Ik doe er zo nu en dan een klein beetje onderhoud zelf aan, de grote beurten gebeuren bij een volvoliefhebber met verstand van zaken.
Kortom, ik geniet van het zware geluid van mij D5 en verbaas me over de PK's die eruit komen rollen. Er zat al een powerbox in toen ik hem kocht, wellicht dat dat wat helpt

Ondertussen kun je al wel zien dat het baasje wat ouder geworden is. De lak laat op steeds meer plaatsen behoorlijke krassen zien en de onregelmatigheden als gevolg van steenslag zijn ook niet meer op 1 hand te tellen. Allemaal niet zo erg als je bedenkt dat het beestje al meer dan 10 jaar zijn kunstje doet. Wat ik wel erg jammer vindt is dat hij hier en daar ook een roestplekje laat zien. Met name op de kofferbak en waar de uiteinde van de bumpers de zijpanelen raakt. Net onder de tankdop zeg maar. Daar moet ik nog wel eens wat aan doen.
Elk najaar komen er een paar winterbandjes onder en scheur ik met de hele familie naar de sneeuw in Oostenrijk en afgelopen winter heb ik voor het eerst in jaren ook eens de sneeuwkettingen kunnen gebruiken. Toen het -15 was had meneer toch wat moeite met starten. Ik had er zelfs een nieuwe , zware, accu laten zetten en nog niet starten, ik baalde als een stekker kan ik je verzekeren. Toen was de liefde ook even ver te zoeken kan ik je mededelen.
Hoedanook, hij moet nog zeker 3 jaar mee. Daarna ga ik es kijken of ik zelf een Volvo uit Zweden kan importeren.
Zelf heb ik totaal geen volvokennis behalve dan wat ik met mijn eigen auto ervaar. Dit is ook mijn eerste, en vermoedelijk niet mijn laatste

Kortom, een echte lurker die met veel plezier de vele berichten, tips adviezen en commentaren leest, waarvoor mijn dank!