Verlies turbodruk
- peterenmarina
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 22.01.2009 - 19:07
- Locatie: Amersfoort
Als mijn schoonzoon zo'n 140/150 km/h op de snelweg rijdt valt regelmatig de turbodruk weg en gaat zijn S40 2.0D van 2004 niet sneller meer dan ongeveer 120 km/h. Bij gasgeven is het acceleratievermogen nul. Als hij de auto stopt, even het contact af zet en weer verder gaat, heeft hij weer turbodruk. Is er iemand die dit probleem kent/ook heeft gehad en weet wat er aan te doen is?
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Komt doordat de motor in de noodloop gaat, even naar de dealer om de auto uit te lezen. Hoeft niet de turbo te zijn.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Jammer dat we niet hebben vernomen hoe dit verhaal afgelopen is!
- bookkeeper
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 22.05.2006 - 11:05
- Contacteer:
Bij mij was er eens een slangetje of ventiel niet goed, in eerste instantie verklaarde de dealer mij voor gek maar later gaf het motormanagement systeem ook een melding en kon het probleem worden opgelost.
Bookkeeper
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Thx! Vacuum probleempje dus! Goed te horen dat het opgelost is!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is een euvel bij de 2.0l diesel,die turboregelventielen gaan vaak stuk!
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
I know! Ik heb ze echter alle twee al vervangen en het probleem is er nog steeds, echter vanavond in de garage vorderingen gemaakt!
- Exeres
- 6th Gear member
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
- Locatie: Het rustige Waasland
Ik veronderstel dat ik gisteren met hetzelfde probleem te maken heb gehad. Had al een hele tijd gereden. Tot ik opeens aan lichten kwam en op nieuw moest optrekken. Bleek dat mijn motor niet meer dan 3000 toeren kon gaan, en dat alle vermogen weg was. Turbo sloeg niet aan, en ging vooruit als een trage slak. Even opzij gezet en auto herstart en probleem was van de baan. 's avond op de terugweg, na 40 km gereden te hebben op autostrade en binnenwegen, kreeg hij het terug. Geen vermogen meer. Weer herstart en probleem was weg.
Nu rij ik met een 1.6D en zie dat jullie hier met een 2.0D zitten. Ik weet niet of hier een verschil in is op dit vlak.
alvast bedankt voor het meedenken.
Nu rij ik met een 1.6D en zie dat jullie hier met een 2.0D zitten. Ik weet niet of hier een verschil in is op dit vlak.
alvast bedankt voor het meedenken.