Beste Forumlezers
Ik denk eraan om mijn auto in te ruilen voor een diesel.
De keuze is gevallen op een V70 of XC70.
Als ik af ga op mijn gevoel zou ik een XC70 kiezen.
Echter mijn verstand zegt dat het toch verstandiger is om een V70 te nemen.
Wat is jullie ervaring mbt het verschil ( mn in euro’s) tussen een V70 en een XC70.
Ik rijd ongeveer 30/35.000 km/jaar
Het aanschaf budget is circa 20.000 (maximaal).
Moet een automaat zijn
Wat is een verstandige keuze?
Ik ben best bereid om extra geld te betalen voor het rijden in een XC maar het moet niet te gek worden
Ervaringen/ meningen en tips etc zijn welkom.
Bedankt alvast
Hogie
Dieselen met een XC70 of toch een V70 (beide automaat)??
- hogie
- 3rd Gear member
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 10.07.2005 - 14:59
- Locatie: Brabant
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Ik lees met spanning mee, heb nu een diesel V70 maar ben wel benieuwd naar verschillen tussen V70 en XC70. Gelijk kilometrage op jaarbasis, gelijk budget inclusief inruil, maar geen problemen met handbak. Ben benieuwd...
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
proefrijden met beide. weggedrag is toch anders, en wij kunnen de keuze niet voor jou maken hé. Proberen dus!
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Een XC koop je puur omdat je het een mooie auto vindt. Hij is gewoon in alles duurder dan de V70....
Liefde kost geld jongens...
Liefde kost geld jongens...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
en het is dan wel nog veel meer elke dag weer genieten!!
Ik had ook een budget van 20.000 km en rijdt ca, 35.000 km per jaar. Heb inmiddels 31000 probleemloze km's met mijn XC gereden. De stand is nu 234.000 km en hoop dit nog jaren met deze XC vol te houden.
Het dieselverbruik is van ca. 1 op 13,5 bij mijn 855 TDI automaat gestegen naar ca. 1 op 12,5 bij mijn XC diesel automaat. Daarnaast is de wegenbelasting aardig duurder. ik betaal nu 141 euro per maand. De onderhoudskosten kunnen hoger uitvallen door de AWD.
Ik had ook een budget van 20.000 km en rijdt ca, 35.000 km per jaar. Heb inmiddels 31000 probleemloze km's met mijn XC gereden. De stand is nu 234.000 km en hoop dit nog jaren met deze XC vol te houden.
Het dieselverbruik is van ca. 1 op 13,5 bij mijn 855 TDI automaat gestegen naar ca. 1 op 12,5 bij mijn XC diesel automaat. Daarnaast is de wegenbelasting aardig duurder. ik betaal nu 141 euro per maand. De onderhoudskosten kunnen hoger uitvallen door de AWD.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Ja ik heb net gekozen voor de V70 D5 uit 2005.
Voor €23000 kon ik ook een XC70 kopen maar dat vond ik veel te duur.
Er zit eenzelfde motor in dus je doet het alleen voor het uiterlijk.
Voor €23000 kon ik ook een XC70 kopen maar dat vond ik veel te duur.
Er zit eenzelfde motor in dus je doet het alleen voor het uiterlijk.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Dat is een mooi budgetbudget van 20.000 km

Een XC70 is een typisch lifestyle product. Het ziet er goed uit en straalt wat uit. Ik heb ook wat "gewone" V70's gehad en daarmee heb je een auto die wel wat strakker rijdt hoor. De eerste keer in de XC moest ik echt even achter mijn oren krabbelen. Wat een gehobbel. Maar na een week ben je er helemaal aan gewend.
Ook een XC70 D5 is relatief zuinig te rijden. Maar icm de meestal gemonteerde geartronic en de standaard AWD is deze wagen gewoon wat minder zuinig. Maar wel een schittersende verschijning IMHO.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Ik rijd zelf V70 en heb eerlijk gezegd dat wel bewust gedaan. De XC was mij gewoon te duur voor wat ie biedt. Zoals Hans zegt: een lifestyle product dat zeer fraai oogt.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05
Voordat ik m'n V70 kocht heb ik ook gereden met een XC70. Ik sluit me helemaal aan bij de opmerkingen van hans anesthesie. Prachtig mooie auto de XC, maar een V rijdt echt (een stuk) beter (mits je net als ik 100% over normale wegen rijd). Ik overweeg overigens om hem in te ruilen voor het nieuwe model, dus pm even bij interesse (V70 D5 GT, black s edition, 2004, 130.000 km).
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
Een groot voordeel van een XC vind ik ook wel dat verkeersdrempels e.d. veel gemakkelijker genomen kunnen worden. gewoon heel comfortabel. Dit voelde in de 850 toch wel heel anders aan.
Als met 'beter' rijden in een v70 bedoeld wordt dat je meer kan 'scheuren' /sportief rijden dan klopt dat zeker. Een V70 ligt veel strakker op de weg, vooral in scherpe bochten en nodigt meer uit om sportief te gaan rijden.
