Hoi iedereen,
Deze zomer trek ik naar Kroatië en Bosnië met de 440 turbo, de auto is tip top nu, na een onderhoud. Het ouderhoud omvatte oa, nieuw rubbers van de ophaningsdriehoeken, nieuw roulement rechtsvoor, 4 nieuwe banden, K&N inzet filter, olie, oliefilter...
Maar voor 1 ding twijfel ik wat, om de stuurinrichting uit te lijnen omdat hij een beetje naar recht trekt. Naar ik lees zijn er in Bosnië soms heel slechte wegen. Dus is het misschien beter dat ik dit na de vakantie doe?
Anyway, ik zie er al naar uit, het is de eerste keer dat ik met deze wagen zo ver op vakantie ga.
Hij is op de twee jaar dat ik hem heb al uitgebreid getest geweest op kortere reizen, dus houden doet ie het wel!
Naar Bosnië en Kroatië, nu of erna uitlijnen?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik zou het nu doen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Paul
- Geartronic member
Ik ook!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- elco440
- 3rd Gear member
- Contacteer:
nu doen
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project
Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok
Even Voorstellen
Back 2 Project
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok
Even Voorstellen
Back 2 Project
-
- 4th Gear member
Je auto moet perfect zijn als je zo lang wilt gaan rijden en zeker als je op wegen gaat rijden die slecht zijn.
Als die niet goed uitstaat gelijnd en je gaat over hobbels rijden en veel trillingen door je auto gaan kan alles beter perfect. Dingen die scheef staan of onder spanning kunnen extra slijten of scheuren/breken.
Uiteraard je snelheid aanpassen naar de omstandigheden daar.
Alvast fijne vakantie.
Als die niet goed uitstaat gelijnd en je gaat over hobbels rijden en veel trillingen door je auto gaan kan alles beter perfect. Dingen die scheef staan of onder spanning kunnen extra slijten of scheuren/breken.
Uiteraard je snelheid aanpassen naar de omstandigheden daar.
Alvast fijne vakantie.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 3rd Gear member
Ok, dat is duidelijk, morgen even aan mijn nieuwe monteur de beste uitlijner vragen, vroeger ging ik in een stad 30km verder maar ongetwijfeld zijn er hier ook...
We zijn een maand weg, rijden tot in Zagreb, erna tot in sarajevo, waar we in de buurt een piramide gaan bezoeken, erna rijden we door naar Dubrovnik, dus jah, da wil je wel op je gemak zijn...
Bedankt voor jullie mening!
We zijn een maand weg, rijden tot in Zagreb, erna tot in sarajevo, waar we in de buurt een piramide gaan bezoeken, erna rijden we door naar Dubrovnik, dus jah, da wil je wel op je gemak zijn...
Bedankt voor jullie mening!
- Iroll
- 6th Gear member
Vergeet ook niet dat je na terugkomst waarschijnlijk ook de voorbanden moet vervangen voordat je hem kan laten uitlijnen. De banden zullen aan de binnen-of buitenkant versleten zijn omdat ze geen goed wegkontakt maken. Zeker op slechte wegen en bij hitte slijt het erg snel. En het rijdt ook nog eens zuiniger, goed uitgelijnde wielen hebben minder rolweerstand dan verkeerd uitgelijnde.
-
- 3rd Gear member
Even googlen, naar ik verstaan heb, hebben ze daar nog niet zoooo heel lang geleden bewijzen gevonden dat die piramide door mensenhanden is gebouwd en niet natuurlijk is, er zijn onderaardse gangen enz...gevanje schreef:zeker nu doen, slecht uitgelijnd vreet banden en leg eens uit een pyramide in sarajevo???????? Lijkt me gek. Desalniettemin veel plezier daar.
Op de foto's die je vind op google zie je dat die piramide helemaal begroeid is...
Grtz
ps, ik ga de stuurinrichting zeker nog laten uitlijnen, ik doe dit sowieso jaarlijks maar nu dat mijn triangelrubber zijn veranderd en mijn roulement merk ik dat het terug nodig is...
-
- 3rd Gear member
Hehe, een hoax of niet, we rijden sowieso naar ginder
enne bedankt alvast!

-
- 3rd Gear member
De afspraak met de uitlijner voor mijn ophanging is gemaakt se... ik ga ook mijn groot reservewiel nog laten uitbalanceren. Ik rij hier in België met een thuiskomertje rond in mijn koffer, maar op zo'n reis in een voor mij onbekend land, ook al ben ik goed verzekerd, is't altijd handig een groot reservewiel te hebben...