scheur in radiatorslang V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
ronnel
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.06.2009 - 10:37

Beste allemaal,

Onze Volvo V50 bouwjaar 2004, 70.000 km had een spontane scheur in de radiatorslang. De display gaf geen melding van een overhitte motor waardoor de cyllinders warm geworden zijn en verbrand. Gevolgen nieuwe motor met een fikse rekening van 4000 euro.

Volvo NL en dealer doen dit af met pure pech. Is dit nu echt zo of is het een kwestie van ondeugdelijke leidingen op het V50 model van 2004? Wie heeft hier ook helaas ervaring mee.

Graag jullie reactie!

Bedankt

Ronald
supafly1975
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05.06.2009 - 20:58
Locatie: Meulebeke

lekkende koppakking kan de oorzaak zijn...

Ik denk hierbij aan het onder druk zetten van het watercircuit via een lekkende koppakking. Gevolg : water weggepompt, en motor verhit?

gr,
P.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27427
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Was de te warme motor ook niet opgevallen aan de temperatuurmeter?

Heb nog niet eerder gehoord dat de slang spontaan scheurde van de eerdere modellen, kans dat het gewoon een slechte slang is geweest
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
ronnel
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.06.2009 - 10:37

Dank, maar even voor de duidelijkheid wij hebben geen signalering gehad in welke vorm dan ook. Moter stopte er spantaan mee voor een stoplicht dacht in eerste instansie dat ik telaat was met de koppeling

Radiator slang bleek een haar scheur te zitten die de veroorzaker geweest is, inderdaad iets met de druk opbouw
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Hmm, ik heb een keer vrijwel volledig zonder koelwater gezeten door een lek in de koelleiding... Merkte ik gelukkig op omdat het midden in de winter was en er geen warme lucht uit de ventilatie kwam. Temp meter bleef normaal (ook alleen maar korte ritten gedaan toen) en geen melding van laag niveau koelvloeistof... Je zou bijna denken dat de meters in de V50 gewoon altijd op ideaal niveau blijven steken ofzo...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”