Vorige week heeft de dealer de software voor keyless drive geupdate. Is de hele week goed gegaan, tot......
Vandaag op visite bij mijn broer in Limburg. Omdat het rond Eindhoven nog wel eens druk wil zijn RTI ingesteld. Onderweg opeens scherm naar beneden, radio ging niet meer aan en telefoon deed het ook niet meer. Gestopt, motor uit, deur open en dicht en weer starten. Niks....... Onderweg een aantal keer plotseling de radio aan, RTI kwam weer uit het dashboard maar even zo plots weer weg en weer terug en weer weg....zucht.... Op de terugreis helemaal niks. Deed het gewoon niet......
Moet zeggen dat ik er behoorlijk van baal. Kan die auto WEER naar de garage! Voor zoiets onbenulligs. Zou Volvo toch wel goed moeten kunnen krijgen na 2 jaar dat de auto leverbaar is? Echt behoorlijk chagrijnig van. Vandaag had ik navigatie niet nodig maar bellen is wel heel handig doordeweeks en navigatie is wel erg handig als ik op vakantie ga.
RTI, Radio en telefoon doen het nu helemaal niet meer.......
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Heb het 1 keer gehad. Na iets langer stil staan deed ie 't weer.
- obelix
- 2nd Gear member
Maar waarom zou dat upgraden voor keyless drive er iets mee te maken moeten hebben?
klinkt eerder als een los draadje/zekering.
Iemand met een schema (dealer) kan vrij vlot vinden waar die 3 units gezamenlijk de voeding delen, Massa? want het is wel knap dat er 3 afzonderlijke onderdelen in je dashboard uitvallen.
De pest is vaak met dit soort dingen dat je de storing niet kunt creëren als het nodig is.
Maar als hij nu definitief uit blijft dan zou je eens kunnen rommelen aan de kabelboom/zekering kastje enz.
Uiteraard gaat er niets boven een bezoekje aan den dealer.
Daar ligt tenslotte de verantwoording voor het goed functionerend afleveren van een Volvo.
Sterkte ermee!
klinkt eerder als een los draadje/zekering.
Iemand met een schema (dealer) kan vrij vlot vinden waar die 3 units gezamenlijk de voeding delen, Massa? want het is wel knap dat er 3 afzonderlijke onderdelen in je dashboard uitvallen.
De pest is vaak met dit soort dingen dat je de storing niet kunt creëren als het nodig is.
Maar als hij nu definitief uit blijft dan zou je eens kunnen rommelen aan de kabelboom/zekering kastje enz.
Uiteraard gaat er niets boven een bezoekje aan den dealer.
Daar ligt tenslotte de verantwoording voor het goed functionerend afleveren van een Volvo.
Sterkte ermee!
Nu: V70 My 11 III Professional-line.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
-
- 4th Gear member
Er is ook maar 1 zekering voor deze drie apparaten. De problemen met keyless drive icm de problemen zoals ik die aangaf zijn ook bij de dealer en andere forumers bekend.
Ik wilde de zekering controleren maar heb geen zekeringen tangetje ervoor. Aan de andere kant, als de zekering nu stuk is is dat resultaat van iets anders dus daar moet de dealer toch naar kijken...........
Kijken wat er morgenochtend gebeurd. Dan heeft hij 24 uur stil gestaan...... (in het bericht schreef ik vandaag maar dat moest gisteren zijn.....).
Ik wilde de zekering controleren maar heb geen zekeringen tangetje ervoor. Aan de andere kant, als de zekering nu stuk is is dat resultaat van iets anders dus daar moet de dealer toch naar kijken...........
Kijken wat er morgenochtend gebeurd. Dan heeft hij 24 uur stil gestaan...... (in het bericht schreef ik vandaag maar dat moest gisteren zijn.....).
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Heb geen keyless drive.
-
- 4th Gear member
Dan heb je ook geen probleem Johann.....
Maar waarschijnlijker heeft het niet direct met keyless drive te maken maar wel met de software verantwoordelijk voor RTI, telefoon en Radio....

- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Lijk meer op een Fibre optic kabel die los zit of ergens klem zit.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 4th Gear member
Hoe langer ik er over nadenk des te meer denk ik inderdaad dat het gewoon met een kable oid te maken heeft. Met niet de juiste software zou het probleem er wel zijn maar nu doet geen van de drie systemen het meer.
Vandaag maar even bellen zodat mijn vriendin, die werkt tegenover mijn dealer, hem donderdag kan brengen........
Vandaag maar even bellen zodat mijn vriendin, die werkt tegenover mijn dealer, hem donderdag kan brengen........
