Verlaten!

Plaats reactie
Ronald2701
1st Gear member

Beste forumleden,

Na een paar jaar mijn C70 (naar volle tevredenheid) te hebben gereden ga ik afscheid nemen van Volvo.

Ik had bijna gekozen voor wederom een nieuwe C70 in de onweerstaanbare Tourer uitvoering echter met de nieuwe C70 in het vooruitzicht zal de afschrijving (ondanks de scherpe prijs) nog groter zijn dan bij mijn huidige C70 uit 2006. Daarnaast ben ik van mening dat door de komst van de Tourer de inruilprijzen dermate onder druk zijn komen te staan dat dit de huidige C70 eigenaren ernstig benadeeld. Natuurlijk ik het wel fantastisch voor de mensen die nu een nieuwe C70 kopen! Zelf vindt ik het een minder sociale zet van Volvo; de balans opmakend heb ik wel veel rijgenot gehad maar de afschrijving is hier dan ook wel naar.

Na lang wikken en wegen is mijn keuze (sorry voor het vloeken in de kerk :wink: ) gevallen op een S.. 93 Ttid cabriolet uit 2008. Door deze in te voeren uit Duitsland, heb ik voor een zeeeer leuk bedrag (heel veel minder dus dan de € 50.000 voor de Volvo) een witte cabrio (180 pk en 400 nm) voor de deur met krap 8.000 km op de teller; ik kan haast niet wachten.

Omdat ik na 18 jaar besloten heb om geen nieuwe auto's meer te kopen leek mij dit de beste keus (veel cabrio's voor een gezin zijn er niet) zodat ik na een paar jaar naar alle waarschijnlijkheid weer in de markt ben voor zo'n schitterende (nieuw model) C70 met 'de kop eraf'.

Ik wens jullie een fantastische zomer toe (dan heb ik het ook, ik blijf een cabrioër) en ik blijf dit forum dan ook regelmatig bezoeken.

Alle goeds,

Ha det bra!
liquid_force
6th Gear member

Hoi Ronald,

wens je veel plezier met de Saab ... ik had niet een "Wow-gevoel" bij de 9-3cabrio (testgereden) maar hoop dat je veel veilige kilometers kunt/mag maken!

en ook als Saab rijder mag je nog wel eens komen buurten hier ;)
Ronald2701
1st Gear member

Beste liquid_force,

Heb je dan ook in de 180 pk diesel gereden?

Ik moet zeggen dat ik de auto ga bestellen zonder erin gereden te hebben (net als mijn C70 trouwens). Misschien niet zo slim maar ik kan hier in de regio geen dealer vinden (er zijn er niet zoveel meer :wink: ) die een model met dergelijke diesel heeft staan. De meeste hebben alleen benzine staan en als er al een diesel staat dan is het meestal de 150 pk.

Ronald
liquid_force
6th Gear member

ik heb in beide de Aero en de Ttid gereden ... de hoge dorpel om in de auto te komen was een punt van kritiek, de Aero motor was geweldig, de diesel wel redelijk ... maar zaken als het stoffen dak (meer gevoelig voor problemen) en niet het juiste gevoel erbij te hebben heeft mij doen beslissen om de C70 te kopen ;)
Stora älg
1st Gear member

Geweldige auto, mijn 2e keus. Zul je zeker veel plezier aan beleven.
Nu Saab van Koenigsegg wordt en de continuiteit voorlopig niet meer in gevaar is, zal het met de restwaarde ook wel goed komen, want dat had wellicht nog dramatischer dan de C70 kunnen worden.
Affijn, niet te somber, veel veilige kilometers gewenst en een heel mooie zomer natuurlijk!
Ha det kul!
1985 Saab 900 16s, Edoardo Grey
1993 Saab 900S Cabriolet, Le Mans Blue
1996 Saab 900S coupe, Willow Green
1998 Saab 9-3SE 5-deurs, Frost Grey
2001 Saab 9-5 estate 2.3t, vector, Hazelnut Metallic
2005 XC70 Summum D5 gt Mobility Line, Family Line, Barents blue
2007 C70 Summum T5 gt Mobility Line, Dynaudio, Mirzam 18";, Zanzibar gold
2007 XC90 Executive 3.2 gt Mobility Line, Galateia 19'', Electric silver

2011 Porsche 911 Carrera 4S PDK, Basaltschwarz metallic
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”