In mijn S70, bouwjaar 1998, 2.5 liter, 10 kleppen, is in januari een LPI Vialle G3 gasinstallatie ingebouwd. Sindsdien gaat het lampje van de lambda sonde op het dashbord branden. De lokale LPI installateur heeft inmiddels twee keer een andere LPI computer gemonteerd, maar het euvel verdwijnt niet. Het lampje duidt op een te hoog CO2 gehalte in de uitlaatgassen, en dat is met de eerste computer ook gemeten door de Volvo dealer.
Punt is denk ik dat LPI niet weet welke computer/software er in mijn S70 moet. Wel vreemd, want het ljikt mij toch niet de eerste Volvo met dezelfde motor (B5252S) die zo'n installatie krijgt.
Heeft iemand een Volvo met dezelfde motor met een LPI/Vialle installatie die dit euvel niet heeft en die mij kan helpen om LPI in te fluisteren welke computerversie ze moeten toepassen ?
Zijn er andere suggesties ?
Welke LPI computer in een S70 2,5 10V ?
-
- 6th Gear member
vreemd verhaal.
de inbouwer kan toch gewoon even bellen met Vialle in geval van dit probleem.
het lijkt me straf als Vialle niet zou weten welke LPE computer er in jouw auto hoort. (zij programmeren hem immers zelf)
waar is die inbouw dan gedaan?.
je schrijft januari, is dat dit jaar geweest?, welke keuzeschakelaar heb je, met de 4 groene/1rood ledje, of de ronde met 5 blauwe ledjes?.
de inbouwer kan toch gewoon even bellen met Vialle in geval van dit probleem.
het lijkt me straf als Vialle niet zou weten welke LPE computer er in jouw auto hoort. (zij programmeren hem immers zelf)
waar is die inbouw dan gedaan?.
je schrijft januari, is dat dit jaar geweest?, welke keuzeschakelaar heb je, met de 4 groene/1rood ledje, of de ronde met 5 blauwe ledjes?.
-
- Starter
De installatie is inderdaad januari van dit jaar aangebracht. De keuzeschakelaar heeft 4 groene- en 1 rood ledje.
Ik begrijp ook niet waarom het zo moeilijk is, maar ik weet wel dat er overleg is geweest tussen installateur en LPI.
Wat ik er nog niet had bij verteld: de eerste LPI computer pastte niet bij de lambda-sonde van de S70. Er schijnt verschil te zijn tussen een 3 Volt en een 5 Volt systeem. In elk geval was dus de verkeerde geleverd. Ook de tweede was verkeerd, want deze bevatte de verkeerde software. Wat er dan nu met de derde aan de hand is...... zou er misschien een converter tussen de sonde en de LPI installatie moeten in verband met de 3-5 Volt problematiek ?
Ik begrijp ook niet waarom het zo moeilijk is, maar ik weet wel dat er overleg is geweest tussen installateur en LPI.
Wat ik er nog niet had bij verteld: de eerste LPI computer pastte niet bij de lambda-sonde van de S70. Er schijnt verschil te zijn tussen een 3 Volt en een 5 Volt systeem. In elk geval was dus de verkeerde geleverd. Ook de tweede was verkeerd, want deze bevatte de verkeerde software. Wat er dan nu met de derde aan de hand is...... zou er misschien een converter tussen de sonde en de LPI installatie moeten in verband met de 3-5 Volt problematiek ?
-
- 6th Gear member
betreft het wel een Vialle LPi installatie?.
er hoort geen convertor of iets dergelijks tussen te zitten.
alles word geregeld via de LPE computer.
de gasboer moet dit dan toch samen met Vialle kunnen oplossen, is voor hun een fluitje van een cent.
er hoort geen convertor of iets dergelijks tussen te zitten.
alles word geregeld via de LPE computer.
de gasboer moet dit dan toch samen met Vialle kunnen oplossen, is voor hun een fluitje van een cent.