Wastegateklep - Ratelen motor
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Hmm.. Diagnose van de dealer is binnen.. Kan de turbo zijn, maar ook iets in de voorpijp.. (EXACT hetzelfde als hier..). Om er zeker van te zijn moeten ze het loshalen.. 3 a 4 uur arbeid voordat ze weten wat het is...!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Voor de turbo rekenen ze een te hoge prijs,die is orgineel bij Volvo
715 ex btw Bruto.
Het arbeidsloon is absurd hoog.
Al met al een fijne garage dus!
715 ex btw Bruto.
Het arbeidsloon is absurd hoog.
Al met al een fijne garage dus!
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Tja, daar kan ik het dan nog eens met ze over hebben.. Maar ik meen dat jij 1100 euro zei als jij het zelf zou doen? Voor 150 euro meer het bij een dealer laten doen (inclusief garantie en bon) lijkt me dan toch nog niet zo'n slechte deal, of wel?Ramon&Ramon schreef:Voor de turbo rekenen ze een te hoge prijs,die is orgineel bij Volvo
715 ex btw Bruto.
Het arbeidsloon is absurd hoog.
Al met al een fijne garage dus!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik haal nu een paar auto,s door elkaar merk ik:)
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Haha, ze lijken ook allemaal zo veel op elkaar heRamon&Ramon schreef:Ik haal nu een paar auto,s door elkaar merk ik:)

Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27.06.2009 - 21:43
- Locatie: Uden
Alle verklaringen hebben wel iets wat het kan zijn.
Ik heb een tijdje terug een proefrit gemaakt in een 2.0T en toen viel me dit ook al op.
Als het geluid zuiver en alleen ontstaat in vrijstand dan zou ik het hydraulische druklager verdenken.
Veel S/V 40's hebben hier last van na wat km's
Dan gaan ze ook wat ratelen.
Maar hitteschild zou kunnen, maar dan zou je zeggen dat je dat ook hoort bij stationair lopen.
Flexstuk van de voorpijp idem.
Turboslang?? Ook kwaaltje bij diesels..
Ik zou graag eens luisteren als je uit de buurt komt..
In ieder geval alvast succes ermee.
Sorry zie net pas dat ik nogal achterloop qua reactie..
1 tip..
Koop niet zomaar een turbo, want de turbo van een 2.0T schijnt specialer te zijn als anderen.
Koop je er 1 bij vervangingsbedrijven (ik noem geen namen) dan kan het zijn dat het euvel snel weer terugkomt omdat deze turbo's van een andere kwaliteit zouden kunnen zijn..
Dat is in ieder geval wat ik hoorde bij E.T. (niet die van Phone Home!!)
Mvg. Bjorn
Ik heb een tijdje terug een proefrit gemaakt in een 2.0T en toen viel me dit ook al op.
Als het geluid zuiver en alleen ontstaat in vrijstand dan zou ik het hydraulische druklager verdenken.
Veel S/V 40's hebben hier last van na wat km's
Dan gaan ze ook wat ratelen.
Maar hitteschild zou kunnen, maar dan zou je zeggen dat je dat ook hoort bij stationair lopen.
Flexstuk van de voorpijp idem.
Turboslang?? Ook kwaaltje bij diesels..
Ik zou graag eens luisteren als je uit de buurt komt..
In ieder geval alvast succes ermee.
Sorry zie net pas dat ik nogal achterloop qua reactie..
1 tip..
Koop niet zomaar een turbo, want de turbo van een 2.0T schijnt specialer te zijn als anderen.
Koop je er 1 bij vervangingsbedrijven (ik noem geen namen) dan kan het zijn dat het euvel snel weer terugkomt omdat deze turbo's van een andere kwaliteit zouden kunnen zijn..
Dat is in ieder geval wat ik hoorde bij E.T. (niet die van Phone Home!!)


Mvg. Bjorn
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Ik heb zojuist nog even met de Volvo dealer uit maastricht gebeld aangezien die dealer in Geleen de komende 2 weken helemaal vol zat.
Ik heb daar de volgende prijs gekregen voor het vervangen van de Turbo (inclusief pakkingen etc): 1138,53 (inclusief arbeid en BTW). Betere prijs als die in Geleen dus en ze hadden a.s. donderdag al plek.
Ik ben normaal gesproken geen fan van de Volvo dealer(voornamelijk de prijzen, en ben nog een student), maar aangezien het niet echt een bekend probleem is (volgens de volvo dealers..) laat ik het toch maar bij een dealer repareren in de hoop dat hun alles goed doen. Experimentje, en ben benieuwd of het lukt
Hun wouden (uiteraard) wel zelf nog eerst een diagnose stellen voor het geluid. Ben eens benieuwd of hun nog iets meer kunnen zien/horen dan de dealer in Geleen. Ik ben nog steeds aan het hopen dat het dit is: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... urbo+meter
Ik heb daar de volgende prijs gekregen voor het vervangen van de Turbo (inclusief pakkingen etc): 1138,53 (inclusief arbeid en BTW). Betere prijs als die in Geleen dus en ze hadden a.s. donderdag al plek.
Ik ben normaal gesproken geen fan van de Volvo dealer(voornamelijk de prijzen, en ben nog een student), maar aangezien het niet echt een bekend probleem is (volgens de volvo dealers..) laat ik het toch maar bij een dealer repareren in de hoop dat hun alles goed doen. Experimentje, en ben benieuwd of het lukt

