Centrale vergrendeling werkt niet goed bij warm weer

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
bekhof
1st Gear member

Het volgende speelt mij de laatste dagen parten:

Wanneer de auto de gehele dag in de zon gestaan heeft krijg ik met geen mogelijkheid de portieren open met de afstandsbediening van de centrale vergrendeling.

Ik sta soms wel 10 minuten op de ontgrendel knop te drukken voordat de centrale vergrendeling reageert.

Ga ik echter 's-morgens vroeg weg, het is dan nog koel en de auto heeft nog niet in de zon gestaan, dan werkt de afstandsbediening perfect, knop aantikken en de portieren gaan open.

Wie heeft er wel eens iets soortgelijks meegemaakt of weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Volvo 850 2.5-10V '95
Volvo V70 2.4T aut., MY'01, mobility-line, comfort-line, elegance-line
Pikantje
3rd Gear member

In mijn S60 (2001) wisselt het een beetje: als het zeer warm is wil de ene keer de deur linksachter niet op slot, de andere keer de deur rechtsvoor niet open....

Er is in het forum al meer over de sloten geschreven, blijkbaar zijn die niet zo degelijk....

Groet,
Jan
safarigeel
2nd Gear member

Zo te lezen lijkt me dit niet zozeer een probleem met de bekende haperingen van de individuele portiersloten, maar meer een probleem met de ontvangst van het signaal van de handzender.
Misschien zit er een sterke stoorzender in de buurt op dezelfde frequentie die het signaal van de handzender stoort? Gebeurt het ook op verschillende lokaties? Is de batterij nog vers genoeg?
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
bekhof
1st Gear member

Het gebeurt op verschillende plaatsen. Zo gauw de auto in de zon gestaan heeft is hij met de afst.bed. niet meer te ontgrendelen. De batterij is onlangs vervangen dus daar kan het niet aan liggen.
Volvo 850 2.5-10V '95
Volvo V70 2.4T aut., MY'01, mobility-line, comfort-line, elegance-line
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”