- Fulaks
- 6th Gear member
Nou Rene, jij hebt je portie ellende al wel gehad met je V70. Bij mij is de radio/middenconsole ook al eens een keertje uitgevallen. RTI en andere liflafjes heb ik niet. Heel vervelend inderdaad.
Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden. Zo'n dingen doen afbreuk aan je tevredenheid over de auto als geheel, is niet leuk.
Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden. Zo'n dingen doen afbreuk aan je tevredenheid over de auto als geheel, is niet leuk.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 4th Gear member
Vanochtend kwam ik erachter dat mijn parkeersensoren ook niet werken! Gelukkig was het slechts een fiets die ik uit een fietsenrek duwde maar toch..... Dan ga je je wel afvragen wat er nog meer niet werkt?!?!?!?!
Maar vanochtend reed ik in alle vroegte weer naar mijn werk en toen was ik, ondanks dit soort probleempjes, dolgelukkig met mijn auto want het blijft een machtig apparaat hoor! En de dealer baalt ook enorm hoor. Die willen het natuurlijk ook zo goed en snel mogelijk oplossen. Morgen gaat de auto naar de garage en hij heeft een monteur de hele dag vrijgemaakt. Ze zijn nu ook al info aan het inwinnen bij Volvo of er identieke gevallen zijn geweest. Tja, ze doen hun best. Meer dan dat kan ik ook niet verlangen natuurlijk.......
Maar vanochtend reed ik in alle vroegte weer naar mijn werk en toen was ik, ondanks dit soort probleempjes, dolgelukkig met mijn auto want het blijft een machtig apparaat hoor! En de dealer baalt ook enorm hoor. Die willen het natuurlijk ook zo goed en snel mogelijk oplossen. Morgen gaat de auto naar de garage en hij heeft een monteur de hele dag vrijgemaakt. Ze zijn nu ook al info aan het inwinnen bij Volvo of er identieke gevallen zijn geweest. Tja, ze doen hun best. Meer dan dat kan ik ook niet verlangen natuurlijk.......
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Lijkt 99% een breuk/onderbreking in het glasvezelnet te zijn.
(dit soort gedrag kunnen we precies nabootsen).
Had je die dag kinderen in de auto? Extra bagage? Was het extra warm oid? Iets dat ergens meer of minder druk kan veroorzaken?
Succes!
Lijkt 99% een breuk/onderbreking in het glasvezelnet te zijn.
(dit soort gedrag kunnen we precies nabootsen).
Had je die dag kinderen in de auto? Extra bagage? Was het extra warm oid? Iets dat ergens meer of minder druk kan veroorzaken?
Succes!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 4th Gear member
Tja, het was wel warm en een flinke rit van Hilversum naar Limburg maar geen extra bagage oid......... Hij had wel vol in de zon gestaan maar zou dat een onderbreking kunnen veroorzaken in de glasvezelkabel?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Niet zomaar natuurlijk.
Maar, als er bijvoorbeeld een stekker half los zit.... of een glasvezeltje ergens tussen en het wordt warm en de boel zet uit.... of gaat bewegen daardoor...
Maar wat vind/vond de dealer ervan?
Maar, als er bijvoorbeeld een stekker half los zit.... of een glasvezeltje ergens tussen en het wordt warm en de boel zet uit.... of gaat bewegen daardoor...
Maar wat vind/vond de dealer ervan?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 4th Gear member
De dealer zat ook daar aan te denken. Hij was blij iig geval dat ik gebeld had om te melden dat ook de parkeersensoren er nu mee zijn gestopt. Dat betekent namelijk dat het helemaal niks met de software te maken kan hebben. Maar ik neem aan dat er heel wat storingen uit te lezen zijn.
- obelix
- 2nd Gear member
Waarschijnlijk heb je hier niet heel veel aan...
want op dit moment werkt er niets meer in jouw geval.
Ik kwam laatst spontaan in een diagnose menu terecht van het RTI gebeuren.
Via internet kwam ik erachter dat ik kennelijk tijdens het stijgen van het scherm op de stuur bediening BACK, ENTER, BACK had gedrukt.
en dan kom je daar dus in terecht.
Radio, Telefoon, DVD, TV, SAT. alles komt dan voorbij zetten en indien het werkt krijg je een simpel OK erachter. zelfs de stand van mijn pook was zichtbaar. Motor info enz.
Wist trouwens niet dat dit allemaal via glasvezel verbonden was.