Hun wouden (uiteraard) wel zelf nog eerst een diagnose stellen voor het geluid. Ben eens benieuwd of hun nog iets meer kunnen zien/horen dan de dealer in Geleen. Ik ben nog steeds aan het hopen dat het dit is: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... urbo+meter
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
IK BEN BLIJ
Zojuist heeft de Volvo Dealer in Maastricht mij gebeld. Ze waren blij dat hun zelf ook nog diagnose konden stellen aan de auto en niet zondermeer uit zijn gegaan van de diagnose van de Volvo Dealer in Geleen.
De turbo is helemaal niet defect, maar er zat een scheur in het wastegatestangetje. Dit wordt dus vervangen.
Tevens had ik aangegeven dat mijn auto slecht startte. Dit kwam omdat de bobine gescheurd was. Die vervangen + nieuwe bougiekabels en het zou volgens hun opgelost moeten zijn.
Totale kosten: 600 euro inclusief BTW en Arbeid :vertag. Nog steeds veel geld, maar al stukken beter als 1200 euro voor alleen een turbo!
Auto wordt morgen opgehaald!


Zojuist heeft de Volvo Dealer in Maastricht mij gebeld. Ze waren blij dat hun zelf ook nog diagnose konden stellen aan de auto en niet zondermeer uit zijn gegaan van de diagnose van de Volvo Dealer in Geleen.
De turbo is helemaal niet defect, maar er zat een scheur in het wastegatestangetje. Dit wordt dus vervangen.
Tevens had ik aangegeven dat mijn auto slecht startte. Dit kwam omdat de bobine gescheurd was. Die vervangen + nieuwe bougiekabels en het zou volgens hun opgelost moeten zijn.
Totale kosten: 600 euro inclusief BTW en Arbeid :vertag. Nog steeds veel geld, maar al stukken beter als 1200 euro voor alleen een turbo!
Auto wordt morgen opgehaald!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- RobsterS70R
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
- Locatie: Op de Veluwe
Goed nieuws! 

Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12909
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Goed man!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Zojuist pas met de auto kunnen rijden.. Helaas niet helemaal opgelost. De ratel is wel stukken minder geworden, maar bij het intrappen van de koppeling (boven de 2500 toeren) is deze toch wel degelijk nog even hoorbaar. Stukken korter dan eerst, dat wel. Het artikel wat ze hebben vervangen is de Wastegate-klep (artikelnr: 9471539 - 179 euro + arbeid). Morgen dus maar even terug...
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Nou.. Gisteren auto teruggebracht naar de dealer. Kreeg net een belletje met geen goed nieuws.. :tumbdown
Dat het ratelen terugkomt merkte hun ook. De monteur had er nog eens naar gekeken, en volgens deze was de Turbo toch kapot......
Het start probleem hadden ze ook nog niet opgelost. Ze hadden nieuwe bougies erin gezet (deze waren volgens hun helemaal op), maar het aanslaan duurde nog steeds te lang.
Ze hielden hem nu daar in het weekend.. Ben benieuwd.
Hou jullie op de hoogte!
Dat het ratelen terugkomt merkte hun ook. De monteur had er nog eens naar gekeken, en volgens deze was de Turbo toch kapot......
Het start probleem hadden ze ook nog niet opgelost. Ze hadden nieuwe bougies erin gezet (deze waren volgens hun helemaal op), maar het aanslaan duurde nog steeds te lang.
Ze hielden hem nu daar in het weekend.. Ben benieuwd.
Hou jullie op de hoogte!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Lekker is dat zeg...
Nu ben je 600 euro verder en is de turbo alsnog stuk..
Ik hoop dat je nu eindelijk wat geluk krijgt!
Nu ben je 600 euro verder en is de turbo alsnog stuk..
Ik hoop dat je nu eindelijk wat geluk krijgt!
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Nou, ik ga de auto morgen ophalen.. Het geratel is nog niet gemaakt, maar ze hebben me gezegd dat ik gerust kan rijden met de auto.
Ik heb in ieder geval met ze afgesproken dat er geen arbeidsuren meer verrekend worden bij het monteren van een turbo. Ze zijn aan het kijken of ze ergens een goede (eventueel gebruikte) turbo vandaan kunnen halen zodat de kosten lager uitvallen. Helaas is ze dit tot nu toe nog niet gelukt. Als iemand nog een turbo voor een 2.0T heeft, hou ik mij aanbevolen
Het geratel komt dus echt van het stangetje van de wastegate wat speling heeft. Blijkbaar valt dit niet te repareren, en moet hiervoor echt de hele turbo vervangen worden..? Of denken jullie dat er bedrijven zijn die dit wel repareren?
In ieder geval bedankt voor alle tips/reacties! Heb er veel van geleerd!
Ik heb in ieder geval met ze afgesproken dat er geen arbeidsuren meer verrekend worden bij het monteren van een turbo. Ze zijn aan het kijken of ze ergens een goede (eventueel gebruikte) turbo vandaan kunnen halen zodat de kosten lager uitvallen. Helaas is ze dit tot nu toe nog niet gelukt. Als iemand nog een turbo voor een 2.0T heeft, hou ik mij aanbevolen

