Bij de APK keuzring is gebleken dat als mijn auto overschakelt op gas, de injectoren voor benzine af en toe ook een signaal krijgen. De CO is veel te hoog en er wordt dus naast gas ook benzine geinjecteerd.
Wie heeft ook al eens met een dergelijk probleem te maken gehad.
(VIALLE G3)
Lars.
gas en benzine
-
- 1st Gear member
Heeft men het signaal daadwerkelijk gemeten of is het zo dat de benzine injectoren intern lekken? Dit wil nl. ook wel eens zorgen voor een te hoog CO. In het 1e geval zou ik sowieso terug gaan naar de LPG installateur, in het 2e geval de benzine-injectoren demonteren en checken.
-
- 1st Gear member
Ben net bij de gasinstallateur geweest en volgens hem alles in orde. Benzine injectoren horen een zwak signaal te krijgen voor de computer.
Probleem is dat de CO veel te hoog is. Auto loopt prima op benzine en gas. Installateur zegt dat het hoogst waarschijnlijk een defecte voorste lambda sensor is.
Iemand hier ervaring mee, kan dan je CO behoorlijk hoog worden. Ik heb zowel op gas als op benzine een veel te hoge CO.
Lars.
Probleem is dat de CO veel te hoog is. Auto loopt prima op benzine en gas. Installateur zegt dat het hoogst waarschijnlijk een defecte voorste lambda sensor is.
Iemand hier ervaring mee, kan dan je CO behoorlijk hoog worden. Ik heb zowel op gas als op benzine een veel te hoge CO.
Lars.
-
- 1st Gear member
Inderdaad krijgen de benzine-injectoren nog een verzwakt signaal en ja bij een kapotte lambda-sensor kan je CO te hoog worden. Heb je geen brandend controle-lampje? Dat zou een 1e signaal moeten zijn...Laat de auto eens bij een Volvo-dealer uitlezen dan weet je meteen waar je aan toe bent.
-
- 1st Gear member
Bij rijden op gas heb ik geen lambda signaal, maar als ik overschakel op benzine komt even (30 sec) een lambda signaal dat vervolgens weer verdwijnt, klinkt dit als een probleem met de lambda sensor?
Lars.
Lars.
-
- 1st Gear member
Ik denk dat dat inderdaad de meest verstandige optie is. Probleem kan door garage niet gevonden worden en zij denken aan een storing motormanagement. Voordat er nog meer problemen ontstaan eerst maar even laten uitlezen bij de dealer. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn V70. Staat 300.000 op en op LPG G3. Rijdt nog steeds prima alleen hoge CO melding.......
Ik ben benieuwd wat ze bij de dealer vinden.
Lars.
Ik ben benieuwd wat ze bij de dealer vinden.
Lars.
-
- 1st Gear member
Ruik inderdaad wel eens een benzinelucht. Verbruik op gas is zo,n beetje 1 op 8 soms beter. Op benzine heb ik echt geen idee. Ben 3 maanden geleden naar Val D'isere gereden en ook stukken op benzinen gereden. Echter geen problemen. De garage vertelde zelf dat de nieuwe lambda sensor helemaal geen signaal gaf op hun computer. Ik hoop dat ze bij de volvo dealer een uitdraai kunnen maken van het motormanagement.
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Lars.
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Lars.
-
- 2nd Gear member
Beste,
Onlangs een probleem gehad met een te hoog bezine verbruik ondanks dat ik altijd op gas rij. Ook stotterde de motor wel eens iets. Het bleek dat 2 van de 5 omschakel units defect waren. Oorzaak tijdens het rijden op LPG wer ook een beetje benzine erbij in gespoten. Alle vijf vervangen en nu loopt het weer perfect. Hopelijk helpt dit.
Groet, Dirk
Onlangs een probleem gehad met een te hoog bezine verbruik ondanks dat ik altijd op gas rij. Ook stotterde de motor wel eens iets. Het bleek dat 2 van de 5 omschakel units defect waren. Oorzaak tijdens het rijden op LPG wer ook een beetje benzine erbij in gespoten. Alle vijf vervangen en nu loopt het weer perfect. Hopelijk helpt dit.
Groet, Dirk
-
- 1st Gear member
Omschakel units??? Wat zijn dat er waar zitten deze?
Bij van ommeren in Haarlem wel regelkastkastje laten checken dat vorig jaar de geest had gegeven. Hij constateerde geen problemen met de G3 installatie.
Lars.
Bij van ommeren in Haarlem wel regelkastkastje laten checken dat vorig jaar de geest had gegeven. Hij constateerde geen problemen met de G3 installatie.
Lars.
-
- 1st Gear member
Vandaag naar de dealer geweest en uit laten lezen.
Geen storingen, alleen een milieulampje. Uit meting kwam dat de inspuittijd te lang is, er komt dus meer brandstof dan nodig. De lambdasensor registreerd dit ook maar er gebeurt niets. Bij volvo vonden ze het ook erg vreemd.
Iemand die misschien met een soort gelijk probleem te maken heeft gehad?
Lars.
Geen storingen, alleen een milieulampje. Uit meting kwam dat de inspuittijd te lang is, er komt dus meer brandstof dan nodig. De lambdasensor registreerd dit ook maar er gebeurt niets. Bij volvo vonden ze het ook erg vreemd.
Iemand die misschien met een soort gelijk probleem te maken heeft gehad?
Lars.
-
- 1st Gear member
Bleek een vacuumprobleem bij de MAP sensor te zijn.
Merk inderdaad, geen stotteren meer en geen brandstoflucht.....
Lars.
Wat doet een MAP-sensor??????
Merk inderdaad, geen stotteren meer en geen brandstoflucht.....
Lars.
Wat doet een MAP-sensor??????
- Henriëtte
- 7th Gear member
-
- 1st Gear member
Mooie site en heel duidelijke uitleg, bedankt.
Lars.
Lars.