Hallo allen,
Aangezien ik nieuw ben op dit forum doe ik "het" langs deze weg.
Al een tijdje speur ik dit forum en het 850 forum af naar aankooptips, ziektes, voor- en nadelen en wat al niet meer, betreffende de V70 AWD.
Ik kom vanalles tegen maar veel is gerelateerd aan de R uitvoering.
Ik ben geen kenner dus ik ben aardig de weg kwijtgeraakt tussen al die R'en, T-5's enz.
Het verhaal is als volgt:
Al een paar jaar rijden wij in een V40 1.8 op G3 waar we supertevreden over zijn. Alleen wordt 'ie een beetje krap met een 2e kind op komst.
(de bodem v.d. kofferbak is verhoogd vanwege de grote ringtank)
Dan ga je toch eens om je heen kijken naar een maatje groter. En dan ineens wordt je een V70 AWD Classic op G3 uit '97 aangeboden. 220.000 km gelopen en optisch in een mooie staat.
Volgens de gegevens moet het een tubo uitvoering zijn maar zeker weten doe ik dat niet. Er ligt, volgens de gegevens, een 2.0 in met ong. 220 pk. Het is zeker geen R uitvoering. De achterklep verraadt alleen V70 AWD, meer niet.
Verder ziet hij er erg orgineel uit. Geen rariteitenkabinet, voor zover ik dat als niet kenner/wel liefhebber kan beoordelen.
Met welke uitvoering heb ik hier van doen?
Veel lees ik over mogelijke aandrijvingsproblemen. Gelden deze ook voor de minder krachtige uitvoeringen van de AWD?
Graag zou ik eens wat aankooptips krijgen. Zowel negatief als positief.
Hij moet 25 á 30.000 km per jaar mee kunnen en liefst zo lang mogelijk natuurlijk.
Nogmaals: ik ben geen kenner, wel een liefhebber. De eerste "eigen" auto die ik kocht was een 81'er 264 GLE (HS-81-PL, als iemand 'm gezien heeft...)en ik heb daarna nog andere Volvo's gehad die allemaal evengoed bevielen, maar dit lijkt me toch andere koek.
Alvast hartelijk dank.
Aankooptips V70 AWD (alweer)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
een 2 liter met AWD, is het een import model?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Even het kenteken intypen op www.rdw.nl en je hebt meer specificaties
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
als het een 2 liter turbo is, komt ie zo goed als zeker uit italië....Paul schreef:een 2 liter met AWD, is het een import model?
is zo ver ik weet niet in nederland geleverd, origineel dan.
voor info kun je altijd ook op het volvo850 forum kijken. daar zitten er zowel een aantal met een italiaanse 2.0 als de AWD's.
edit: lees net dat je dat forum ook al kent :roll:
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja dat dacht ik dus ook inderdaad
Of portugal, daar hebben ze die ook vanwege de belasting.

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16.06.2009 - 10:28
Mmm, dat verklaart het e.e.a. Wordt wel interessanter zo.
Het kenteken is inderdaad jonger dan het bouwjaar v.d. auto, dus een import auto is het vrij zeker.
De RDW levert niets anders op dan dat het een V70 AWD op LPG betreft.
Dat ik daar zelf niet eerder aan heb gedacht, trouwens. :oops:
Mocht het inderdaad een "Italiaan" of "Portugees" zijn, is dat slecht nieuws?
De historie van de auto zal ongetwijfeld wat waziger zijn maar hoe zit het dan b.v. met de verkrijgbaarheid van onderdelen e.d?
Ik weet dat er veel klassieke Volvo's uit italie zijn geïmporteerd en daar heb ik nooit iets slechts over gehoord. Natuurlijk had dat vooral met roestvorming te maken.
Ik hoor/lees het.
Het kenteken is inderdaad jonger dan het bouwjaar v.d. auto, dus een import auto is het vrij zeker.
De RDW levert niets anders op dan dat het een V70 AWD op LPG betreft.
Dat ik daar zelf niet eerder aan heb gedacht, trouwens. :oops:
Mocht het inderdaad een "Italiaan" of "Portugees" zijn, is dat slecht nieuws?
De historie van de auto zal ongetwijfeld wat waziger zijn maar hoe zit het dan b.v. met de verkrijgbaarheid van onderdelen e.d?
Ik weet dat er veel klassieke Volvo's uit italie zijn geïmporteerd en daar heb ik nooit iets slechts over gehoord. Natuurlijk had dat vooral met roestvorming te maken.
Ik hoor/lees het.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nee hoef je niet bang voor te zijn hoor, maar daardoor is de prijs waarschijnlijk wel lager. Verder geen idee, misschien moet je hem anders even laten keuren bij je dealer?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16.06.2009 - 10:28
Kan aardig kloppen. De prijs is aantrekkelijk.
Het is trouwens een handgeschakeld exemplaar dus misschien gaat daardoor één mogelijk probleem i.v.v. een slechte bak aan mijn deur voorbij. (je leest hier wat spookverhalen...)
Ik lees trouwens toch ook wel positieve verhalen over de AWD versie. De een vervloekt het en de ander snapt al die problemen niet. Regel is blijkbaar dat je 'm gewoon niet gelijk op z'n flikker moet geven. Doen we dat toch gewoon niet?
Mocht het wat worden dan zal ik 'm zeker ter keuring elders aanbieden.
Ik houd jullie op den hoogte.
Het is trouwens een handgeschakeld exemplaar dus misschien gaat daardoor één mogelijk probleem i.v.v. een slechte bak aan mijn deur voorbij. (je leest hier wat spookverhalen...)
