Van mijn 850 10v moet een dezer dagen de distrib.riem vervangen worden .
Weet iemand wat dit geintje ongeveer gaat kosten, of is er iemand die dit voor een schappelijke prijs kan doen?
De garage bij mij in de buurt [geen volvo] zei dat dat wel een ochtend werk is!!! vind ik wel lang [toch?]
groeten jan.
distibutieriem 850
- GEELEE 850
- 2nd Gear member
it is nice to be important but it,s more important to be nice!
-
- 6th Gear member
een ervaren volvo monteur moet dat binnen 1,5 uur kunnen.
bij de Volvodealer betaal je dacht ik ook een vast bedrag voor dit soort werken. (in Belgie ±100€/excl btw en materiaal)
dus best even informeren of dit wel een 'goedkoopje' is.
bij de Volvodealer betaal je dacht ik ook een vast bedrag voor dit soort werken. (in Belgie ±100€/excl btw en materiaal)
dus best even informeren of dit wel een 'goedkoopje' is.
- GEELEE 850
- 2nd Gear member
nee zeker niet een goedkoopje ,want hij dacht aan 200euro aleen al aan arbeidsloon!
even verder kijken dus maar!!
even verder kijken dus maar!!
- EV
- 2nd Gear member
Volvo hanteerd standaard-tarieven hiervoor, informeer bij de volvo-dealer voor de prijzen, echter....
Laat je het bij een andere, universele, garage doen of bij de beun de haas:
Laat de distributieriem vervangen inclusief de spanrol en spanmechaniek, en vervang gelijk je multiriem, moet er toch af!
EV
Laat je het bij een andere, universele, garage doen of bij de beun de haas:
Laat de distributieriem vervangen inclusief de spanrol en spanmechaniek, en vervang gelijk je multiriem, moet er toch af!
EV
- GEELEE 850
- 2nd Gear member
nou dan weet die garage er erg weinig van dus,maar ehh is er iemand in de omgeving van a,dam die het voor mij tegen vergoeding kan doen dan?

-
- 7th Gear member
ik weet wel iemand die dat kan doen!
als ik het zo lees doen de meesten het in een uurtje!
Knap.
als ik het zo lees doen de meesten het in een uurtje!
Knap.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
hoi,
afhankelijk van de kmstand moeten de spanrollen enz ook vervangen worden. tevens is het iets om overna te denken om tevens direct je waterpomp te laten doen ook weer afhankelijk van.
als je je distributie hebt gedaan heb je vaak kans dat daarna je waterpomp gaat lekken. ik zeg niet dat het gebeurd maar komt wel vaak voor. dan moet je dus weer alles los hebben om te vervangen.
kijk even op hbase tik je kenteken in en je kan direct zien wat het ongeveer kost per onderdeel.
op masterbase kun je ook de montage tijden zien maar is gemiddeld 1,5 a 2 uur
ik denk dat je gemiddeld tussen ( als je alles doet ) 350 en 400 euro kwijt bent.
ja ik weet dat het veel geld is maar een gebroken riem kost je meer.
en volvo rijden is nou eenmaal duur.
ik rijd zelf een s70 en mijn vrouw in een mercedes c-klasse maar de c-klasse heeft minder onderhoud nodig en is goedkoper in onderhoud.
laat het wel doen door iemand die weet waar hij over praat en niet door de buurman op de hoek die hebben meestal niet de ervaring in het inspecteren van de spanrollen of ze wel of niet moeten want dat scheelt een hoop geld.
nou suc6 ermee
mvg
afhankelijk van de kmstand moeten de spanrollen enz ook vervangen worden. tevens is het iets om overna te denken om tevens direct je waterpomp te laten doen ook weer afhankelijk van.
als je je distributie hebt gedaan heb je vaak kans dat daarna je waterpomp gaat lekken. ik zeg niet dat het gebeurd maar komt wel vaak voor. dan moet je dus weer alles los hebben om te vervangen.
kijk even op hbase tik je kenteken in en je kan direct zien wat het ongeveer kost per onderdeel.
op masterbase kun je ook de montage tijden zien maar is gemiddeld 1,5 a 2 uur
ik denk dat je gemiddeld tussen ( als je alles doet ) 350 en 400 euro kwijt bent.
ja ik weet dat het veel geld is maar een gebroken riem kost je meer.
en volvo rijden is nou eenmaal duur.
ik rijd zelf een s70 en mijn vrouw in een mercedes c-klasse maar de c-klasse heeft minder onderhoud nodig en is goedkoper in onderhoud.
laat het wel doen door iemand die weet waar hij over praat en niet door de buurman op de hoek die hebben meestal niet de ervaring in het inspecteren van de spanrollen of ze wel of niet moeten want dat scheelt een hoop geld.
nou suc6 ermee
mvg
Volvo S80 T6 voor mij.
