Graag jullie advies.
Km stand nu: 135000, rijdt 20000 per jaar.
Over 2 maand een APK en grote beurt nodig. De kleppen zijn nog nooit gesteld en ben in dubio.
Of ik ga over 2 maanden een klein beurtje en APK doen en doe bij 160000 de riem (zoals in onderhoud beschreven), het kleppen stellen en een grote beurt.
Of ik ga nu meteen de grote beurt en APK doen, samen met distributie riem (20000 km te vroeg) en meteen kleppen stellen.
Waarom kleppen en riem tegelijk? Scheelt 2,5 uur arbeidsloon (€140,-).
Overigens vind ik de kosten meevallen. Kleppen stellen schatten ze op 8 uur, indien er geen bussen moeten worden vervangen. Riem op 2,5 uur met 150,- materiaal. Overigens niet bij de dealer, maar bij de specialist.
Wat zal ik doen.......
kleppenstellen en distributieriem
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als ze geen bussen gebruiken hoeven ze er ook niet aan te beginnen,natuurlijk heb je nieuwe bussen nodig
8 uur is te hoog ingeschat,ik weet niet hoe ze daar bij komen?
Bij een dealer die er ervaring mee heeft, ben je rond de 1000 euro kwijt ex btw incl nieuwe riemen en rollen.
8 uur is te hoog ingeschat,ik weet niet hoe ze daar bij komen?
Bij een dealer die er ervaring mee heeft, ben je rond de 1000 euro kwijt ex btw incl nieuwe riemen en rollen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Gewoon de riem meenemen met het kleppen stellen. Staat de auto op 140.000 km. Als je per 160.000 km een riem moet laten wisselen tegen 800 euro, dan kost dat 50 euro/10.000 km. Je bespaart dus zowiezo, maar in dit geval is het eerder "better safe than sorry".
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die uren zijn opgegeven door een Volvo specialist begrijp ik.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
Ja uren door een specialist.. Nordicar uit Heerhugowaard.
Net de dealer gebeld. De 160k beurt (grote beurt en riem) kost daar minimaal 1020. Kleppen stellen wist hij niet, hadden ze nog nooit gedaan. Ben niet graag proefkonijn, dus dat gaat het iig niet worden.
Net de dealer gebeld. De 160k beurt (grote beurt en riem) kost daar minimaal 1020. Kleppen stellen wist hij niet, hadden ze nog nooit gedaan. Ben niet graag proefkonijn, dus dat gaat het iig niet worden.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
Ja wilde de riem en kleppen sowieso samen doen, alleen twijfel bij 140 of 160k... Moet ik alleen de grote en kleine beurt ff omwisselen.edraket schreef:Gewoon de riem meenemen met het kleppen stellen. Staat de auto op 140.000 km. Als je per 160.000 km een riem moet laten wisselen tegen 800 euro, dan kost dat 50 euro/10.000 km. Je bespaart dus zowiezo, maar in dit geval is het eerder "better safe than sorry".
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is toch gewoon schandalig dat een dealer geen kleppen kan stellen bij een Volvo?
Enorme afgang voor zo,n dealer lijkt mij!
Enorme afgang voor zo,n dealer lijkt mij!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
nou ja niet kunnen.... dat weet ik niet, maar wel eerlijk dat ze melden geen indicatie van de kosten kunnen maken omdat ze het nog niet eerder bij een s60 bifuel hebben gedaan..
Maar of het professioneel is.. :-#
Maar of het professioneel is.. :-#
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k