Dus als iemand iets herkent of ook ooit eens hetzelfde euvel heeft gehad wat gerepareerd moest worden dan zou ik dat graag vernemen...

1) Klotsend geluid vanachter het dashboard.
(Soms lijkt het net of er water door een leiding achter het dashboard loopt. Ik hoor dan echt een klotsend/water stromend geluid. Volgens mij vanaf het moment als de ECC begint te blazen wanneer het koelwater op temperatuur is na zo'n 5 minuten.
Eerst dacht ik dat de ECC misschien te weing R-134 bevatte, maar in de motorruimte zit volgens mij een reservoir met "kijkglas" en daar zie ik een vloeistof in, dus zou dat op peil moeten zijn??)
2) Bij wegrijden met koude motor hoor ik de eerste 5~10 minuten zodra ik de 50~60 km/u bereik een geluid wat zich het beste laat omschrijven als een soort van multiriemjengel/windgehuil/versnellingsbakjengel? Na 10 minuten is het weg en bij wegrijden met warme motor is er ook niets te horen? (De multiriem is net vervangen dus die is het niet).
3) Bij stationair draaien met koude motor met koppeling ingetrapt loopt de motor mooi stil, maar zodra ik de koppeling los laat hoor ik de versnellingsbak meedraaien. Bij warme motor is er géén verschil?)
4) De allerrechtse meter in het dashboard zakt steeds verder naar onderen?
Dit was het (gelukkig) tot nu toe! Graag jullie bevindingen. Bij voorbaat dank!
gr. Edwin.