Mercedes CLK en C-klasse voor mijn vrouw.
-
- 7th Gear member
250 incl onderdelen ex waterpomp...
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Waterpomp kost ongeveer ex korting en ex btw gemiddeld 80 euro
dus plus de 250 van jou zit hij toch gauw alweer op 330 euro.
Toch weer een hoop geld.
Trouwens in Bussum zit een zeer goed bedrijf met heel veel Volvo kennis.
Ik heb mijn S70 daar ook in onderhoud komt mede om dat hij bijna om de hoek zit bij mijn werkgever, lekker makkelijk en goed en bovenal betaalbaar dus geen Volvo garage prijzen maar wel orginele onderdelen.
Voor diegene die willen weten waar het precies is zal ik het laten weten via persoonlijke PM daar reclame volgens mij hier niet gepast is.
mvg
Korrie
Waterpomp kost ongeveer ex korting en ex btw gemiddeld 80 euro
dus plus de 250 van jou zit hij toch gauw alweer op 330 euro.
Toch weer een hoop geld.
Trouwens in Bussum zit een zeer goed bedrijf met heel veel Volvo kennis.
Ik heb mijn S70 daar ook in onderhoud komt mede om dat hij bijna om de hoek zit bij mijn werkgever, lekker makkelijk en goed en bovenal betaalbaar dus geen Volvo garage prijzen maar wel orginele onderdelen.
Voor diegene die willen weten waar het precies is zal ik het laten weten via persoonlijke PM daar reclame volgens mij hier niet gepast is.
mvg
Korrie
Volvo S80 T6 voor mij.
-
- 7th Gear member
250 euro met de spanrol.riem plus multiriem ,vindt jij duur??????
Ik denk ook niet dat ze dan orginele onderdelen gebruiken.
Ik denk ook niet dat ze dan orginele onderdelen gebruiken.
-
- 7th Gear member
Want dat kan namelijk niet voor die prijzen waar zij voor werken.
-
- 7th Gear member
Waar maak ik me druk om eigenlijk,net mijn 26 jaar volvo ervaring weet ik er niet zo veel van natuurlijk":)
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Dat is niet erg hoor als je het na 26 jaar nog niet weet dat gebeurd wel vaker. Kijk maar naar ons kabinet zitten toch mensen in met veel kennis en ik denk goed opgeleid maar die snappen het na al die jaren ook nog niet. ::D
Trouwens is dit incl btw en zit daar dan ook de riem voor de dynamo bij want die wordt meestal dan ook direct vervangen. Als dit het geval is dan is het geen verkeerde prijs. Heel wat anders dan de dealer.
Dat is niet erg hoor als je het na 26 jaar nog niet weet dat gebeurd wel vaker. Kijk maar naar ons kabinet zitten toch mensen in met veel kennis en ik denk goed opgeleid maar die snappen het na al die jaren ook nog niet. ::D
Trouwens is dit incl btw en zit daar dan ook de riem voor de dynamo bij want die wordt meestal dan ook direct vervangen. Als dit het geval is dan is het geen verkeerde prijs. Heel wat anders dan de dealer.
Volvo S80 T6 voor mij.
- GEELEE 850
- 2nd Gear member
dat is zeker!!ik heb het eens nagevraagd bij mij in de buurt, en de dealer vroeg voor alleen de riem zonder rollen 353 euro.+150 voor de rollen!!
-
- 7th Gear member
staat erbij ,multi riem............
-
- 7th Gear member
Jij durft?:):):)
-
- 7th Gear member
Ik verbaas me nergens meer over na zo lang sleutelen:)
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Jammer dat sjoebert van die antwoorden geeft die iets uitlokken.
Persoonlijk vindt ik dat dit soort mensen het forum misbruiken voor mensen die wel serieus zijn.
Ik zal mij dan ook niet verlagen om hier uitlatingen te doen aangaande zijn reactie. er van uitgaande dat de reactie tegen mij is gericht.
mvg
korrie
Jammer dat sjoebert van die antwoorden geeft die iets uitlokken.
Persoonlijk vindt ik dat dit soort mensen het forum misbruiken voor mensen die wel serieus zijn.
Ik zal mij dan ook niet verlagen om hier uitlatingen te doen aangaande zijn reactie. er van uitgaande dat de reactie tegen mij is gericht.
mvg
korrie
Volvo S80 T6 voor mij.