Ik heb een V70 MY2009 met 2.0D motor. Vooral als ik 's ochtends de moter start en ik rij daarna met constante snelheid dan begint de motor te stotteren. Als dan of de gas loslaat of gasgeef dan stopt het. Dit gebeurt ook als ik de auto enige tijd na rijden laat staan. Ik voel het vooral bij de 3de versnelling, bij de andere versnellingen (4,5,6) lijkt het op banden trillingen (maar inmiddels ben ik achter dat het de motor is)
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Stotterende motor V70 2.0D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 12.07.2007 - 19:38
- Locatie: Den Bosch
Is denk ik het roetfilter. Ik heb het ook met m'n 2.0D V50 ('08 ). Hij is er voor terug geweest bij de dealer die hebben hem 3 dagen gehouden en alles nagekeken en konden niks vinden. Uiteindelijk gaven ze aan dat wanneer het aanhoudt hij in de fabriek onderzocht moet worden.
In het V50 forum heeft een gebruiker dit wel gedaan en daaruit kwam de conclusie dat het het roetfilter was en er niks aan te doen is........
In het V50 forum heeft een gebruiker dit wel gedaan en daaruit kwam de conclusie dat het het roetfilter was en er niks aan te doen is........
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Het roetfilter lijkt mij toch sterk.
Misschien de afstelling die om het B(?) label te halen? Juist omdat het bij constante snelheid is waarbij dan zo min mogelijk brandstof ingespoten wordt.
Klinkt gek maar tuning zou in dat geval het probleem verhelpen.
My 2 cents.
Misschien de afstelling die om het B(?) label te halen? Juist omdat het bij constante snelheid is waarbij dan zo min mogelijk brandstof ingespoten wordt.
Klinkt gek maar tuning zou in dat geval het probleem verhelpen.
My 2 cents.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 12.07.2007 - 19:38
- Locatie: Den Bosch
ja ik vind het ook een sterk verhaal. Maar wanneer het een instellingskwestie had mijn V50 het niet gehad. Die hoeft immers geen B Label te krijgen.....
Als je op het v50 kijkt zie je dat meerdere gebruikers er last van hebben.
Chiptunen losten het idd wel op!
Als je op het v50 kijkt zie je dat meerdere gebruikers er last van hebben.
Chiptunen losten het idd wel op!
V50 2.0D 2007 Edition II
V70 2.5T 2009 GT Blue Momentum
V70 2.5T 2009 GT Blue Momentum
- Grimm
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 30.06.2009 - 07:29
- Locatie: Oosterhout
Ruim 150.000 km gereden in een s40 2.0d (MY 2006) zonder hier ooit last van gehad te hebben. In v70 nu inmiddels ook ervaren, mn laag in de toeren.
s40 had natuurlijk ander roetfilter en ander label.
s40 had natuurlijk ander roetfilter en ander label.
2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 24.03.2009 - 16:14
heren, bedankt voor de reacties.
Ik heb nu 8500 km op zitten. Met de 10000km controle laat ik ze de auto dagje bij hun staan en goed laten controleren. Uitlezen van de computer heeft in eerste instantie niets opgeleverd.
Ik ben wel enigzins teleurgesteld in mijn eerste Volvo, dit had ik van een premium label niet verwacht (even een zijstapje: de dealer heeft de auto met 3,3 bar op de banden afgeleverd, dat was ook een interessante ervaring)
Ik heb nu 8500 km op zitten. Met de 10000km controle laat ik ze de auto dagje bij hun staan en goed laten controleren. Uitlezen van de computer heeft in eerste instantie niets opgeleverd.
Ik ben wel enigzins teleurgesteld in mijn eerste Volvo, dit had ik van een premium label niet verwacht (even een zijstapje: de dealer heeft de auto met 3,3 bar op de banden afgeleverd, dat was ook een interessante ervaring)
Volvo V70 D4 Nordic Plus Geartronic + Achteruit rij camera+Family Line
Volvo V70 2.0D LE - Stotterbak, geen oplossing voor gevonden
Toyota Avensis 2.2D Executive - Betrouwbaar maar geen emotie
Rover 75 2.0D - Wat een drama queen was dit zeg..
