Lichte lakkleur en lichte bekleding

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Mike Philippens
3rd Gear member

Ingewikkelde vraag, want het gaat uiteindelijk om smaak...maar ik weet het even niet meer.

Gisteren wezen kijken bij de dealer in de hoop dat ie een Cosmic White had staan, maar helaas. Volgens mij is dat nl een heel mooi en apart kleurtje. Al spelende met de car configurator van de Volvo site dacht ik dat een licht interieur ook wel mooi zou zijn. Lekker fris en weer eens wat anders dan het obligate zwart. Zegt die knaap bij de dealer dat licht buiten en licht binnen erg saai wordt. Net als donker buiten/donker binnen. Grijze muis had ie het over enzo. Nou heb ik geen interieurarchitectuur gestudeerd, maar ik dacht dus dat één van deze interieurs wel mooi zou zijn bij een Cosmic White C30:

Bekleding: Quartz
Interieur: Dark Beige
Matten: Quartz

Bekleding: Quartz
Interieur: Offblack
Matten: Offblack

De eerste met dat beige staat denk ik wel mooi met het Cosmic White, wat een soort gebroken wit is. Het Quartz kan mooi met de metallic kleur.

Ik twijfel ook nog een beetje over dat Electric Silver Metallic...in dat geval zou de tweede interieurcombi het mooiste zijn denk ik.

Wat is nou wijsheid? Iemand hier ook een licht buiten/licht binnen combi? Ik vind dat zwart nou juist weer zo saai worden. Ik rij er al 20 jaar in...
jozic
2nd Gear member

in Zeist staat een hele mooie Cosmic White

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/pa ... id=5675502

Broekhuis levert ook hele mooie interieurs, als bijvoorbeeld deze combi
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mike Philippens
3rd Gear member

Het moet een leasebak worden. Tweedehandsjes heb ik dus niet zo veel aan. En ik weet niet of aftermarket leer zo gunstig is. De uitrusting die ik op het oog heb, wordt op zich al duur zat.

Maar misschien wel een idee om een keer langs te rijden.
sandershortie
2nd Gear member

Ik heb een bloedmooie nieuwe C30 gekocht in Zeist Cosmic white met bodykit en 18". En daar zit achteraf leer in wat zo gruwelijk mooi is, twee kleuren en er is niets meer saai!!

Als je maar niet dezlfde combi als mij besteld, moet beetje uniek blijven heeh!!!
EX EX EX EX: Volvo C30 1.6 Sport R-design Ice White

EX EX EX : V60 D6 Rebel Blue , Xenium Pack, Premium Audio, Connected, Beige sport stoelen en off black hemel, Getint glas.

Huidige auto : Mercedes E550 S211 2008 Avantgarde S
Mike Philippens
3rd Gear member

sandershortie schreef:Ik heb een bloedmooie nieuwe C30 gekocht in Zeist Cosmic white met bodykit en 18". En daar zit achteraf leer in wat zo gruwelijk mooi is, twee kleuren en er is niets meer saai!!

Als je maar niet dezlfde combi als mij besteld, moet beetje uniek blijven heeh!!!
Welke kleur(en) leer heb je er dan in?
hans98
4th Gear member

Mike, ik kan je alleen helpen aan foto's van een Chameleon Blue V50 met licht interieur. Is niet wit, maar wel redelijk licht.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18919
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
hjk
Starter

Ben ik blij dat ik de juiste keus heb gemaakt. Supercombinatie. Wij hebben echter het bruine dasboard en het hout genomen.
Battlecruiser
8th Gear member

