Hallo allemaal,
Ik ben dit forum tegengekomen via google en het lijkt me erg handig aangezien ik van plan ben om een 850 T5 te kopen.
Heeft er nog iemand aankoop tips voor mij als "leek"?
De betreffende Volvo 850 T5 waar ik voor wil gaan kijken moet de eigenaar 1950 Euro opleveren, is Bordeaux rood en heeft 235.000 gelopen.
Ook gelijk een klein vraagje; Kan er op een 850 T5 een "Dumpvalve" gemonteerd worden? Neem aan van wel natuurlijk, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden op het internet. (bijv. een site waar ze deze verkopen).
Alvast bedankt!!!!
Volvo 850 T5 aankooptips
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Ik heb geen verstand van de T5.
Maar kijk eens voor aankooptips op het http://www.volvo850forum.nl
en gebruik de zoekfunctie in dit forum.
Succes met je zoektocht.
Maar kijk eens voor aankooptips op het http://www.volvo850forum.nl
en gebruik de zoekfunctie in dit forum.
Succes met je zoektocht.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Helemaal mee eens, en dan is het nog maar de vraag of je het daar mee redt!Nog een kleine tip extra...
zorg dat je minimaal nog een 1000 euro achter de hand hebt voor reparaties
etc... zeker als je er 1 koopt voor dat geld.
Ik raad je aan dan ook zeker aan niet de eerste T5 die je gaat bekijken te kopen.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
- arjen-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24
Je bent vrij snel geneigd zo'n ding te kopen
omdat je na een proefrit helemaal zwaar onder de indruk bent van het
gigantische vermogen dat loskomt als je het gaspedaal naar beneden trapt.
Maar dat is bij iedere T5 dus zorg dat je een motorisch goede koopt
die heel veel onderhoud heeft gehad. Een verwaarloosde voor weinig is per definitie 2x zo duur als een goede goed onderhouden voor 4000 euro.
en je zal wel denken dat valt allemaal wel mee... maar je bent gewaarschuwd 
omdat je na een proefrit helemaal zwaar onder de indruk bent van het
gigantische vermogen dat loskomt als je het gaspedaal naar beneden trapt.
Maar dat is bij iedere T5 dus zorg dat je een motorisch goede koopt
die heel veel onderhoud heeft gehad. Een verwaarloosde voor weinig is per definitie 2x zo duur als een goede goed onderhouden voor 4000 euro.


- arjen-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24
aan de andere kant... als je zelf een beetje handig bent
op het 850 forum staat alles tot in de details als een soort stripboek beschreven.
Het geeft natuurlijk ook wel voldoening om het spul aan de gang te houden
zie mijn blog op het 850 forum de neppert en de belg de projecten
op het 850 forum staat alles tot in de details als een soort stripboek beschreven.
Het geeft natuurlijk ook wel voldoening om het spul aan de gang te houden

zie mijn blog op het 850 forum de neppert en de belg de projecten