Het aantal snelheidsbonnen is bij mij in ieder geval het afgelopen jaar fors afgenomen, want ik heb mijn rijgedrag wat aangepast en geniet nu meer op een andere manier.
Een prettige bijkomstigheid is de goede wegligging door de AWD bij normaal rijgedrag onder slechte omstandigheden. Wat mij betreft is de beoordeling van de rijeigenschappen dus sterk afhankelijk van je rijgedrag en wensen op dit gebied.
Als met 'beter' rijden in een v70 bedoeld wordt dat je meer kan 'scheuren' /sportief rijden dan klopt dat zeker. Een V70 ligt veel strakker op de weg, vooral in scherpe bochten en nodigt meer uit om sportief te gaan rijden.
Het aantal snelheidsbonnen is bij mij in ieder geval het afgelopen jaar fors afgenomen, want ik heb mijn rijgedrag wat aangepast en geniet nu meer op een andere manier.
Een prettige bijkomstigheid is de goede wegligging door de AWD bij normaal rijgedrag onder slechte omstandigheden. Wat mij betreft is de beoordeling van de rijeigenschappen dus sterk afhankelijk van je rijgedrag en wensen op dit gebied.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik vind een mooie dikke V70 veel mooier dan een XC uitvoering. Vooral vanwege de "plastic jas" Tis maar net waar je voor gaat. Motorisch maakt het weinig uit en ook achter het stuur zijn er maar kleine verschillen. Als ik dan nog naar het kostenaspect kijk is het voor mij een uitgemaakte zaak.
Ben benieuwd waar jij voor gaat!
Ben benieuwd waar jij voor gaat!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een V70 heb je voor veel minder geld (zelfs een V70 AWD)
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 05.05.2009 - 23:15
Wij hebben sinds een paar weken als gezinsauto naast de diesel van de zaak een XC70 D5 Geartronic uit 11/2002 met 165.000 km. 1e eigenaar, boekjes erbij voor een stuk minder dan 20K gekocht. Als je er echt eentje wil is er best een te vinden denk ik voor een leuke prijs, hoeft niet eens zoveel meer te kosten dan een V70 in deze huidige markt. Handel is allang blij als ze wat verkocht hebben. Denk dat het prijsverschil wel meevalt. Je hebt alleen bij een V70 veel meer keuze uit kleuren, uitvoeringen, km-stand etc.
Voordelen voor ons van de XC:
- Automaat
- AWD, toch een lekker veilig gevoel bij veel regen, sneeuw etc.
- staat wat hoger, makkelijk met inladen van kinderen en bagage
- Stoere verschijning en wat exclusiever dan de V70, daar zijn er toch wel heel veel van op de weg vanwege ex leasers.
- leuke details als grove stiksels, speciale matten , bumpers, velgen, XC stickers etc. prijsverschil is tweedehands een stuk kleiner dan nieuw. Ben het eens dat de meerprijs nieuw tov een V70 AWD moeilijker uit te leggen was.
- Rijdt inderdaad lekker soepel over drempels e.d.
- Mijn vriendin rijdt er hoofdzakelijk mee, rijdt nogal rustig, maar toch ook files (A2/A27) en korte ritjes. Verbruik ongeveer 6.5 ltr/100, dat is zeker niet slecht. Maar een gemiddelde Audi of BMW is zeker wel zuiniger.
Wij hebben de auto gekocht, omdat een bevriende autohandelaar ermee stopt en er graag vanaf wilde. Dat maakt de keuze makkelijk!
Beide autos, XC of V70 zijn zeker geen straf en is wat voor te zeggen. Welke je ook kiest, je kiest een mooie auto. Succes!
Voordelen voor ons van de XC:
- Automaat
- AWD, toch een lekker veilig gevoel bij veel regen, sneeuw etc.
- staat wat hoger, makkelijk met inladen van kinderen en bagage
- Stoere verschijning en wat exclusiever dan de V70, daar zijn er toch wel heel veel van op de weg vanwege ex leasers.
- leuke details als grove stiksels, speciale matten , bumpers, velgen, XC stickers etc. prijsverschil is tweedehands een stuk kleiner dan nieuw. Ben het eens dat de meerprijs nieuw tov een V70 AWD moeilijker uit te leggen was.
- Rijdt inderdaad lekker soepel over drempels e.d.
- Mijn vriendin rijdt er hoofdzakelijk mee, rijdt nogal rustig, maar toch ook files (A2/A27) en korte ritjes. Verbruik ongeveer 6.5 ltr/100, dat is zeker niet slecht. Maar een gemiddelde Audi of BMW is zeker wel zuiniger.
Wij hebben de auto gekocht, omdat een bevriende autohandelaar ermee stopt en er graag vanaf wilde. Dat maakt de keuze makkelijk!
Beide autos, XC of V70 zijn zeker geen straf en is wat voor te zeggen. Welke je ook kiest, je kiest een mooie auto. Succes!
XC70 D5 Geartronic MJ 2003, BMW 525D MJ 2008, Porsche 911 Carrera 3.0 MJ 1977