ik zit met een probleem als mijn moter koud is loopt de wagen als een speer en vliegt naar de 160 (harder heb ik nog niet gereden ivm met inrijden van gereviseerd blok)
maar als de moter op bedrijfstemp begint te komen begint ie wat in te houden
en is de trekkracht weg en loopt ie niet harder dan 120/140 en dit komt door dat ie te weinig benzine krijgt.
heeft iemand dit al eerder meegemaakt of weet wat de rede van het te weinig benzine inspuiten kan zijn?
480Turbo turbodrukregelklep verkeerd aangeslote????
- Marc
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Hoe weet je dat ie te weinig benzine krijgt dan? Inhouden kan ook ontsteking zijn of een falende turbo....
-
- 1st Gear member
de turbo word dan ook knal roodMarc schreef:Hoe weet je dat ie te weinig benzine krijgt dan? Inhouden kan ook ontsteking zijn of een falende turbo....
en als ik de tempsensor voor computer lostrek dus dat ie denk dat ie continu koud is. en dus meer in blijft spuiten loopt ie harder als ie warm is maar trekt ie wel minder.
-
- 2nd Gear member
Lijkt me toch de ontsteking of kleptiming, het zelfde wat mark zegt.
Als je stil staat en als de turbo dan al rood wordt, dan klopt er met de ontsteking of kleptiming iets niet.Turbo hoeft dan nl. niet te werken.
maw. zoek het is in een andere hoek.
groeten Rene
Als je stil staat en als de turbo dan al rood wordt, dan klopt er met de ontsteking of kleptiming iets niet.Turbo hoeft dan nl. niet te werken.
groeten Rene
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
-
- 1st Gear member
dat van die turbo is alleen als ik rij en hij begint het pas te doen als ie koud is en blijft gewoon op 4 cil lopenBuggyRene schreef:Lijkt me toch de ontsteking of kleptiming, het zelfde wat mark zegt.
groeten Rene
-
- 7th Gear member
kat verstopt?
-
- 1st Gear member
nu blijkt de turbodrukregelaarklep helemaal verkeerd aangesloten zit
dus nu is mijn vraag waar moeten die 3 slangetjes heen die op die klep aangesloten zitten???????
en de dumpvalve hoort die na of voor de gasklep aangeslote te zitten?
dus nu is mijn vraag waar moeten die 3 slangetjes heen die op die klep aangesloten zitten???????
en de dumpvalve hoort die na of voor de gasklep aangeslote te zitten?