Vanochtend reed ik met mijn goeie humeur naar mijn werk, zie ik opeens de temperatuur tegen het rode aan staan.. Vervolgens komt er witte rook onder mijn motorkap vandaan en ik besluit de eerst volgende afslag te nemen.. Op het eerste gezicht zag ik niks onder de motorkap, na een ietwat grondiger inspectie zag ik de spanner van de dynamo los zitten en dus ook mijn hele dynamo!! er stond geen spanning meer op de riem! dus de waterpomp kon ook niet draaien en mijn motor liep tegen de kook..
Wat blijkt..: de goedkope garage waar ik onlangs mijn distributieriem heb laten vervangen was vergeten de dynamospanner vast te zetten.. grrr.. denk dat ik op tijd ben gestopt en heb waarschijnlijk geen schade.. Maar toch, hoe kan ik checken of ik eventueel hierdoor schade heb opgelopen (lekke kop oid..?)
goedkope garage, grrr..
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Lekke koppakking zorgt ervoor dat je een mayonaise-achtige substantie gaat zien onder je olievuldop. Als je echter direct bent gestopt is er waarschijnlijk nog niets mis.
Wat me meer zorgen zou baren is de witte rook: ergens is koelvloeistof vrijgekomen en tegen je motor gekomen (verdampt --> witte rook). Kijk even goed je koelsysteem na op lekkage (is het peil nu lager? zitten alle slangen nog vast?)
Wat me meer zorgen zou baren is de witte rook: ergens is koelvloeistof vrijgekomen en tegen je motor gekomen (verdampt --> witte rook). Kijk even goed je koelsysteem na op lekkage (is het peil nu lager? zitten alle slangen nog vast?)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- jerryx
- 2nd Gear member
ik vraag het me af, koelvloestof was aan de kook, meter stond nog net niet in het rode. door de druk spoot er koelvloeistof uit het reservoir op mijn motorblok, dát rookte.
Auto reed vanochtend prima, ook geen wite rook uit uitlaat, geen witte smurrie onder olie dop.
Ik hou het wel even in de gaten.
Auto reed vanochtend prima, ook geen wite rook uit uitlaat, geen witte smurrie onder olie dop.
Ik hou het wel even in de gaten.
2003 - V70 2.4 170 pk - 385.000 km -
-
- 3rd Gear member
Misschien even langs die garage gaan en vragen of ze de compressie willen meten. Foutje kan iedereen maken ook de merkdealer. Als je vriendelijk probeert te blijven lijkt me dat ze je (sneller, uiteindelijk zullen ze toch moeten.) wel willen helpen met een oplossing.