Dit weekend wil ik, na ontvangst van mijn speakerringen, een nieuwe set voorspeakers monteren. De oude (HU-801) set zit nu nog gemontereerd en ik vroeg mij af hoe het frequentiebereik van de tweeter en woofer nu wordt gescheiden. Gaat dit dmv de versterker PA-200? Aangezien bij de nieuwe set Polk DB6751 een nieuw filter zit, wil ik deze liever monteren.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Tweeter / Woofer filter HU-801
- SanMercury
- 2nd Gear member
- SanMercury
- 2nd Gear member
Niemand die iets weet? 

-
- 2nd Gear member
SanMercury,
Kennelijk niet, daarom een gecalculeerde gok van mijn kant. Je hebt goede kans dat er filters ingebouwd zijn bij een HU-801 (Dynaudio spekers vragen daarom). Ik weet zeker dat ze niet in de versterker zitten (dat is een vermogensversterker, geen cross-over o.i.d.). Hiernaast zou het toeval zijn als de filters van Volvo/Dynaudio precies hetzelfde zouden zijn als die van Polk (en van dezelfde kwaliteit). Dus, sloop de zaak (deurpanelen, etc.) en kijk waar de speakerdraad de deur binnenkomt. Tak 'm zo vroeg mogelijk af en zet hier de filter van Polk op. Zeker is zeker
.
Kennelijk niet, daarom een gecalculeerde gok van mijn kant. Je hebt goede kans dat er filters ingebouwd zijn bij een HU-801 (Dynaudio spekers vragen daarom). Ik weet zeker dat ze niet in de versterker zitten (dat is een vermogensversterker, geen cross-over o.i.d.). Hiernaast zou het toeval zijn als de filters van Volvo/Dynaudio precies hetzelfde zouden zijn als die van Polk (en van dezelfde kwaliteit). Dus, sloop de zaak (deurpanelen, etc.) en kijk waar de speakerdraad de deur binnenkomt. Tak 'm zo vroeg mogelijk af en zet hier de filter van Polk op. Zeker is zeker

V70 2.4D BJ. 07-2002 een hele andere auto
- SanMercury
- 2nd Gear member
Bedankt voor jullie antwoorden. Zou dit echter betekenen dat zowel de tweeter als de woofer een ongefilterd signaal ontvangen? Zo ja, waar wordt dan gesplitst van de + en - draad van één speaker?
-
- 6th Gear member
Bij mijn S80 zijn de hoedenplank speakers en de achterdeurspeakers coaxiaal uitgevoerd. Oftewel: De tweeter hangt in de woofer (geen dubbelconus zoals bij base audio, maar een echte tweeter, zo opgehangen in de woofer dat de voorzijdes van beide speakers gelijk vallen. In dit geval wordt de speaker eenmaal (ongefilterd lijkt me) gevoed. In de speaker wordt het signaal gefilterd naar de lage/midden tonen woofer en naar de hoge tonen tweeter.
De voordeuren van mijn S80 hebben aparte lage/midden tonen en hoge tonen speakers. Omdat ik de filters duidelijk in de speakers zie zitten, kan het bijna niet anders dan dat de aparte voedingen hier ook ongefilterd zijn.
Waar de aftakkingen precies zitten, weet ik niet.
De voordeuren van mijn S80 hebben aparte lage/midden tonen en hoge tonen speakers. Omdat ik de filters duidelijk in de speakers zie zitten, kan het bijna niet anders dan dat de aparte voedingen hier ook ongefilterd zijn.
Waar de aftakkingen precies zitten, weet ik niet.
- Sailor
- 2nd Gear member
Alle bedrading is naar mijn weten ongefilterd. De weerstandjes zitten op de speaker gesoldeerd, althans bij de premium woofers en tweeter is dit het geval.
Bij mijn vorige v70 heb ik een Focal composet gemonteerd, ook met filter. Als input gewoon de bedrading van de woofer gepakt die in je deur zit (stekkertje afknippen), filter kastjes ergens vast tapen en bedrading naar de tweeter maken. Waarschijnlijk zal je Polk tweeter niet passen in het deurpaneel. Bij Focal zat er een opbouw behuizing bij, die kun je dan heel netjes op het spiegelkapje monteren.
Let nog wel even op: jouw PA200 versterker stuurt op 8 Ohm aan, de meeste speaker merken tegenwoordig zijn voor 4 Ohm en niet geschikt dus voor de PA200. Kijk dus even naar de specs van je Polk setje!!
Bij mijn vorige v70 heb ik een Focal composet gemonteerd, ook met filter. Als input gewoon de bedrading van de woofer gepakt die in je deur zit (stekkertje afknippen), filter kastjes ergens vast tapen en bedrading naar de tweeter maken. Waarschijnlijk zal je Polk tweeter niet passen in het deurpaneel. Bij Focal zat er een opbouw behuizing bij, die kun je dan heel netjes op het spiegelkapje monteren.
Let nog wel even op: jouw PA200 versterker stuurt op 8 Ohm aan, de meeste speaker merken tegenwoordig zijn voor 4 Ohm en niet geschikt dus voor de PA200. Kijk dus even naar de specs van je Polk setje!!
Volvo XC70 2.5T 'Ocean Race' (BJ 2006)
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken