Nog een vraag van mij:
zowel in mijn p130 als mijn p220 heb ik natte vloeren (ook als ik er niet mee heb gereden.
Bij de 130 rechts achter en bij de combi linksvoor.
In de wasstraat zie ik geen water naar binnen druppelen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En tips?
Groeten, Gerie
water in de auto
- Bombina
- 3rd Gear member
Bij mijn Amazon heb ik er ook last van. Het water sijpelt via de a-stijl/raamrubbers naar binnen. Het wil wel eens helpen om de raamrubber te vervangen. Dat is nog al een klus.
Bij mij hielp het overigens te weinig...
Stel je vraag ook een op dit forum http://www.v44.nl/
Wat je ook nog kunt doen is de tuinslang erop en de ander met een zaklamp in de auto en zoeken maar (moet ik nog steeds een keer doen).
Succes!
Bij mij hielp het overigens te weinig...
Stel je vraag ook een op dit forum http://www.v44.nl/
Wat je ook nog kunt doen is de tuinslang erop en de ander met een zaklamp in de auto en zoeken maar (moet ik nog steeds een keer doen).
Succes!
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
- Erik_M
- 2nd Gear member
Waterlekkage opsporen is een crime. Het water komt ergens het rubber binnen en hoef er niet perse op die plek aan de binnenkant uit te komen. M.a.w. het water kan bovenaan binnen komen en via het profiel van het rubber naar de linker of rechter onderhoek lopen. Als je water voorin op de vloer hebt kan het ook nog komen doordat de afwatering van het kachelhuis niet goed meer is. Het loopt door een rubber slangetje vanaf het kachelhuis door de tunnel naar buiten. Dat slangetje is natuurlijk niet nieuw meer, dussss.... Ook kan de voorruitsponning door lekkages in de loop van de jaren 'krokant' geworden zijn.
Het scheelt per Amazon. Ik heb er in de loop van de jaren 4 gehad, de ene lekte wel de andere niet of nauwelijks. Bij de voorlaatste Amazon is de ruit er in de 10 jaar dat ik 'm dagelijks gebruikte wel zo'n 5x uitgeweest. 3x een nieuw rubber en is er 2x een nieuwe (origineel Volvo) ruit ingezet. De laatste keer was 'ie lekvrij. \:D/
Mijn huidige Amazon is helemaal lekvrij zowel voor als achter, in een enorme regenbui, in de wasbox of in de wasstraat. Deze Amazon is echter nog geheel ongerestaureerd en de ruiten zijn er nog nooit uitgeweest, wellicht dat dit nog uitmaakt.
Iig succes met het boven water krijgen van het lek.
gRoet
eRik
Het scheelt per Amazon. Ik heb er in de loop van de jaren 4 gehad, de ene lekte wel de andere niet of nauwelijks. Bij de voorlaatste Amazon is de ruit er in de 10 jaar dat ik 'm dagelijks gebruikte wel zo'n 5x uitgeweest. 3x een nieuw rubber en is er 2x een nieuwe (origineel Volvo) ruit ingezet. De laatste keer was 'ie lekvrij. \:D/
Mijn huidige Amazon is helemaal lekvrij zowel voor als achter, in een enorme regenbui, in de wasbox of in de wasstraat. Deze Amazon is echter nog geheel ongerestaureerd en de ruiten zijn er nog nooit uitgeweest, wellicht dat dit nog uitmaakt.
Iig succes met het boven water krijgen van het lek.
gRoet
eRik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
- admiral
- 5th Gear member
Voorraam rubber vervangen en voor dat je de strip plaatst het rubber bij zowel de raamstijl - rubber alswel rubber - raam afkitten met een goede hechtende en elastisch blijvende kit. Oude voorraam rubber kun je ook afkitten maar haal dan ook de strip eraf. Doe dit ook bij het driehoek raampje en plaats nieuwe deurrubbers. Je zal zien dat de nieuwe rdeurrubbers niet de vorm hebben van de oude, dit komt doordar het rubber zich in een bepaalde vorm gaat zetten als de deur dicht is. Daarom sluit ie portier bij nieuwe deurrubbers ook minder makkelijk. Ik heb dit opgelost door de nieuwe deurrubbers in te smeren met een beetje groene dreft en dan met een dun touwtje en een dichte deur en open raam het rubber op de kritieke plekken op de juist positie te positioneren. Hou de deur een aantal dagen dicht en hij gaat zich zelf zetten. Je zal het een aantal keer moeten herhalen maar bij mij zit het rubber nu zo dat deze het water afvoerd zoals het hoort.