Het geratel komt dus echt van het stangetje van de wastegate wat speling heeft. Blijkbaar valt dit niet te repareren, en moet hiervoor echt de hele turbo vervangen worden..? Of denken jullie dat er bedrijven zijn die dit wel repareren?
In ieder geval bedankt voor alle tips/reacties! Heb er veel van geleerd!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Thanks! Enig idee wat een beetje goede richtprijs hiervoor is? Echt geen idee hiervan namelijk...Ripley schreef:http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... 4VB4M&df=1
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
De enige houvast die ik je kan bieden, is dat je regelmatig een 14T (van een T4) via eBay kan krijgen voor zo'n 500 euro inclusief verzending en heffingen. Ik zie er nu zelfs een 12T op staan:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-S4 ... ccessories
$575 + $75 verzenden = $650 is ongeveer EUR 464. Daar komt dan ten minste de BTW bij, mogelijk nog wat invoerheffing. Dus ten minste EUR 550. Heb je wel een nieuwe...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-S4 ... ccessories
$575 + $75 verzenden = $650 is ongeveer EUR 464. Daar komt dan ten minste de BTW bij, mogelijk nog wat invoerheffing. Dus ten minste EUR 550. Heb je wel een nieuwe...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je kunt beter is een goed onderbouwde diagnose laten stellen,je bent al weken zoet ermee begrijp ik?
En vele euro,s lichter!
En vele euro,s lichter!
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
De turbo van bovenstaande advertentie is helaas al verkocht.
Tja.. Ik ben al bij 4 verschillende garages geweest (waarvan 2 dealers) en de laatste dealer heeft de wastegateklep vervangen (omdat hun dachten dat het hier aan lag). De ratel was toen ook wel even minder (en het is nu nog steeds wel iets minder als eerst) maar hij is er nog steeds.
Ik heb helaas nog niet met een monteur kunnen praten, dus moet alles via de meneer achter de balie. Deze wist mij te vertellen dat wanneer ze het wastegate stangetje deden vasthouden, de ratel weg was. Dit was volgens hun alleen te verhelpen door de turbo te vervangen.. Is dit ook echt zo? Of is zo'n wastegate stangetje wel te repareren?
Ik heb trouwens met hun afgesproken dat er geen arbeidsuren meer berekend worden. Zij hebben gezocht voor een 'goedkopere dan nieuwe' turbo, maar helaas nog niet gevonden. Als ik er een kon vinden zou dat prima zijn zeiden hun, vandaar mijn vraag.
Tja.. Ik ben al bij 4 verschillende garages geweest (waarvan 2 dealers) en de laatste dealer heeft de wastegateklep vervangen (omdat hun dachten dat het hier aan lag). De ratel was toen ook wel even minder (en het is nu nog steeds wel iets minder als eerst) maar hij is er nog steeds.
Ik heb helaas nog niet met een monteur kunnen praten, dus moet alles via de meneer achter de balie. Deze wist mij te vertellen dat wanneer ze het wastegate stangetje deden vasthouden, de ratel weg was. Dit was volgens hun alleen te verhelpen door de turbo te vervangen.. Is dit ook echt zo? Of is zo'n wastegate stangetje wel te repareren?
Ik heb trouwens met hun afgesproken dat er geen arbeidsuren meer berekend worden. Zij hebben gezocht voor een 'goedkopere dan nieuwe' turbo, maar helaas nog niet gevonden. Als ik er een kon vinden zou dat prima zijn zeiden hun, vandaar mijn vraag.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Nog even een update m.b.t. het verhaal.. De turbo is nog niet vervangen, maar we zijn samen naar een oplossing aan het zoeken. De chef-werkplaats heeft mij onderstaand plaatje toegestuurd met de volgende tekst:

Speling op lager van wastegateklep in turbo.
Volgens de monteur is de lagerbus van de wastegateklep versleten, maar het probleem is dat de Volvo dealer dit niet los kan bestellen (en vervangen), door hun althans.
Speling op lager van wastegateklep in turbo.
Volgens de monteur is de lagerbus van de wastegateklep versleten, maar het probleem is dat de Volvo dealer dit niet los kan bestellen (en vervangen), door hun althans.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000