Ik heb gisteren mijn remblokken rondom vervangen, maar daarna ging ik rijden en zakt mijn rempedaal als ik die wat langer ingedrukt hou en als ik de auto start krijg ik heel kort in de computerdisplay te zien abs remservice vereist.
Deze melding verdwijnt binnen enkele seconden en wordt ook niet opgeslagen in de computer, want die geeft 0 meldingen???
Het irritante is dat cruise controle er steeds uitgegooid wordt na 30 sec.
Heb de remmen ontlucht, waarna ik iets meer druk had, maar het pedaal zakt nog steeds. (hoofdremcilinder lek???)
Wie heeft dit eerder bij de hand gehad of heeft een tip waar ik wat mee kan.
probleem met abs
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Lekkende remcylinder/leiding lijkt het meest voor de hand liggend. Alle remslangen goed vastgedraaid en geen lekkages daar?
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Nieuwe remblokken moeten ook eerst inremmen,bij nieuwe blokken is het pedaal altijd zachter!
Heb je hem ontlucht met een apparaat of met de voetrem?
Je moet hem ontluchten met een apparaat,met de voetrem krijg je bij een ABS systeem de lucht er niet uit.
Het Cruise controle probleem ligt waarschijnlijk aan de sensor, die onder de motorkap in de rembekrachtiger zit.
Een lekker hoofdremcylinder komt nagenoeg niet voor!
Heb je hem ontlucht met een apparaat of met de voetrem?
Je moet hem ontluchten met een apparaat,met de voetrem krijg je bij een ABS systeem de lucht er niet uit.
Het Cruise controle probleem ligt waarschijnlijk aan de sensor, die onder de motorkap in de rembekrachtiger zit.
Een lekker hoofdremcylinder komt nagenoeg niet voor!
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Bij opnieuw ontluchten, komt er dan echt nog lucht mee of niet?
Mechanisch ontluchten zou inderdaad verschil kunnen maken.
Cruise control wordt automatisch gedeactiveerd bij lekkages aan het remsysteem... daar is die sensor oa voor.
Mechanisch ontluchten zou inderdaad verschil kunnen maken.
Cruise control wordt automatisch gedeactiveerd bij lekkages aan het remsysteem... daar is die sensor oa voor.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Hoe kan dit dan?Ramon&Ramon schreef:Je moet hem ontluchten met een apparaat,met de voetrem krijg je bij een ABS systeem de lucht er niet uit.
Op druk pompen, nippel los, rempedaal ingetrapt houden, nippel vast en hierna weer op druk brengen en weer herhalen.
Toch?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bij ABS systemen werkt dat helaas niet,je hebt zoveel leidingen en er blijft altijd lucht achter in de ABS pomp.
Vloeistof verversen doe je ook met een remontluchtings apparaat!
Het ontluchten na het vervangen van de blokken is als je het goed doet ,niet nodig!
Vloeistof verversen doe je ook met een remontluchtings apparaat!
Het ontluchten na het vervangen van de blokken is als je het goed doet ,niet nodig!
Ik hoorde laatst, dat je door de ABS in werking te zetten (zandpad of zo, in de winter makkelijker
)
de lucht ook uit een ABS-pomp kan krijgen.
Juist?

de lucht ook uit een ABS-pomp kan krijgen.
Juist?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Broodje aap verhaal Alex!
- Huskvarna
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 08.10.2007 - 16:49
- Locatie: harderwijk
Heb de remmen ontlucht met een ontluchtingsapparaat, heb nu weer druk.
De cruise controle bleek een defekte koppelingsensor te zijn.
Alle problemen dus weer verholpen, kan nu op vakantie met een auto in topconditie.
De cruise controle bleek een defekte koppelingsensor te zijn.
Alle problemen dus weer verholpen, kan nu op vakantie met een auto in topconditie.

V70 2.4T 1999 classic
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
Hoi Ramon,Ramon&Ramon schreef:Bij ABS systemen werkt dat helaas niet,je hebt zoveel leidingen en er blijft altijd lucht achter in de ABS pomp.
Vloeistof verversen doe je ook met een remontluchtings apparaat!
Het ontluchten na het vervangen van de blokken is als je het goed doet ,niet nodig!
Je weet inmiddels hoe eigenwijs ik ben.

Na het verversen van de remvloeistof met een eenvoudig remontlucht/ververs systeem toch nog lucht in het systeem gekregen.
Niet veel, maar het was toch balen. Even aangezien.............
Nu moet ik zeggen dat ik van te voren ook niet echt tevreden was over de hardheid van het pedaal.
Dus het volgende gedaan met draaiende motor:
Op druk pompen, nippel los, rempedaal ingetrapt houden, nippel vast en hierna weer op druk brengen en weer herhalen.
Wat denk je? Weer een hard rempedaal. \:D/
note:
Ik ben niet kapot om op deze wijze te ontluchten, ivm mogelijke schade veroorzaken aan de hoofdrempomp.
Maarja met nieuwe remblokken (terug drukken zuiger) maak je ook de volledige slag en........nood breekt wet. :?