdat die ex-leasebakken zo goedkoop zijn. (in verhouding tot een gebruikte 850 of S/V70, die je zowieso al niet vindt met weinig kilometers) Ik kan er absoluut niet in zitten, de schuin naar voren aflopende daklijn zit de hele tijd in mijn gezichtsveld en ik zit ingedoken om onder de voorruit door te kijken, met als gevolg dat ik het in de rug krijg.
De S60 heeft ook een vloeiende lijn, maar in hoeverre gaat dit ten koste van de ergonomie ?[/quote
Ga eens een proefrit/zit maken in de S60.
De S60 heeft ook een vloeiende lijn, maar in hoeverre gaat dit ten koste van de ergonomie ?[/quote
Ga eens een proefrit/zit maken in de S60.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
- Pas259
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
- Locatie: Spijkenisse
Ik kon goed zitten, voorin een S60, de achterbank is wat anders maar daar zit ik nooit.
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01.06.2009 - 08:14
een snellere auto zal in de meeste gevallen meer verbruiken omdat een bestuurder ongemerkt het vermogen gaat gebruiken door harder te accelereren.... zo werkt dat nu eenmaal.bart simpson schreef:nee, maar de afstemming van de een is op economie terwijl de ander op prestatie is
Verder kan het per exemplaar verschillen, draait de airco, soort band en de bandenspanning, etcetera.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zo'n 10v gaat geld waard worden! (er is er maar eentje ;o)Renze TDI schreef:Zal eens een stukkie rijden in de S60 2.4 10V die een kameraad van me verleden winter gekocht heeft...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dan ben je idd "gek"
Deze 2.4 is een 20V die zijn entree maakte in de S80 van vroeg 1999, de 2.5 10V is opgehouden te bestaan in de S70/V70 in 1999 toen deze voor modeljaar 2000 ook in die serie werd opgevolgt door de 2.4 20V, er heeft ook nooit een 2.4 10V bestaan
Deze 2.4 is een 20V die zijn entree maakte in de S80 van vroeg 1999, de 2.5 10V is opgehouden te bestaan in de S70/V70 in 1999 toen deze voor modeljaar 2000 ook in die serie werd opgevolgt door de 2.4 20V, er heeft ook nooit een 2.4 10V bestaan
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01.06.2009 - 08:14
Valt dat op dan ??bart simpson schreef:Dan ben je idd "gek"

ik kan 1750 als inruil krijgen op een S60. Ze houden waarschijnlijk een slag om de arm als ik zeg dat de klok 1.5 jaar geleden is blijven steken op 334.000 km en er een motorsensor niet doet.
Ik zal eens gaan kijken naar een S70.... Ik ken nu net alle truukjes wat betreft onderhoud...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een veel modernere S60 vind je al voor rond de € 5000,--, de 2.4 benzinemotor van de S60 is gelijk aan die van een S70 van modeljaar 2000
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01.06.2009 - 08:14
ik kwam zojuist een strakke S70 tegen met 250.000 km op de klok, de garagehouder is een oud collega van me die vorig jaar een garage overgenomen heeft, onderhoudshistorie aanwezig, en hij heeft aan mijn 850 gesleuteld dus kan gelijk een reele inruilprijs noemen.
Het lijkt wel alsof alle 850 TDI's allemaal 5 ton hebben gelopen en men er 5 ruggen voor vraagt... ga je kijken naar S70's dan zijn zowel de vraagprijzen als de kilometerstanden gunstiger...
Als ik er zelf veel kilometers op rij vind ik het niet erg want dan weet je hoe goed hij onderhouden is, maar als je een auto met veel kilometers koopt, die slecht onderhoud heeft gehad, kun je voor verassingen komen te staan...
Wat is jullie ervaring met chiptuning ? ik vind 174 pk en meer koppel, wel aantrekkelijk, voor 225 euro. Voor zover ik weet doet de nieuwe Transporter 2.5 ook 174 pk, en dezelfde motor in de VW Crafter 164 pk (dus in een 5 tons truck, en als B-E opleggertrekker, 8.75 ton treingewicht)
Toeren jagen doe je toch niet met de 2.5 TDI omdat hij boven de 3500 toeren weinig harder trekt, en boven de 4000 toeren z'n vermogen echt afbouwt, maar een beetje meer koppel is wel relaxed.
Het lijkt wel alsof alle 850 TDI's allemaal 5 ton hebben gelopen en men er 5 ruggen voor vraagt... ga je kijken naar S70's dan zijn zowel de vraagprijzen als de kilometerstanden gunstiger...
Als ik er zelf veel kilometers op rij vind ik het niet erg want dan weet je hoe goed hij onderhouden is, maar als je een auto met veel kilometers koopt, die slecht onderhoud heeft gehad, kun je voor verassingen komen te staan...
Wat is jullie ervaring met chiptuning ? ik vind 174 pk en meer koppel, wel aantrekkelijk, voor 225 euro. Voor zover ik weet doet de nieuwe Transporter 2.5 ook 174 pk, en dezelfde motor in de VW Crafter 164 pk (dus in een 5 tons truck, en als B-E opleggertrekker, 8.75 ton treingewicht)
Toeren jagen doe je toch niet met de 2.5 TDI omdat hij boven de 3500 toeren weinig harder trekt, en boven de 4000 toeren z'n vermogen echt afbouwt, maar een beetje meer koppel is wel relaxed.