Mijn B20 is afgelopen week gestorven, nu heb ik de optie om m te reviseren of een nieuw blok erin te zetten.
Het probleem is dat er een raar tikkend geluid uit t onderblok komt,
Hij doet t nog wel maar met veel minder vermogen en men garagist zei dat ie zo goed als dood is.
Mijn vraag luidt dan is t goedkoper om men blok te laten reviseren of op zoek te gaan naar een 2de hands blok?
Groeten Jurriaan
B20 motorblok voor S122
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Nou, een gereviseerd blok kost in de handel zo'n 2000 euro en een gebruikt blok een paar honderd euro.
Het ligt dus aan je budget! Bij een tweedehandsje weet je de kwaliteit vaak niet helemaal zeker, tenzij je vantevoren compressie kunt meten.
Het ligt dus aan je budget! Bij een tweedehandsje weet je de kwaliteit vaak niet helemaal zeker, tenzij je vantevoren compressie kunt meten.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Laten reviseren of een ruilblok is lood om oud ijzer en volgens mij is het reviseren van je oude blok zelf iets duurder dan een ruilblok.
Voordeel je hebt garantie en je weet dat het door een specialist is gedaan.
Een 2e hands blok kopen is gewoon een kwestie van geluk hebben, ook als koop je een blok die nog in een wagen hangt en je kan ermee rijden en de compressie meten dan nog is het een gok. Je weet immers niet de historie.
Het is of ongeveer 1500 euro voor een gerevisserd blok of 4 tot 500 euro voor een 2e hands (sommige zijn nog duurder, kilometer afhankelijk) maar dan is de kans aanwezig dat je een kat in de zak koopt en dus nog duurder uit als je een gereviseerd blok had gekocht.
Ik kan niet in je portomenee kijken dus ik wens je veel succes.
Voordeel je hebt garantie en je weet dat het door een specialist is gedaan.
Een 2e hands blok kopen is gewoon een kwestie van geluk hebben, ook als koop je een blok die nog in een wagen hangt en je kan ermee rijden en de compressie meten dan nog is het een gok. Je weet immers niet de historie.
Het is of ongeveer 1500 euro voor een gerevisserd blok of 4 tot 500 euro voor een 2e hands (sommige zijn nog duurder, kilometer afhankelijk) maar dan is de kans aanwezig dat je een kat in de zak koopt en dus nog duurder uit als je een gereviseerd blok had gekocht.
Ik kan niet in je portomenee kijken dus ik wens je veel succes.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 20.08.2008 - 12:55
Ik heb alleen t onderblok nodig, ik ga overmorgen eens kijken naar deze
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 751-2056-0
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 751-2056-0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59
Als je deze bedoelt: http://link.marktplaats.nl/258833203 en nu ook een krukas met 6 vliegwielboutgaten hebt zou je een eind kunnen komen. Deze is wel wat roestig van het staan. Maar je hebt uiteindelijk alleen de krukas en een goede drijfstang nodig.
Ik zou die krukas wel goed bekijken, dus de lagerkappen eraf halen.
Ik zou die krukas wel goed bekijken, dus de lagerkappen eraf halen.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik mocht dat blok gratis meenemen toen ik van deze man een nieuw gereviseerde B20B kocht. Onderblok zag er niet verkeerd uit. Letterlijk, ik heb er alleen naar gekeken. Maar het is zeker dat geld waard, verkoper is een aardige en betrouwbare man.Hij verzekerde me dat het een goed blok was. Wegens beeindiging hobby, doet hij zijn Volvo's en spullen weg. Ik kreeg een hele partij B20 onderdelen mee als kadootje. Ik heb nu dus een nieuw gereviseerde B20B kop over met pakking set, een dubbel in-uitlaatspruitstuk, een RVS dubbele downpijp daarvoor met pakking, 6 gats vliegwiel, gereviseerde B20B distributeur, kleppendeksel, nwe handremkabel voor een 1800 en nog veel meer ongesorteerd. Binnenkort maar op MP zetten Dit blok werd mijn 480 teveel, geen ruimte meer. Mijn leukste en voordeligste aankoop ooit!Als je deze bedoelt: http://link.marktplaats.nl/258833203