Misschien dat dit in mijn "oude" V70 heel anders in elkaar zit.
wat ik nog van glasvezel weet (verbindingsdienst) is dat het doorgesneden tot op 1 cm uit elkaar nog bleef werken.
Met een breuk/slechte verbinding zou dan niet alleen de data verstoord worden? of zal dan meteen ALLES uitvallen en dus spanningsloos worden?
Zodra HET gebeurt gaat dan wel eerst nog netjes de monitor kompleet naar beneden? of stopt ie halverwege?
Want in het eerste geval zou het niet aan de stroomvoorziening mogen liggen.
In het tweede geval zou ik weer de koper draadjes volgen.
Ben benieuwd
want op dit moment werkt er niets meer in jouw geval.
Ik kwam laatst spontaan in een diagnose menu terecht van het RTI gebeuren.
Via internet kwam ik erachter dat ik kennelijk tijdens het stijgen van het scherm op de stuur bediening BACK, ENTER, BACK had gedrukt.
en dan kom je daar dus in terecht.
Radio, Telefoon, DVD, TV, SAT. alles komt dan voorbij zetten en indien het werkt krijg je een simpel OK erachter. zelfs de stand van mijn pook was zichtbaar. Motor info enz.
Wist trouwens niet dat dit allemaal via glasvezel verbonden was.
Misschien dat dit in mijn "oude" V70 heel anders in elkaar zit.
wat ik nog van glasvezel weet (verbindingsdienst) is dat het doorgesneden tot op 1 cm uit elkaar nog bleef werken.
Met een breuk/slechte verbinding zou dan niet alleen de data verstoord worden? of zal dan meteen ALLES uitvallen en dus spanningsloos worden?
Zodra HET gebeurt gaat dan wel eerst nog netjes de monitor kompleet naar beneden? of stopt ie halverwege?
Want in het eerste geval zou het niet aan de stroomvoorziening mogen liggen.
In het tweede geval zou ik weer de koper draadjes volgen.
Ben benieuwd

- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@obelix,
V70nw en oud zijn echt compleet anders ingericht...
Geen vergelijking in te trekken.
(Bijv. als bij jou de stekkers van je navi er uit liggen doet je HU het nog wel en je telefoon, bij Rene68 werkt er dan echt niets meer omdat er een "ring" onderbroken wordt)
(Bijv. als bij jou de stekkers van je navi er uit liggen doet je HU het nog wel en je telefoon, bij Rene68 werkt er dan echt niets meer omdat er een "ring" onderbroken wordt)
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- obelix
- 2nd Gear member
Ik had al zo'n vemoeden.VolvoTech schreef:@obelix,
Dan zou het spannings verhaal (losse zekering) bij deze uitgesloten kunnen worden.
-
- 4th Gear member
Nou, de auto is terug. RTI, Radio, telefoon en parkeersensoren doen het weer.
Oorzaak: de iPod intergratie die kortsluiting veroorzaakte. Er is dus een nieuwe iPod adapter besteld.
Aan die oorzaak had ik dan weer niet gedacht! Zij zelf overigens ook niet want ook zij dachten dat er een breuk/losse stekker in het glas zat. Maar na onderzoek bleek dus de adapter de oorzaak te zijn.
Oorzaak: de iPod intergratie die kortsluiting veroorzaakte. Er is dus een nieuwe iPod adapter besteld.
Aan die oorzaak had ik dan weer niet gedacht! Zij zelf overigens ook niet want ook zij dachten dat er een breuk/losse stekker in het glas zat. Maar na onderzoek bleek dus de adapter de oorzaak te zijn.
- firespy
- 1st Gear member
Heb net ook wat problemen gehad:
ICM unit gammel: veroorzaakt uitvallend display maar ook dat alle lampjes op het dashbord soms aangaan en de tellers uitvallen, ook parkeersensoren en RTI valt uit, de auto lijkt kompleet gek geworden voor wat betreft signalering, maar rijtechnisch werkt alles nog ....
ICM is vervangen (Kost ca 700 Euro maar is 100 % door Volvo vergoed
(Bij de Duitse dealer gefixt)
Alles weer OK
ICM unit gammel: veroorzaakt uitvallend display maar ook dat alle lampjes op het dashbord soms aangaan en de tellers uitvallen, ook parkeersensoren en RTI valt uit, de auto lijkt kompleet gek geworden voor wat betreft signalering, maar rijtechnisch werkt alles nog ....
ICM is vervangen (Kost ca 700 Euro maar is 100 % door Volvo vergoed

Alles weer OK

V70 III MY2008 3.2 Geartronic Summum Titanium Grijs