Op mijn dashboard blijven de lampjes van 'benzine op' en 'temperatuur te hoog' branden. Ik dacht eerst dat het misschien door een kapotte dynamo kwam. Maar nadat ik de regelaar op de dynamo heb vervangen blijven de lampjes nog steeds branden.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen of moet ik maar gewoon het tellerhuis vervangen?
benzine/temperatuur lampjes blijven branden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Het kan inderdaad van de dynamo komen (probeer ook eens een andere complete dynamo ipv alleen spanningsregelaar), maar het kan ook zeker een massaprobleem zijn. Even alle massapunten in de buurt schoonmaken dus. Op dit deel van het forum (even creatief zoeken) wordt gelinkt naar een skydrive-site met werkplaatshandboeken, daar staan alle massapunten aangegeven. Ook wordt er in genoeg topics gesproken over hoe je dat schoonmaken moet aanpakken.
Veel succes!
Veel succes!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
asl toevoeging op zark3's correcte conclusie wil ikl nog even melden dat je tellerhuis het vrijwel zeker niet is. lampjes die aanblijven kan eigenlijk niet door je tellerhuis komen, of er moet wel een extreem rare sluiting in de bedrading ervan zitten 
my best bet is toch massapunten, kapotte dynamo gaat vaak niet echt plotseling, dan heb je meestal eerst een tijdje geregeld laadspanningslampje tijdens het rijden, en wordt het steeds erger.
Wat ik overigens gedaan heb, is de grote massapunten in het motorcompartiment vervangen door een mooie 12mm dikke (soepele) grondkabel. ook geen last meer van allerlei corrosie...

my best bet is toch massapunten, kapotte dynamo gaat vaak niet echt plotseling, dan heb je meestal eerst een tijdje geregeld laadspanningslampje tijdens het rijden, en wordt het steeds erger.
Wat ik overigens gedaan heb, is de grote massapunten in het motorcompartiment vervangen door een mooie 12mm dikke (soepele) grondkabel. ook geen last meer van allerlei corrosie...
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
bedankt voor de reacties!
Ik ga er deze week maar eens mee aan de slag.
Even een ander vraagje:
In mijn andere dashboard doet de snelheidsmeter het ineens niet meer (toerenteller nog wel), lijkt me dat dat tellerhuis wel kapot is toch?
Ik ga er deze week maar eens mee aan de slag.
Even een ander vraagje:
In mijn andere dashboard doet de snelheidsmeter het ineens niet meer (toerenteller nog wel), lijkt me dat dat tellerhuis wel kapot is toch?
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
nog een reactie op mijn vraag in vorige bericht.
ik heb het tellerhuis weggehaald, bleek dat de snelheidskabel er gewoon uit was getrild. Het is nu dus weer helemaal goed.
Nog bedankt voor de reacties!
ik heb het tellerhuis weggehaald, bleek dat de snelheidskabel er gewoon uit was getrild. Het is nu dus weer helemaal goed.
Nog bedankt voor de reacties!
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Hoe is de snelheidskabel gerelateerd aan het 'bezine op' en 'temperatuur te hoog' lampje?willemvanleeuwen schreef:nog een reactie op mijn vraag in vorige bericht.
ik heb het tellerhuis weggehaald, bleek dat de snelheidskabel er gewoon uit was getrild. Het is nu dus weer helemaal goed.
Nog bedankt voor de reacties!

Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
dat is hij niet, maar ik heb als 2e post gezegt:

En op die 'tweede' vraag heeft mijn snelheidsmeter wel een relatieGeplaatst: Di 23 Jun, 2009 11:20 am (Geen onderwerp)
bedankt voor de reacties!
Ik ga er deze week maar eens mee aan de slag.
Even een ander vraagje:
In mijn andere dashboard doet de snelheidsmeter het ineens niet meer (toerenteller nog wel), lijkt me dat dat tellerhuis wel kapot is toch?


Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Sorry, overheen gelezenwillemvanleeuwen schreef:dat is hij niet, maar ik heb als 2e post gezegt:
En op die 'tweede' vraag heeft mijn snelheidsmeter wel een relatieGeplaatst: Di 23 Jun, 2009 11:20 am (Geen onderwerp)
bedankt voor de reacties!
Ik ga er deze week maar eens mee aan de slag.
Even een ander vraagje:
In mijn andere dashboard doet de snelheidsmeter het ineens niet meer (toerenteller nog wel), lijkt me dat dat tellerhuis wel kapot is toch?![]()

Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
maakt niet uit 

Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Let overigens even goed op bij het tellerhuis waarvan de tachokabel is losgesprongen: de kabel heeft een soort bajonet/kliksluiting waar erg lastig bij is te komen. Daardoor wordt hij soms niet goed gesloten worden en zit hij dus onverwachts los. Heb je hem goed vast voelen klikken? Denk er ook aan dat als hij ooit scheef is vast geprobeerd te zetten of iets te hard vastgepakt dat het weerhaakje dan kan zijn afgebroken (en dus helemaal niet meer goed vast kan).
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)