probleem met abs

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Huskvarna
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 08.10.2007 - 16:49
Locatie: harderwijk

Ik heb gisteren mijn remblokken rondom vervangen, maar daarna ging ik rijden en zakt mijn rempedaal als ik die wat langer ingedrukt hou en als ik de auto start krijg ik heel kort in de computerdisplay te zien abs remservice vereist.
Deze melding verdwijnt binnen enkele seconden en wordt ook niet opgeslagen in de computer, want die geeft 0 meldingen???
Het irritante is dat cruise controle er steeds uitgegooid wordt na 30 sec.
Heb de remmen ontlucht, waarna ik iets meer druk had, maar het pedaal zakt nog steeds. (hoofdremcilinder lek???)
Wie heeft dit eerder bij de hand gehad of heeft een tip waar ik wat mee kan.
V70 2.4T 1999 classic
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
Gebruikersavatar
denkweb
4th Gear member
Berichten: 810
Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Lekkende remcylinder/leiding lijkt het meest voor de hand liggend. Alle remslangen goed vastgedraaid en geen lekkages daar?
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Nieuwe remblokken moeten ook eerst inremmen,bij nieuwe blokken is het pedaal altijd zachter!
Heb je hem ontlucht met een apparaat of met de voetrem?
Je moet hem ontluchten met een apparaat,met de voetrem krijg je bij een ABS systeem de lucht er niet uit.
Het Cruise controle probleem ligt waarschijnlijk aan de sensor, die onder de motorkap in de rembekrachtiger zit.
Een lekker hoofdremcylinder komt nagenoeg niet voor!
Gebruikersavatar
denkweb
4th Gear member
Berichten: 810
Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bij opnieuw ontluchten, komt er dan echt nog lucht mee of niet?
Mechanisch ontluchten zou inderdaad verschil kunnen maken.

Cruise control wordt automatisch gedeactiveerd bij lekkages aan het remsysteem... daar is die sensor oa voor.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Gast

Ramon&Ramon schreef:Je moet hem ontluchten met een apparaat,met de voetrem krijg je bij een ABS systeem de lucht er niet uit.
Hoe kan dit dan?
Op druk pompen, nippel los, rempedaal ingetrapt houden, nippel vast en hierna weer op druk brengen en weer herhalen.
Toch?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bij ABS systemen werkt dat helaas niet,je hebt zoveel leidingen en er blijft altijd lucht achter in de ABS pomp.
Vloeistof verversen doe je ook met een remontluchtings apparaat!

Het ontluchten na het vervangen van de blokken is als je het goed doet ,niet nodig!
Gast

Ik hoorde laatst, dat je door de ABS in werking te zetten (zandpad of zo, in de winter makkelijker :P )
de lucht ook uit een ABS-pomp kan krijgen.
Juist?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Broodje aap verhaal Alex!
Gebruikersavatar
Huskvarna
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 08.10.2007 - 16:49
Locatie: harderwijk

Heb de remmen ontlucht met een ontluchtingsapparaat, heb nu weer druk.
De cruise controle bleek een defekte koppelingsensor te zijn.
Alle problemen dus weer verholpen, kan nu op vakantie met een auto in topconditie. :P
V70 2.4T 1999 classic
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
Gast

Ramon&Ramon schreef:Bij ABS systemen werkt dat helaas niet,je hebt zoveel leidingen en er blijft altijd lucht achter in de ABS pomp.
Vloeistof verversen doe je ook met een remontluchtings apparaat!

Het ontluchten na het vervangen van de blokken is als je het goed doet ,niet nodig!
Hoi Ramon,
Je weet inmiddels hoe eigenwijs ik ben. :P
Na het verversen van de remvloeistof met een eenvoudig remontlucht/ververs systeem toch nog lucht in het systeem gekregen.
Niet veel, maar het was toch balen. Even aangezien.............
Nu moet ik zeggen dat ik van te voren ook niet echt tevreden was over de hardheid van het pedaal.

Dus het volgende gedaan met draaiende motor:
Op druk pompen, nippel los, rempedaal ingetrapt houden, nippel vast en hierna weer op druk brengen en weer herhalen.

Wat denk je? Weer een hard rempedaal. \:D/

note:
Ik ben niet kapot om op deze wijze te ontluchten, ivm mogelijke schade veroorzaken aan de hoofdrempomp.
Maarja met nieuwe remblokken (terug drukken zuiger) maak je ook de volledige slag en........nood breekt wet.
:?
Plaats reactie

Terug naar “S80”