Gevraagd: Lijst van grote kostenposten V70 D5
- M@rc
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 21:02
- Locatie: Purmerend
Veel van de genoemde kosten zijn afhankelijk van wie het onderhoud doet. Bij de (volvo)merkdealer betaal je meestal meer dan bij een specialist of universeel garage. Op de grote klussen kan dit al gauw honderden euro's schelen.
XC90 D5 Executive 2005
VW Up! 2012
Yamaha R6
VW Up! 2012
Yamaha R6
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik probeer dat ook altijd, maar als je auto problemen gaat vertonen is het voor mij reden tot afscheid. Ik weet het is niet slim, beter is repareren en doorrijden, maar het gevoel bij een auto moet ook goed zijn. Ik heb de meeste auto's begroot op 5 jaar, maar meestal zijn ze net voor de 3 jaar de deur weer uit. Is wel duur rijden. Ik denk dat de aanschaf van een nieuwe V70 edition zeker niet duurder is dan een gebruikte na 3 jaar weer verkopen. Dan moet je wel 10 jaar in die nieuwe blijven rijden. Nadeel is dat ik geen 40.000 over heb voor een nieuwe auto, en lenen doe ik er niet voor.Voorn schreef:HIERO. Koop altijd een auto en wil er zo lang mogelijk in rijden. Na mij wil alleen de sloop de auto nog hebben.AlexV70 schreef:idd.eXite schreef:Je rekent nu wel erg optimistisch. Wie rijdt er nou 15 jaar in dezelfde auto rond?
Bereken het nog eens over 3 tot 4 jaar!
Dan heb ik de auto wel gezien.Ik ben nu ook zoekende en over 3 à 4 jaar het nieuwe model V70 (2008).
Er moet ook nog wat te wensen zijn.
Daarbij, ik ken maar weinig (feitelijk niemand) die een auto oprijden.
Voorbeeld:
Opel Kadett 225.000 km benzine (doorgeroest)
Opel Kadett station 250.000 km gas (doorgeroest)
Ford Clipper 280.000 km gas (doorgeroest)
Opel Omega 2.5 TD 425.000 km (ongelukje, total loss)
Nu V70 D5 168.000 km. Verwachting 600.000 km............ :evil:
Daarnaast vind ik in het huidige klimaat (financieel en milieu) 10 jaar veel te ver vooruit. Wellicht rijden we dan massaal in een electrische auto en is er niet eens diesel meer te krijgen om de D5 vol te kieperen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Hehehe. Dan moet je nu vast beginnen met 10L tankjes vol te gooien. Kun je nog een hele tijd vooruit. Ik zit nu op het omslagpunt. Aan de ene kant wil ik hem verkopen omdat ie al dik 3 ton heeft gelopen. Aan de andere kant doet hij het nog prima en kan ik er nog een paar jaar plezier van hebben. Doorrijden en eventuele toekomstige gebreken verhelpen is goedkoper dan hem nu verkopen en een andere weer kopen. Maar ja, soms wil je weer wat anders he;)edraket schreef:Ik probeer dat ook altijd, maar als je auto problemen gaat vertonen is het voor mij reden tot afscheid. Ik weet het is niet slim, beter is repareren en doorrijden, maar het gevoel bij een auto moet ook goed zijn. Ik heb de meeste auto's begroot op 5 jaar, maar meestal zijn ze net voor de 3 jaar de deur weer uit. Is wel duur rijden. Ik denk dat de aanschaf van een nieuwe V70 edition zeker niet duurder is dan een gebruikte na 3 jaar weer verkopen. Dan moet je wel 10 jaar in die nieuwe blijven rijden. Nadeel is dat ik geen 40.000 over heb voor een nieuwe auto, en lenen doe ik er niet voor.Voorn schreef:HIERO. Koop altijd een auto en wil er zo lang mogelijk in rijden. Na mij wil alleen de sloop de auto nog hebben.AlexV70 schreef: idd.
Bereken het nog eens over 3 tot 4 jaar!
Dan heb ik de auto wel gezien.Ik ben nu ook zoekende en over 3 à 4 jaar het nieuwe model V70 (2008).
Er moet ook nog wat te wensen zijn.
Daarbij, ik ken maar weinig (feitelijk niemand) die een auto oprijden.
Voorbeeld:
Opel Kadett 225.000 km benzine (doorgeroest)
Opel Kadett station 250.000 km gas (doorgeroest)
Ford Clipper 280.000 km gas (doorgeroest)
Opel Omega 2.5 TD 425.000 km (ongelukje, total loss)
Nu V70 D5 168.000 km. Verwachting 600.000 km............ :evil:
Daarnaast vind ik in het huidige klimaat (financieel en milieu) 10 jaar veel te ver vooruit. Wellicht rijden we dan massaal in een electrische auto en is er niet eens diesel meer te krijgen om de D5 vol te kieperen.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21628
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Mag ik opmerken om eens een V90 op te zoeken? Die is dan wel 10 jaar oud maar geheel uitgewerkt. ALS er al fouten in het ontwerp zaten, zijn die na 9 jaar wel opgelost (1991 t/m 1998).
Een opsomming:
3 liter 180 of 204 PK benzine, zeer geschikt op LPI,
niveauregeling,
"alles elektrisch",
leer,
airbags voor en zijkant,
4-traps automaat met winterstand,
vierkant dus makkelijk volstouwen,
6 cilinder genot,
Neem eens een kijkje op de site van de 700-vereniging, www.volvo700vereniging.nl
Een opsomming:
3 liter 180 of 204 PK benzine, zeer geschikt op LPI,
niveauregeling,
"alles elektrisch",
leer,
airbags voor en zijkant,
4-traps automaat met winterstand,
vierkant dus makkelijk volstouwen,
6 cilinder genot,
Neem eens een kijkje op de site van de 700-vereniging, www.volvo700vereniging.nl
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Reesmees
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 10.07.2009 - 14:32
- Locatie: Lansingerland
Volgens mij is er altijd een zekere balans tussen afschrijving en verwachte jaarlijkse kosten aan een auto. Hoe nieuwer de auto hoe lager de onderhoudskosten maar hoe hoger de afschrijving. En andersom.
Ik denk ook vaak na aanschaf van andere auto 'deze rij ik op' totdat de financiele situatie weer beter is dan gebudgeteerd en dan gaan we maar weer shoppen. Zoals EDraket terecht zegt ' het gevoel wil ook wat' De buurman wil tenslotte ook dat zijn buurman een mooie auto rijdt!
Ik denk ook vaak na aanschaf van andere auto 'deze rij ik op' totdat de financiele situatie weer beter is dan gebudgeteerd en dan gaan we maar weer shoppen. Zoals EDraket terecht zegt ' het gevoel wil ook wat' De buurman wil tenslotte ook dat zijn buurman een mooie auto rijdt!
'Life is too short to drive a bad car'