Volvo 850 T5 aankooptips

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
850toerbo
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.06.2009 - 20:26

Hallo allemaal,

Ik ben dit forum tegengekomen via google en het lijkt me erg handig aangezien ik van plan ben om een 850 T5 te kopen.

Heeft er nog iemand aankoop tips voor mij als "leek"?

De betreffende Volvo 850 T5 waar ik voor wil gaan kijken moet de eigenaar 1950 Euro opleveren, is Bordeaux rood en heeft 235.000 gelopen.



Ook gelijk een klein vraagje; Kan er op een 850 T5 een "Dumpvalve" gemonteerd worden? Neem aan van wel natuurlijk, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden op het internet. (bijv. een site waar ze deze verkopen).

Alvast bedankt!!!!
Gebruikersavatar
Bombina
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
Locatie: Utrecht

Ik heb geen verstand van de T5.
Maar kijk eens voor aankooptips op het http://www.volvo850forum.nl
en gebruik de zoekfunctie in dit forum.
Succes met je zoektocht.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
850toerbo
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.06.2009 - 20:26

Bedankt voor je reactie, via de search heb ik dit forum ook net gevonden. :)
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

Nog een kleine tip extra...
zorg dat je minimaal nog een 1000 euro achter de hand hebt voor reparaties
etc... zeker als je er 1 koopt voor dat geld.
Gebruikersavatar
Bombina
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
Locatie: Utrecht

Nog een kleine tip extra...
zorg dat je minimaal nog een 1000 euro achter de hand hebt voor reparaties
etc... zeker als je er 1 koopt voor dat geld.
Helemaal mee eens, en dan is het nog maar de vraag of je het daar mee redt!
Ik raad je aan dan ook zeker aan niet de eerste T5 die je gaat bekijken te kopen.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

Je bent vrij snel geneigd zo'n ding te kopen
omdat je na een proefrit helemaal zwaar onder de indruk bent van het
gigantische vermogen dat loskomt als je het gaspedaal naar beneden trapt.
Maar dat is bij iedere T5 dus zorg dat je een motorisch goede koopt
die heel veel onderhoud heeft gehad. Een verwaarloosde voor weinig is per definitie 2x zo duur als een goede goed onderhouden voor 4000 euro.

;) en je zal wel denken dat valt allemaal wel mee... maar je bent gewaarschuwd ;)
850toerbo
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.06.2009 - 20:26

Njah, dit is natuurlijk de basiskennis waar ik natuurlijk al vanuit ging..

Maar toch bedankt. :)
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

aan de andere kant... als je zelf een beetje handig bent
op het 850 forum staat alles tot in de details als een soort stripboek beschreven.
Het geeft natuurlijk ook wel voldoening om het spul aan de gang te houden ;)

zie mijn blog op het 850 forum de neppert en de belg de projecten ;)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”