Binnensensor airco C70

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Guestuser

Ik heb last van een airco die uitstekend koelt, niet lekt, maar wel regelmatig aan en uit klikt onder de motorkap. Om uit te sluiten dat het de binnen sensor van de airco is (die rechts naast het stuurwiel zit), wil ik deze schoonmaken. Kan iemand mij vertellen hoe ik hier bij kan komen en hoe ik deze kan schoonmaken?
Wimmel Camaro
2nd Gear member
Contacteer:

Dan moet je hem gewoon laten bijvullen, had ik ook last van.

Succes
Volvo S80 2.9 executive ";99. 105.000km. 18"; RVS Wolfrace velgen, 245/40R18.
Custom Chevrolet Camaro uit 1976 ± 400PK.
Volvo 340 uit ";83, 1.4Liter.
Guestuser

Dat is niet het probleem omdat ik het allemaal heb laten bijvullen (in fact, er zat nog 80% in na 5 jaar ....) Het koelen is uitstekend, maar het klikken blijft. Heb jij ook wel eens naar je binnen sensor laten kijken?
dreday
2nd Gear member

er zit idd een bevries sensor op de verdamper binnen.

maar het aan en uit gaan is vrij wel normaal.
zeker als er ijs koude lucht uit de roosters komt.
dat verklaard namelijk dat de airco goed gevuld is en goed werkt.
zou die slecht gevuld zijn word die lang zo koud niet meer en slaat die lang zo vaak niet meer aan en uit.

bij mij gaat die ok aan en uit weet niet precies de interval maar ik hoor hem geregeld aan en uit gaan hoor.

als het bevries sensortje echt kapot is doet de airo niks meer.
dan zal de pomp niet meer in of uit geschakeld worden.
zelfde geld als de druk sensor een te lage druk meet of kapot is dan doet de airco ok niks meer.

mvg dre
Totalyred
Starter

Bovenstaande kan ik bevestigen
Heb ook de binnensensor vervangen maar dit nadat de aircoleiding onder de kap telkens bevroor.
Dit kwam omdat de sensor de pomp te vaak onnodig aanspoorde om te gaan koelen en dit resulteerde in ijsafzetting.

vgr.Peter
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”