Op mijn S60 zit die temperatuursensor (want dat is het dus echt) maar aan 1 kant, alleen aan de bestuurderszijde, Dus het is óf anders op een S80, óf de rechterspiegel is ooit vervangen door een exemplaar uit de UK...
Gebruik de zoekfunctie van dit forum dan maar eens!
Dan zul je merken dat dat pinnetje (of het er 1 of 2 moeten zijn, vind ik momenteel niet zo interessant) inderdaad een temperatuursensor is.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Ik heb er ook 2 op m'n S80. Ik had me ook al eens afgevraagd waar die voor zouden kunnen zijn. Wel vreemd dat er 2 sensoren zijn voor de buitentemperatuur?
Vermoed dat het iets met de ECC te doen heeft; daar zijn immers ook aan beide kanten bedieningsknoppen te vinden... verschillende waardes voor beide zijden?
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Als je aan beide kanten een pennetje hebt kan de computer de gemiddelde temperatuur uitrekenen. Soms is het aan de linkerkant warmer dan aan de rechterkant en omgekeerd.