Rica of Ziptuning
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23.03.2006 - 14:47
Ik vertrek binnen enkele weken richting Frankrijk met de caravan en ben van plan mijn V50 1.6D nog te laten chiptunen maar waar? Als je dit even vergelijkt is er toch een enorm prijsverschil 775 en 500 euro bij ziptuning. Ik lees overal dat Rica de Volvo-tuner is bij uitstek maar waar zit dan het verschil? Zit met mijn handen in het haar.
- patrice
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 05.06.2007 - 21:35
- Locatie: REBECQ
hallo, je kunt ook nog bij FGA MOTORSPORT terecht, hebben ook een goede reputatie, daar heb je de keuze tss twee soorten power boxen
1 tje waarbij de wagen nr 130 pk gaat en 1 tje met 140 pk
de prijzen liggen ook tss de 500 en de 700 , je hebt wel 5 jaar garantie op de powerbox zelf.
aan u de keuze, persoonlijk ken ik een paar mensen die zo een box hebben, en zijn er wel zeer tevreden van, vooral het hoger koppel is tof meegenomen natuurlijk.
1 tje waarbij de wagen nr 130 pk gaat en 1 tje met 140 pk
de prijzen liggen ook tss de 500 en de 700 , je hebt wel 5 jaar garantie op de powerbox zelf.
aan u de keuze, persoonlijk ken ik een paar mensen die zo een box hebben, en zijn er wel zeer tevreden van, vooral het hoger koppel is tof meegenomen natuurlijk.
liana002 schreef:Ik vertrek binnen enkele weken richting Frankrijk met de caravan en ben van plan mijn V50 1.6D nog te laten chiptunen maar waar? Als je dit even vergelijkt is er toch een enorm prijsverschil 775 en 500 euro bij ziptuning. Ik lees overal dat Rica de Volvo-tuner is bij uitstek maar waar zit dan het verschil? Zit met mijn handen in het haar.
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 25.01.2006 - 11:22
Ook ik heb tussen deze twee getwijfeld en toch voor rica gekozen. Mijn vorige auto was ook door rica getuned en nooit problemen gehad. Ook nu ben ik weer zeer tevreden. Wat mij verteld is, dat het verschil zit in de hoeveelheid aanpassingen in het motormanagement. Hoe uitgebreider, des te duurder. Het gaat erom om alles zo veel mogelijk op de nieuwe waarden aan te passen. Het schijnt zo te zijn dat de goedkopere tuners de details in de waarden niet meenemen. Nu ben ik een leek op dit gebied, maar het klinkt plausibel voor mij. Dit wil overigens niet zeggen dat andere tuners slechter zijn, maar mij lijkt het dat hoe beter de instellingen op elkaar aangepast worden, des te beter zal de auto functioneren. Maar ja, zoals gezegd, ik heb er geen verstand van. Ik weet wel dat mijn Volvo geweldig beter is gaan lopen.
S40 t5, summum, Styla, Clava,Black Sapphire,
High Mobility, leder calcite cream.
High Mobility, leder calcite cream.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22
even een vraagje: hoe zit het met het verbruik nu?gupje schreef: Ik weet wel dat mijn Volvo geweldig beter is gaan lopen.
Ik rij zelf een V50 T5 awd, inmiddels 3 keer! bij rica geweest, vermogen is flink toegenomen maar verbruik ook. Zelfs bij zeer langzaam/behoedzaam rijden is het verbruik hoger na de chiptuning dan ervoor. (voorheen 11,5 /100 km gemiddeld nu 13,0 /100 km !!)
Hiervoor reed ik een S60 T5, deze ook laten chippen door rica en hierbij was het verbruik bij rustig rijden omlaag gegaan.
Graag uw reactie.
BBC2006
V50 T5 awd Rica, met rolluikje.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 25.01.2006 - 11:22
Eerlijk gezegd is het verbruik in de stad wel toegenomen. Dat zal ook wel deels aan mijn rijstijl liggen
Op de snelweg is het verbruik wat minder geworden. Ik heb toevallig maandag zo'n 500 km gereden, deels in Duitsland waar ik gem. 180 reed en in Nederland gem. 135 :evil: met een verbruik van 1: 10,9. Volgens mij niet slecht.