Rover 620 2.0D - 130000 km in 3 jaar
Nissan Sunny 1.6 - Veilige keuze na de GTI
Golf 1 GTI - Je moet maar van houden, had een 10cm diameter uitlaat
Fiat Uno 900cc (eerste auto) - Op VWO 6 ging ik met deze auto naar school
Volvo V70 2.0D LE - Stotterbak, geen oplossing voor gevonden
Toyota Avensis 2.2D Executive - Betrouwbaar maar geen emotie
Rover 75 2.0D - Wat een drama queen was dit zeg..
Rover 620 2.0D - 130000 km in 3 jaar
Nissan Sunny 1.6 - Veilige keuze na de GTI
Golf 1 GTI - Je moet maar van houden, had een 10cm diameter uitlaat
Fiat Uno 900cc (eerste auto) - Op VWO 6 ging ik met deze auto naar school
- Jan W
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 20:41
- Locatie: Oosterhout NB
Ik denk dat de oorzaak van dat "nukkige gedrag" toch wel degelijk gezocht moet worden in de strijd voor een zo schoon mogelijk milieu in combinatie met een zo groot mogelijke brandstofbesparing.....
De zogeheten "drivability" van menig automobiel neemt de laatste jaren dan ook hand-over-hand af.
Alles is immers zo zuinig en zo schraal mogelijk afgesteld. En onderschat de gevolgen van zo'n roetfilter (is reeds opgemerkt) óók niet.
Volgens mij valt er weinig tot niets aan te doen (ook de reinigingscyclus van zo'n roetfilter is volgens mij voorgeprogrammeerd, derhalve niet met een flinke puist gas of zo te beïnvloeden).
Ik vrees voor je dat je er mee moet leren leven -helaas dus.
Maar troost je: het komt bij vrijwel alle moderne -op zuinigheid en/of op "A" en "B" labels ontworpen- merken en modellen voor: bij de ene wat méér, bij de andere wat minder.
Greetz,
Jan W
De zogeheten "drivability" van menig automobiel neemt de laatste jaren dan ook hand-over-hand af.
Alles is immers zo zuinig en zo schraal mogelijk afgesteld. En onderschat de gevolgen van zo'n roetfilter (is reeds opgemerkt) óók niet.
Volgens mij valt er weinig tot niets aan te doen (ook de reinigingscyclus van zo'n roetfilter is volgens mij voorgeprogrammeerd, derhalve niet met een flinke puist gas of zo te beïnvloeden).
Ik vrees voor je dat je er mee moet leren leven -helaas dus.
Maar troost je: het komt bij vrijwel alle moderne -op zuinigheid en/of op "A" en "B" labels ontworpen- merken en modellen voor: bij de ene wat méér, bij de andere wat minder.
Greetz,
Jan W
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Ik heb er met mijn D label idd ook geen last van 

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 24.03.2009 - 16:14
En nu maar hopen dat de dealer de motor wil tunen om de problemen op te lossen:)
Volvo V70 D4 Nordic Plus Geartronic + Achteruit rij camera+Family Line
Volvo V70 2.0D LE - Stotterbak, geen oplossing voor gevonden
Toyota Avensis 2.2D Executive - Betrouwbaar maar geen emotie
Rover 75 2.0D - Wat een drama queen was dit zeg..
Rover 620 2.0D - 130000 km in 3 jaar
Nissan Sunny 1.6 - Veilige keuze na de GTI
Golf 1 GTI - Je moet maar van houden, had een 10cm diameter uitlaat
Fiat Uno 900cc (eerste auto) - Op VWO 6 ging ik met deze auto naar school
Volvo V70 2.0D LE - Stotterbak, geen oplossing voor gevonden
Toyota Avensis 2.2D Executive - Betrouwbaar maar geen emotie
Rover 75 2.0D - Wat een drama queen was dit zeg..
Rover 620 2.0D - 130000 km in 3 jaar
Nissan Sunny 1.6 - Veilige keuze na de GTI
Golf 1 GTI - Je moet maar van houden, had een 10cm diameter uitlaat
Fiat Uno 900cc (eerste auto) - Op VWO 6 ging ik met deze auto naar school