Ik lees trouwens toch ook wel positieve verhalen over de AWD versie. De een vervloekt het en de ander snapt al die problemen niet. Regel is blijkbaar dat je 'm gewoon niet gelijk op z'n flikker moet geven. Doen we dat toch gewoon niet?
Mocht het wat worden dan zal ik 'm zeker ter keuring elders aanbieden.
Ik houd jullie op den hoogte.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Je leest altijd wel problemen, op fora hoor je zelden mensen die een topic starten, ik ben zo blij dat mijn versnellingsbak het doet. Elke dag start hij weer in zijn 1 en hij gaat zo soepel in zijn achteruit...
Dus daar zou ik me niet zo zorgen over maken, maak je je zorgen laat je hem onafhankelijk keuren, merk je het meteen en weet je of je er aan moet gaan beginnen ofniet!
Dus daar zou ik me niet zo zorgen over maken, maak je je zorgen laat je hem onafhankelijk keuren, merk je het meteen en weet je of je er aan moet gaan beginnen ofniet!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Er is ook een V70 AWD geweest, dat was een 193 pk 2.4 of 2.5 Er zijn ook V70's AWD geleverd, en dat zijn dan GEEN R uitvoeringen
Als het een 2.0 is zou het kunnen dat het een auto is uit Belgie/Italie, dat zijn de meest waarschijnlijke landen.
De meeste info zal je op het volvo850forum vinden verwacht ik zo.
Ook van dit type is de aandrijflijn een mogelijk probleem. In het ergste geval haal je de aandrijfas naar achteren weg en heb je een voorwiel aangedreven auto.
De problemen met de haakse overbrening onstaan door weinig/geen onderhoud of een te groot verschil in profiel tussen de voor en achterwielen 2 mm is de grens volgens mij.
Als het een 2.0 is zou het kunnen dat het een auto is uit Belgie/Italie, dat zijn de meest waarschijnlijke landen.
De meeste info zal je op het volvo850forum vinden verwacht ik zo.
Ook van dit type is de aandrijflijn een mogelijk probleem. In het ergste geval haal je de aandrijfas naar achteren weg en heb je een voorwiel aangedreven auto.
De problemen met de haakse overbrening onstaan door weinig/geen onderhoud of een te groot verschil in profiel tussen de voor en achterwielen 2 mm is de grens volgens mij.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
dat is zeker zo !Paul schreef:Je leest altijd wel problemen, op fora hoor je zelden mensen die een topic starten, ik ben zo blij dat mijn versnellingsbak het doet. Elke dag start hij weer in zijn 1 en hij gaat zo soepel in zijn achteruit...
Dus daar zou ik me niet zo zorgen over maken, maak je je zorgen laat je hem onafhankelijk keuren, merk je het meteen en weet je of je er aan moet gaan beginnen ofniet!
maar volgens mij zijn er ook meer problemen met de 5-traps automaten vanaf my2000 dan met de oude 4-traps automaten die er voor my2000 onder zaten.
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16.06.2009 - 10:28
Heeeerrrlijjjjke auto zo'n V70 2.5T AWD. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ja, ik dacht al. Waar bleef 'ie.
Ik ga er toch eens mee verder, denk ik. Gewoon goed kijken naar de staat van onderhoud door keuring(en) elders en dan kunnen we altijd nog beslissen. We zitten n.l. niet op hete kolen.
Een voordeel is in ieder geval, dat het AWD systeem er ook af kan.(Zit je alleen met een V70 van ruim 1600 kg.)
Bedankt voor jullie input en als het wat is geworden zal ik zeker even berichtje op het forum zetten. Met foto's zodat er gekwijld kan worden, natuurlijk.
Gr,
Remco.
p.s. Een (positief) topic over "hoe soepel hij in z'n 1 schakelt" zou weer eens wat anders zijn. Feit is dat er hier een hoop Volvo gekken bij elkaar zitten en da's op zich al positief, lijkt me.
Ik ga er toch eens mee verder, denk ik. Gewoon goed kijken naar de staat van onderhoud door keuring(en) elders en dan kunnen we altijd nog beslissen. We zitten n.l. niet op hete kolen.
Een voordeel is in ieder geval, dat het AWD systeem er ook af kan.(Zit je alleen met een V70 van ruim 1600 kg.)
Bedankt voor jullie input en als het wat is geworden zal ik zeker even berichtje op het forum zetten. Met foto's zodat er gekwijld kan worden, natuurlijk.
Gr,
Remco.
p.s. Een (positief) topic over "hoe soepel hij in z'n 1 schakelt" zou weer eens wat anders zijn. Feit is dat er hier een hoop Volvo gekken bij elkaar zitten en da's op zich al positief, lijkt me.
- raymond01
- 3rd Gear member
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
- Locatie: Arnhem/Zakynthos
Jaaaa maar ik heb de aandrijflijn naar de achteras weg laten halen naar een paar
altijd leuke reparaties.
Of je tussen bak gaat ATF lekken ook altijd leuk en deze kun je niet weg halen.
Staat niet in verbinding met je bak dus daar kan de ATF olie niet uitlopen.
Je as van je rechter wiel aandrijving loopt door de tussen bak naar de AT bak.
En deze krijg je dan weer niet dicht.
altijd leuke reparaties.
Of je tussen bak gaat ATF lekken ook altijd leuk en deze kun je niet weg halen.
Staat niet in verbinding met je bak dus daar kan de ATF olie niet uitlopen.
Je as van je rechter wiel aandrijving loopt door de tussen bak naar de AT bak.
En deze krijg je dan weer niet dicht.
___________________________
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Volvo V70 2.5T Aut bj 98