Waarom zou licht buiten én binnen saai worden?
Er zijn voorbeelden zat van klassewagens uit het verleden dat dat beslist niet waar is, zelfs niet bij cabrio's.
Bij een cabrio kan je zowel de binnen- als de buitenkant tegelijkertijd goed zien, maar in een gesloten auto is het lichte interieur nauwelijks een probleem te noemen. Door de getinte ruiten zie je toch wel kleurverschil met de lichte buitenkant. En als je erin zit, maakt het geen biet uit wat voor kleur de buitenkant heeft.
Maar dat is slechts mijn mening...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
hjk
Starter

een tip kijk eens aand e andree zijde van de oceaan in de USA. Daar staan veel volvo's in lichte kleurcombinaties. vaak wel een s40 of v50 maar de kleuen zijn hetzelfde. Wel is mijn mening dat een witte met licht interieur mooier staat in een warmer land, maar dat is mijn mening. Het is wel gewaagd en je moet er zelf in rijden en niet de buurman. een link
http://dealerrevs.com/car/6131594
sandershortie
2nd Gear member

Zwart en beige met contraterende stiknaden... Heb een topadres voor je met een aantrekkelijke dame als vertegenwoordigster..

Voor 1700 incl. BTW heb je een hele sjieke bak.. Ik rijd er in zeist en omstreken mee rond..
EX EX EX EX: Volvo C30 1.6 Sport R-design Ice White

EX EX EX : V60 D6 Rebel Blue , Xenium Pack, Premium Audio, Connected, Beige sport stoelen en off black hemel, Getint glas.

Huidige auto : Mercedes E550 S211 2008 Avantgarde S
Mike Philippens
3rd Gear member

Battlecruiser schreef:Waarom zou licht buiten én binnen saai worden?
Ik zou het ook niet weten. Ik zei het en het knaapje (stagiaire) zei dat het saai was. Ik dacht nog 'wat weet jij nou?' maar goed...daarom vroeg ik het hier ook even. Hij begon zei dat zwart het meest verkocht is, maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik wil iets dat ik mooi vindt, niet wat anderen mooi vinden. Maar ik weet ook niet alles, dus ik was benieuwd of hier iemand iets slims erover kon zeggen.

Maar ik denk wel dat ik het zeker weet: Cosmic White met bekleding Quartz leer en interieur Dark Beige. Volgens mij is dat heel mooi.
hans98
4th Gear member

Beetje offtopic: rare jongens die Amerikanen. Alle opties, lekkere 5 cylinders met geartronic, maar geen enkele auto heeft parkeersensoren! Ja, de parkeerplaatsen zijn "wat" groter dan in NL, maar dan nog is het handig om te hebben.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Paul
Geartronic member

Ze hebben ook allemaal een handmatige airco en geen ECC (in de C30's)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Mike Philippens
3rd Gear member

Ik vond op het c30world forum precies de combi die ik wilde. Nou ja...bijna dan. In ieder geval Cosmic White met de lichtgrijze Quartz leren bekleding. Ik wil dan eigenlijk de Dark Beige interieur hebben en een witte middenconsole, maar goed, het idee is duidelijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tenslotte eentje met de velgen die ik er dan onder wil...just for kix:
Afbeelding

Ik vind het wel mooi! Kan niet wachten tot de GTC 'op' is. Moet nog tot het einde van het jaar. Maar kan natuurlijk eerder bestellen; als ie maar in januari afgeleverd wordt.
480DenniS
2nd Gear member

Klinkt als een goede keuze, nu nog 5,5 maandjes wachten :D

Voor mijn deur is een cosmic white te bewonderen met de quartz lederen bekleding met zwart dashboard, voor als je het een keer in het echt wilt zien. Ook zitten de velgen er onder, alleen helaas niet in donkere versie (was te laat met bestellen en de dealer wilde niet aftermarket...)
In bestelling: Volvo V40 T3 Summum Passion Red
Volvo C30 1.8 Sport Cosmic white - Business Line I, quartz lederen bekleding - Java Pearl Body Kit - Dubbele eindpijp - 17"; Zaurak - R-design klokkenset
VW Fox 1.2 (don't shoot, is een voorloop auto...)
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 S 2.0 1993
Plaats reactie

Terug naar “C30”