hergebruik drukgroep koppeling

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jofel
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 03.06.2007 - 10:43

Ik ben lekker met mijn auto's bezig, dus nog een vraag:

Van mijn donor 140 wil ik de nog goed werkende koppeling op mijn p130 (b20) overzetten. Na twee keer opstellen kan ik deze nog net de auto naar de dhz-garage rijden (hoop ik ::wink: )

Mijn vraag is hoe lang een drukgroep meegaat en of het mogelijk is de kwaliteit te herkennen.

De nokjes van de veren zijn iets afgesleten, maar zien er op het oog goed uit en de veren voelen overal hetzelfde aan. De koppelingsplaat zelf is nog vrijwel nieuw.
Of moet standaard met het wisselen van de plaat ook de drukgroep vervangen worden?

Groeten, Gerie
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

Bij het vervangen van de koppeling van m'n 740 belde de garage me dat de drukgroep nog prima was.
Deze is hergebruikt en hij koppelt en schakelt nog steeds prima.
Repareer je kwakkelende km-teller zelf!

Volvo 740 GL - sedan - 1986 - >375.000km - B230K - LPG
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Jofel schreef:Ik ben lekker met mijn auto's bezig, dus nog een vraag:

Van mijn donor 140 wil ik de nog goed werkende koppeling op mijn p130 (b20) overzetten. Na twee keer opstellen kan ik deze nog net de auto naar de dhz-garage rijden (hoop ik ::wink: )

Mijn vraag is hoe lang een drukgroep meegaat en of het mogelijk is de kwaliteit te herkennen.

De nokjes van de veren zijn iets afgesleten, maar zien er op het oog goed uit en de veren voelen overal hetzelfde aan. De koppelingsplaat zelf is nog vrijwel nieuw.
Of moet standaard met het wisselen van de plaat ook de drukgroep vervangen worden?

Groeten, Gerie
Zelf heb ik altijd zoiets van waar ik slecht bij kom en het ligt nu toch uit elkaar vervangen, de kosten zijn het niet die de kop kosten. Wel als je weer terug moet naar een garage bedrijf. :wink:
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

admiral schreef:
Jofel schreef:Ik ben lekker met mijn auto's bezig, dus nog een vraag:

Van mijn donor 140 wil ik de nog goed werkende koppeling op mijn p130 (b20) overzetten. Na twee keer opstellen kan ik deze nog net de auto naar de dhz-garage rijden (hoop ik ::wink: )

Mijn vraag is hoe lang een drukgroep meegaat en of het mogelijk is de kwaliteit te herkennen.

De nokjes van de veren zijn iets afgesleten, maar zien er op het oog goed uit en de veren voelen overal hetzelfde aan. De koppelingsplaat zelf is nog vrijwel nieuw.
Of moet standaard met het wisselen van de plaat ook de drukgroep vervangen worden?

Groeten, Gerie
Zelf heb ik altijd zoiets van waar ik slecht bij kom en het ligt nu toch uit elkaar vervangen, de kosten zijn het niet die de kop kosten. Wel als je weer terug moet naar een garage bedrijf. :wink:
Klopt, zo denk ik ook, vooral bij dingen die ik niet zelf kan doen :wink:
Maar Jofel gaat naar een DHZ garage, dus ik denk dat de tijd hem niet zoveel kost.
Repareer je kwakkelende km-teller zelf!

Volvo 740 GL - sedan - 1986 - >375.000km - B230K - LPG
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

MaGNeT schreef:
admiral schreef:
Jofel schreef:Ik ben lekker met mijn auto's bezig, dus nog een vraag:

Van mijn donor 140 wil ik de nog goed werkende koppeling op mijn p130 (b20) overzetten. Na twee keer opstellen kan ik deze nog net de auto naar de dhz-garage rijden (hoop ik ::wink: )

Mijn vraag is hoe lang een drukgroep meegaat en of het mogelijk is de kwaliteit te herkennen.

De nokjes van de veren zijn iets afgesleten, maar zien er op het oog goed uit en de veren voelen overal hetzelfde aan. De koppelingsplaat zelf is nog vrijwel nieuw.
Of moet standaard met het wisselen van de plaat ook de drukgroep vervangen worden?

Groeten, Gerie
Zelf heb ik altijd zoiets van waar ik slecht bij kom en het ligt nu toch uit elkaar vervangen, de kosten zijn het niet die de kop kosten. Wel als je weer terug moet naar een garage bedrijf. :wink:
Klopt, zo denk ik ook, vooral bij dingen die ik niet zelf kan doen :wink:
Maar Jofel gaat naar een DHZ garage, dus ik denk dat de tijd hem niet zoveel kost.
Ik heb ook een eigen werkplaatsje dus ik doe het ook zelf maar als het niet hoeft dan niet natuurlijk.
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

En dan misschien over een half jaar wer alles uit elkaar halen....
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

vin940 schreef:En dan misschien over een half jaar wer alles uit elkaar halen....
Mijn blok moet er ook nog een keer uit om de motorruimte te spuiten etc etc en dan check je natuurlijk ook de kopp platen e.d. en mocht deze nog mee kunnen dan nog gaat er een nieuwe in, ik hou van sleutelen maar er zijn ook grenzen, en het is onze enige auto dus dan maar goed, het betaald zich uit eindelijk weer terug in een betrouwbare wagen voor alle daags gebruik.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”