Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe auto voor mijn vriendin, na 320.000km is haar peugeot 205 wel aan vervanging toe. Omdat zij dagelijks over een tweebaansweg over de veluwe rijdt vind ik het wel fijn om een veilige auto te hebben ipv weer een peugeot, nu ben ik op zoek naar wat informatie over de V40.
Welke motor is beter 1.8 of 2.0 (of maakt dat niet uit)?
Welke is zuiniger?
Tot wanneer zijn de renault motoren gemonteerd en vanaf wanneer de volvo motor?
Wat zijn specifieke (dure) onderhoudsintervallen waar ik rekening mee moet houden, zaken als bijvoorbeeld een distributieriem
Wat zijn de bekende zwakke punten van de V40/S40 die voor extra bijkomende kosten zorgen.
Een vroege fase twee of late fase 1 maakt dat nog uit in kwaliteit
Eventuele andere informatie waar ik rekening mee moet houden.
Alvast bedankt voor de info!
V40 kopen voor mijn vriendin
- stefmen
- 3rd Gear member
Bij 120.000 (en om de 7 jaar even uit mijn hoofd) moet de distributieriem vervangen worden. Dit is wel iets om rekening mee te houden.
Wat ik altijd lees/hoor is dat de phase 2 (ook de vroegere) een betere wegligging en weggedrag heeft dan de phase 1. Ik heb zelf echter een phase 1 (wel een S40 dan) en ben meer dan tevreden over de wegligging!
Andere vragen moet ik even aan iemand anders overlaten! Succes met de (eventuele) koop!
Wat ik altijd lees/hoor is dat de phase 2 (ook de vroegere) een betere wegligging en weggedrag heeft dan de phase 1. Ik heb zelf echter een phase 1 (wel een S40 dan) en ben meer dan tevreden over de wegligging!
Andere vragen moet ik even aan iemand anders overlaten! Succes met de (eventuele) koop!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 5th Gear member
hoeveel km wordt er ongeveer per jaar gereden? bij 15000 km of meer is diesel al goedkoper en minder vaak tanken.
meeste volvo's zijn voldoende uitgerust, CC is wel zuinig voor op de veluwe, ik neem aan dat je de weg tussen kootwijkerbroek en harderwijk bedoelt?
meeste volvo's zijn voldoende uitgerust, CC is wel zuinig voor op de veluwe, ik neem aan dat je de weg tussen kootwijkerbroek en harderwijk bedoelt?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- MDA
- 5th Gear member
>Welke motor is beter 1.8 of 2.0 (of maakt dat niet uit)?
>Welke is zuiniger?
Ik beantwoord deze twee maar in een keer: aangezien ze bijna evenveel verbruiken, en de 2.0 toch wat meer koppel heeft, zou ik altijd voor de 2.0 kiezen. Kijkt ook eens in de 'hoogste km-stand' topic, en je zult zien dat het toch vaak de 2.0's zijn met de echt hoge km-standen (lees: de meest betrouwbare). De enige motor die ik af zou raden is de zgn '1.8i'. Dat is een direct ingespoten 1.8 van Mitsubishi, en die geeft wat meer problemen met onze benzine.
>Tot wanneer zijn de renault motoren gemonteerd en vanaf wanneer de volvo motor?
Ik heb het misschien fout, maar ik dacht dat alleen de diesels van Renault kwamen. En wel allemaal.
>Wat zijn specifieke (dure) onderhoudsintervallen waar ik rekening mee moet houden, zaken als bijvoorbeeld een distributieriem
Distributieriem eens in de 120dkm zoals al gezegd. verder weinig bijzonders.
>Wat zijn de bekende zwakke punten van de V40/S40 die voor extra bijkomende kosten zorgen.
Eigenlijk heel weinig...
> Een vroege fase twee of late fase 1 maakt dat nog uit in kwaliteit
in kwaliteit denk ik niet, alleen heeft een phase II een stuk beter onderstel. en mooiere bumpers en lampen als je het mij vraagt...
>Welke is zuiniger?
Ik beantwoord deze twee maar in een keer: aangezien ze bijna evenveel verbruiken, en de 2.0 toch wat meer koppel heeft, zou ik altijd voor de 2.0 kiezen. Kijkt ook eens in de 'hoogste km-stand' topic, en je zult zien dat het toch vaak de 2.0's zijn met de echt hoge km-standen (lees: de meest betrouwbare). De enige motor die ik af zou raden is de zgn '1.8i'. Dat is een direct ingespoten 1.8 van Mitsubishi, en die geeft wat meer problemen met onze benzine.
>Tot wanneer zijn de renault motoren gemonteerd en vanaf wanneer de volvo motor?
Ik heb het misschien fout, maar ik dacht dat alleen de diesels van Renault kwamen. En wel allemaal.
>Wat zijn specifieke (dure) onderhoudsintervallen waar ik rekening mee moet houden, zaken als bijvoorbeeld een distributieriem
Distributieriem eens in de 120dkm zoals al gezegd. verder weinig bijzonders.
>Wat zijn de bekende zwakke punten van de V40/S40 die voor extra bijkomende kosten zorgen.
Eigenlijk heel weinig...
> Een vroege fase twee of late fase 1 maakt dat nog uit in kwaliteit
in kwaliteit denk ik niet, alleen heeft een phase II een stuk beter onderstel. en mooiere bumpers en lampen als je het mij vraagt...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!