Hier stel ik mij even voor:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=543745#543745
Genieten dus.
Twee vraagjes:
Kan je de verlichting niet uitzetten bij het rijden?
Verder nog de opmerking dat het mij opvalt dat deze bak uit '92 nog heel mooi en strak is. 147.000 op de teller.
Jullie zullen mij hier wel meer zien.
Aangenaam kennis te maken.
Voorstellen en vraagjes
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 15:23
- Locatie: Wijnjewoude
- Contacteer:
Dagrijverlichting is op een aantal 440s(niet alle
) als standaard geplaatst.
dit is op te lossen door een lichtschakelaar van een niet-dagrijverlichting 440 te halen, of een draadje door te knippen
overigens is het qua veiligheidsoverwegingen helemaal geen gek idee om het erin te laten hoor! zeker zo'n mooie witte zie je met een beetje tegenlicht(zon) niet al te best meer, en lampjes helpen dan toch wel.

dit is op te lossen door een lichtschakelaar van een niet-dagrijverlichting 440 te halen, of een draadje door te knippen

overigens is het qua veiligheidsoverwegingen helemaal geen gek idee om het erin te laten hoor! zeker zo'n mooie witte zie je met een beetje tegenlicht(zon) niet al te best meer, en lampjes helpen dan toch wel.
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Optie 1) inderdaad een andere lichtschakelaar plaatsen
Optie 2) als je de schakelaar precies balanceert tussen O en parkeerlicht staat hij uit (maar dan moet je niet over een drempel rijden, dan kan hij weer terug floepen)
Optie 2) als je de schakelaar precies balanceert tussen O en parkeerlicht staat hij uit (maar dan moet je niet over een drempel rijden, dan kan hij weer terug floepen)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
PS: klopt het dat ik maar 1 vraag zie?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Ja, dat klopt. Ik kon niet op de andere komen. Viel mij bij tanken op dat bij openen dop er behoorlijk vacuüm was. Volgens mij moet dat niet.
Ik zet hem nu op kleine verlichting. Stadslicht?
Die witte wagen zien ze toch wel.
Ik zet hem nu op kleine verlichting. Stadslicht?
Die witte wagen zien ze toch wel.
De 460 GL carb van Frans
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Als je hem op de andere verlichtingsstanden zet wel opletten dat ze ook niet meer automatisch uitgaan he? 

De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
Heb deze vraag ook ooit is gesteld mbt het uitzetten van dagrijverlichting.
Toen ook een hele discussie over veiligheid etc, ieder zijn eigen mening daargelaten. Je hebt een gele kabel achterop je lichtschakelaar, deze voorziet de 0-stand van geschakelde voeding. Deze afkoppelen en je licht brand niet meer altijd.
(Het is uiteraard niet mn bedoeling om nu de discussie verder aan te wakkeren)
Toen ook een hele discussie over veiligheid etc, ieder zijn eigen mening daargelaten. Je hebt een gele kabel achterop je lichtschakelaar, deze voorziet de 0-stand van geschakelde voeding. Deze afkoppelen en je licht brand niet meer altijd.
(Het is uiteraard niet mn bedoeling om nu de discussie verder aan te wakkeren)
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Ik ben vandaag bij de autodemontage geweest voor een antenne en instructieboekje. De eerste jaren hoef ik mij geen zorgen te maken voor onderdelen, vrachten lagen en stonden er.
De knopjes heb ik gelaten voor wat het is.
Vandaag goede accu geplaatst. Verdelerkap gezien, die nieuw is van binnen en luchtfilter er afgehaald en er op gezet met één nieuwe bout die lam was. Vacuümslang zat los en chokekabel beter vast gezet. Én de antenne geplaatst. Zo'n goed die je los kan halen met zo'n vering achtig stuk in het midden.
Ik heb twee keer een Renault blok gehad in een 340. En herken veel. De auto stokte een héél klein beetje en nu niet meer.
Ik zou van de zomer en een schoon luchtfilter in kunnen zetten maar is eigenlijk nog niet echt nodig.
De choke moet ik iets langer met rust laten dan een tweeliter blok. Daar kon je hem sneller terug doen.
De auto is klaar.
De knopjes heb ik gelaten voor wat het is.
Vandaag goede accu geplaatst. Verdelerkap gezien, die nieuw is van binnen en luchtfilter er afgehaald en er op gezet met één nieuwe bout die lam was. Vacuümslang zat los en chokekabel beter vast gezet. Én de antenne geplaatst. Zo'n goed die je los kan halen met zo'n vering achtig stuk in het midden.
Ik heb twee keer een Renault blok gehad in een 340. En herken veel. De auto stokte een héél klein beetje en nu niet meer.
Ik zou van de zomer en een schoon luchtfilter in kunnen zetten maar is eigenlijk nog niet echt nodig.
De choke moet ik iets langer met rust laten dan een tweeliter blok. Daar kon je hem sneller terug doen.
De auto is klaar.