Ik heb in mijn 440 Turbo uit '97 een leren interieur met stoelverwarming ingebouwd, maar kan nergens de stekkers voor de stoelverwarming vinden. Ik heb diverse topics erover nagelezen, maar kom er niet uit. De stekkers voor de schakelaars heb ik wel makkelijk kunnen vinden en aangesloten.
Hier heb ik al gezocht;
-Onder de stoelen en onder het tapijt (met de stoelen uitgebouwd)
-middenconsole losgehad en aanwezige draden gevolgd
-niet achter de asbak (niet vastgetaped aan de kabel naar de asbakverlichting)
-van de schakelaars naar de kabelboom is te volgen, daarna gaan de kabels op in een ingetapete kabelboom. Stekker niet aan de kabelboom vastgetaped voor zover ik kan zien.
Zouden de stekkers gewoon niet aanwezig zijn of moet ik verder zoeken?
Waar vind ik de stoelverwarmingstekkers?
- dash
- 3rd Gear member

Bij mij zat er eentje aan de zijkant van het metalen plaatje (linker kant van je kastje. (was een grijs stekkertje).
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
-
- 5th Gear member
ik was 1 stekker kwijt van de stoelverwarming, de stekker van de schakelaar zat op de goeie plek, de stekker van bestuurdersstoel lag ook netjes op zijn plek.
de stekker van passagiersstoel kon ik eerst niet vinden, toen ben ik kabels gaan volgen, ik vond de stekker in de buurt van het gaspedaal. hij zat getaped aan de kabelboom met stekker en al. dus nog verder dat vloerkleed los halen en zoeken. succes
de stekker van passagiersstoel kon ik eerst niet vinden, toen ben ik kabels gaan volgen, ik vond de stekker in de buurt van het gaspedaal. hij zat getaped aan de kabelboom met stekker en al. dus nog verder dat vloerkleed los halen en zoeken. succes
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
- SchoutenCC
- 5th Gear member
@Kootje, heb je ze ooit gevonden? Bij mij zitten ze ook niet op alle tot nog toe genoemde plaatsen. Als iemand me overigens kan vertellen waar de stekkers uit de centrale kabelbrij komen (aansluiter stoelen "naar boven" volgen) ben ik ook al heel erg geholpen, dan kan ik van daaruit richting de stoelen zoeken.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 5th Gear member
heb je wel de stekker achter het plaatje zitten waar de schakelaar aan moet?
waar heb je gezocht in je auto??
waar heb je gezocht in je auto??
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Ik heb in het bedieningspaneel wel de aansluiting (ook met de correcte kleur draden, dus het is de juiste stekker).
- Heb vervolgens gekeken of er iets aan deze kabel getapet was maar verdwijnt ook direct "naar achteren".
- Tijdens het vervangen van de stoelen al onder het tapijt gekeken.
- Door de asbak gekeken of de draden daaraan vastgetapet zaten.
- In het 'ondertapijt' zat een snee waar de draden voor de 12V van de asbak vandaan kwamen. Helaas kwamen daar geen andere draden vandaan. Passagierszijde heeft ook de snee maar daar komt geen enkele draad uit.
- Bekleding links en rechts bij de voet-ventilatieopeningen verwijderd (vrij zicht van a-stijl tot a-stijl) waarachter ook het genoemde metalen plaatje zit.
- Tapijt onder de pedalen nog een keer verwijderd.
Allemaal leeg
Dus ofwel iemand heeft het ècht goed verstopt, ofwel ze zijn nooit aangelegd (dit was bij levering af-fabriek een behoorlijk leeggeroofd model...). Vandaar mijn vraag waar of ze na de verdwijning achter het bedieningspaneel weer in het dashboardgebied zouden moeten verschijnen alvorens richting de stoelen te gaan. Dan zou ik ze eventueel zelf kunnen aanleggen.
- Heb vervolgens gekeken of er iets aan deze kabel getapet was maar verdwijnt ook direct "naar achteren".
- Tijdens het vervangen van de stoelen al onder het tapijt gekeken.
- Door de asbak gekeken of de draden daaraan vastgetapet zaten.
- In het 'ondertapijt' zat een snee waar de draden voor de 12V van de asbak vandaan kwamen. Helaas kwamen daar geen andere draden vandaan. Passagierszijde heeft ook de snee maar daar komt geen enkele draad uit.
- Bekleding links en rechts bij de voet-ventilatieopeningen verwijderd (vrij zicht van a-stijl tot a-stijl) waarachter ook het genoemde metalen plaatje zit.
- Tapijt onder de pedalen nog een keer verwijderd.
Allemaal leeg

Dus ofwel iemand heeft het ècht goed verstopt, ofwel ze zijn nooit aangelegd (dit was bij levering af-fabriek een behoorlijk leeggeroofd model...). Vandaar mijn vraag waar of ze na de verdwijning achter het bedieningspaneel weer in het dashboardgebied zouden moeten verschijnen alvorens richting de stoelen te gaan. Dan zou ik ze eventueel zelf kunnen aanleggen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 5th Gear member
ik kan alleen zeggen dat ik het stekkertje helemaal tegen kwam achterin bij het gaspedaal.
kun je de kabelkleuren wel terug vinden in kabelboom bij je handrem en schakelpook in de buurt>?
kun je de kabelkleuren wel terug vinden in kabelboom bij je handrem en schakelpook in de buurt>?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
- Kootje
- 3rd Gear member
@Zark3;
Ik heb de stekkers nog steeds niet gevonden. Heb al overal gezocht; onder het tapijt met stoel uitgebouwd, in de buurt van de pedalen, achter de asbak, middenconsole verwijderd, maar nergens stoelverwarmingsstekkers. Wel heb ik op de sloop in een nadere auto gezocht en daar leek het of de draden van de achterkant kwamen; vanaf de achterbank langs de middenconsole naar voren. Ik ben er ook nog niet uit hoe ik de kabels eventueel zelf aan zou kunnen leggen. De stekker voor de knopjes zat trouwens wel gewoon in het dasboard.
Ik heb de stekkers nog steeds niet gevonden. Heb al overal gezocht; onder het tapijt met stoel uitgebouwd, in de buurt van de pedalen, achter de asbak, middenconsole verwijderd, maar nergens stoelverwarmingsstekkers. Wel heb ik op de sloop in een nadere auto gezocht en daar leek het of de draden van de achterkant kwamen; vanaf de achterbank langs de middenconsole naar voren. Ik ben er ook nog niet uit hoe ik de kabels eventueel zelf aan zou kunnen leggen. De stekker voor de knopjes zat trouwens wel gewoon in het dasboard.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Ik heb inmiddels die voor de passagiersstoel gevonden! Zat achter het dashboardkastje in tape gewikkeld rondom de kabelboom aldaar.
Bestuurdersstoel nog niet, en ik heb toch aardig wat losgehaald. Zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=537375#537375
Bestuurdersstoel nog niet, en ik heb toch aardig wat losgehaald. Zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=537375#537375