S40 t5, summum, Styla, Clava,Black Sapphire,
High Mobility, leder calcite cream.
High Mobility, leder calcite cream.
- Firechief
- 3rd Gear member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
- Locatie: Ninove, België
- Contacteer:
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
[quote="patrice"]hallo, je kunt ook nog bij FGA MOTORSPORT terecht, hebben ook een goede reputatie, daar heb je de keuze tss twee soorten power boxen
quote]
Al je ergens NIET aan moet beginnen dan zijn het wel powerboxen!!
Rommel!
quote]
Al je ergens NIET aan moet beginnen dan zijn het wel powerboxen!!
Rommel!

Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Edgar, wellicht is het beter om ook te vertellen waarom dat dat zo is.Edgar schreef: Al je ergens NIET aan moet beginnen dan zijn het wel powerboxen!!
Rommel!
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
heb zo'n ding ooit open gezien, een enkel weerstandje (in een buitenproportionele kast) dat uitsluitend en alleen je motormangement wat in de maling nam
Volvo for life
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Powerbox = nix omdat:plim schreef:Edgar, wellicht is het beter om ook te vertellen waarom dat dat zo is.Edgar schreef: Al je ergens NIET aan moet beginnen dan zijn het wel powerboxen!!
Rommel!
-Het koppel/vermogen van een chiptuning wordt niet bereikt.
-Een powerbox vervalst de signalen, veel computers geven foutmeldingen.
-De noodloopregeling werkt niet meer goed.
-Bij veel vermogen/koppel gaat de wagen roeten.
-Het is een vervalsing van het brandstoftemperatuur, de raildruk, of injectoropeningsduur, nooit een afgewogen combinatie van vele kenvelden.
-De motor gaat meer verbruiken.
-De powerbox zit meestal tussen de bedrading in serie, power stuk=motor uit!
-Kwalitatief vaak slecht, veel defecten en uitval.
-Het is een extra kastje met goedkope electronica, een tuning is 100% software en storing/uitval ongevoelig.
enz.enz.
Redelijke powerboxen bestaan wel, maar nooit zo goed als een goede chiptuning. De redelijke boxen kosten meer dan een tuning, de keuze wordt dan wel eenvoudig

Greetzz
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Goede argumenten Edgar! Ik denk dat hiermee veel duidelijker is waarom een PowerBox s*cks en waarom je hier beter niet voor kunt kiezen.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Groeten van Frans.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ow, sorry, ik vergeet ook nog te vermelden dat de mannen bij Fasttech ook leuke prijzen hebben voor hun chiptuning. Ik ben persoonlijk ook tevreden over het resultaat van hun tuning op mijn auto.
Over deze tuner is op dit forum ook e.e.a. geschreven.
Over deze tuner is op dit forum ook e.e.a. geschreven.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23.03.2006 - 14:47
Ik heb vandaag mijn V50 1.6D laten tunen door de jongens van FASTTECH. Wat een verschil in trekkracht. De motor reageert meteen als het gaspedaal wordt ingetrapt dat was voorheen niet altijd het geval. Die mannen weten wel waar ze bezig zijn. Een AANRADER dus.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29.09.2006 - 13:00
- Locatie: Tessenderlo
Aan liana002: Is het verschil goed voelbaar als je bij lage toeren het gaspedaal indrukt of moet hij zichzelf eerst in de toeren werken voor een voelbaar resultaat? Zou het anders eens mogelijk zijn om eens af te spreken om eens een testritje ( als bijzit ) te kunnen maken?
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40727
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
verplaatst naar het TUNING hoofdstuk
verplaatst naar het TUNING hoofdstuk
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- koen_dr
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 10:45
- Locatie: Schilde
- Contacteer:
BSR = prachtig systeem en werkt bangelijk op mijn D5
2007 C70 D5 geartronic - BSR 225pk/450nm - Summum
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter
2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE
2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter
2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE
2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD