Verwijderen elektronische modules

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Binnenkort wordt mijn auto overgespoten.
Nu las ik in VADIS dat de elektronische componenten niet mogen worden blootgesteld aan een temparatuur van 80 gr. C. of hoger. Als voorbeeld wordt in VADIS een spuitcabine/droogoven genoemd.

Ongetwijfeld gaat mijn auto na het spuiten de droogoven in. Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om genoemde modules door de spuiter te laten verwijderen.
Als ik het door de dealer laat doen (of evt. zelf) dan kan ik hoogstwaarschijnlijk niet meer met de auto rijden wat dan weer resulteert in het transporteren van de auto met een autoambulance. Ik praat dan over een afstand van ca. 500 km vv en op die extra kosten zit ik echt niet te wachten.

Mijn vragen:

1. worden deze modules bij spuitwerk altijd daadwerkelijk verwijderd ?
2. iemand ervaring met spuiten zónder het verwijderen van de modules ?
3. zo ja, had dit negatieve gevolgen ?
4. werkt een droogoven met temperaturen van 80 gr. C. of hoger ?
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Tuurlijk worden de modules niet verwijderd. Dat zou voor een spuiterij ondoenlijk zijn. Ik weet niet precies hoe hoog de temperatuur wordt in een spuiterij oven, maar dat zal zeker geen 80 graden zijn. Ik denk een graad of 40. Geen zorgen over maken lijkt mij. anders zou elke auto die is gespoten problemen moeten geven.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

edraket schreef:Tuurlijk worden de modules niet verwijderd. Dat zou voor een spuiterij ondoenlijk zijn. Ik weet niet precies hoe hoog de temperatuur wordt in een spuiterij oven, maar dat zal zeker geen 80 graden zijn. Ik denk een graad of 40. Geen zorgen over maken lijkt mij. anders zou elke auto die is gespoten problemen moeten geven.
Bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat ze met 80 graden werken want dan zou er naar mijn idee nog veel meer sneuvelen !
Maar goed toch maar even vragen dacht ik :P
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

wellicht heb je bij 80 graden ook wel behoorlijk platte kanten aan je wielen zitten!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”