Sinds een tijdje hoor ik vanaf 90 km/u een zoemend geluid vóór. Het verandert evenredig met de snelheid.
Nu heb ik de auto opgekrikt en er zit geen spelling in het wiel. Wel is bij de linker band een zacht tikkend geluid te horen, maar hij draait verder goed.
Is mijn wiellager nu kapot?? wat zijn de gevolgen als ik hiermee door rij.?Ik ga volgende week op vakantie (met de 460) en wil geen onveilige situaties.
Wat kost het ongeveer om zo'n lager te laten vervangen?
Alsvast bedankt voor het meedenken!
wiellager??
- Iroll
- 6th Gear member
Wiellager kan je goed controleren. Zoek een rustige weg op, doe je ramen open, en maak een bocht. Als het geluid sterker wordt in een rechterbocht dan is het je rechterlager. Je rechterwiel wordt dan het zwaarst belast. En wordt het geluid harder bij een linkerbocht dan is het je linkerlager. Het nwe lager moet er worden uitgeperst en het nwe er weer ingeperst. Denk dat als je het laat doen het iets van €150 gaat kosten. Ga er niet mee op vakantie mocht het je wiellager zijn!
Hier kan je het manual vinden hoe te werk te gaan.
Hier kan je het manual vinden hoe te werk te gaan.
- Kwekkel
- 1st Gear member
Hallo,
Ik heb met mijn 460 hetzelfde probleem. Zoemend geluid, bij sturen naar links weg en erger bij sturen naar rechts. Maar hoe weet ik nu of het voor
of achter is? Ik kan met de beste wil van de wereld niet bepalen of het geluid van voor of achter komt. Ik heb de auto aan alle kanten op de krik gehad maar hoor niets bijzonders.
Groeten.
Ik heb met mijn 460 hetzelfde probleem. Zoemend geluid, bij sturen naar links weg en erger bij sturen naar rechts. Maar hoe weet ik nu of het voor
of achter is? Ik kan met de beste wil van de wereld niet bepalen of het geluid van voor of achter komt. Ik heb de auto aan alle kanten op de krik gehad maar hoor niets bijzonders.
Groeten.
Volvo 244 Wit Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
- jerryx
- 2nd Gear member
bedankt voor de reacties tot nu toe.
Het geluid doet zich voor vanaf 80-90 km/u. En het is zo zacht dat je echt goed moet luisteren. Als ik het raam open draai om te luisteren of het harder als ik een bocht in duik hoor ik het geluid helemaal niet meer door het wind geruis. Het is geen gesnerp of geluid van iets wat aanloopt.. meer een monotone zoem..
Ik laat er morgen toch even een monteur na kijken
Het geluid doet zich voor vanaf 80-90 km/u. En het is zo zacht dat je echt goed moet luisteren. Als ik het raam open draai om te luisteren of het harder als ik een bocht in duik hoor ik het geluid helemaal niet meer door het wind geruis. Het is geen gesnerp of geluid van iets wat aanloopt.. meer een monotone zoem..
Ik laat er morgen toch even een monteur na kijken
2003 - V70 2.4 170 pk - 385.000 km -
- jerryx
- 2nd Gear member
pfff ... vals alarm..
Ik lijd waarschijnlijk een beetje aan 'auto Hypochondrie' (psychische aandoening: overmatige angst om een ernstig defect aan de auto te hebben, terwijl hiervan uit onderzoek niets blijkt.)
monteur heeft in mijn auto gereden en hoorde het geluidje niet of nauwelijks, auto op de brug en ook geen speling in de banden. Waarschijnlijk komt het geluid van mijn banden die uitgebalanceerd moeten worden..
Bedankt voor alle reacties iig!
Ik lijd waarschijnlijk een beetje aan 'auto Hypochondrie' (psychische aandoening: overmatige angst om een ernstig defect aan de auto te hebben, terwijl hiervan uit onderzoek niets blijkt.)
monteur heeft in mijn auto gereden en hoorde het geluidje niet of nauwelijks, auto op de brug en ook geen speling in de banden. Waarschijnlijk komt het geluid van mijn banden die uitgebalanceerd moeten worden..
Bedankt voor alle reacties iig!
2003 - V70 2.4 170 pk - 385.000 km -
- Iroll
- 6th Gear member
4xx eigenaren hebben een grote kans deze aandoening op te lopen. De psychiatrische ziekenhuizen kunnen het aanbod nauwelijks aan in deze vakantie periode!Ik lijd waarschijnlijk een beetje aan 'auto Hypochondrie' (psychische aandoening: overmatige angst om een ernstig defect aan de auto te hebben, terwijl hiervan uit onderzoek niets blijkt.)
- Kwekkel
- 1st Gear member
Heb hiervan met mijn 460 niet zoveel last van....Iroll schreef:4xx eigenaren hebben een grote kans deze aandoening op te lopen. De psychiatrische ziekenhuizen kunnen het aanbod nauwelijks aan in deze vakantie periode!Ik lijd waarschijnlijk een beetje aan 'auto Hypochondrie' (psychische aandoening: overmatige angst om een ernstig defect aan de auto te hebben, terwijl hiervan uit onderzoek niets blijkt.)
Heb ook een franse auto wat een heel ander verhaal is.
Volvo 244 Wit Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
-
Melvin
- 2nd Gear member
Je hebt daarnaast ook mensen die lijden aan het andere uiterste. Die rijden door met allerlei rare bijgeluiden uit de motor en onderstel. Ook verschillende lampjes op het dashboard kan je beter negeren dan naar kijken, als de auto nog goed rijdt. Nu nog een leuke naam voor deze aandoening bedenkenIroll schreef:4xx eigenaren hebben een grote kans deze aandoening op te lopen. De psychiatrische ziekenhuizen kunnen het aanbod nauwelijks aan in deze vakantie periode!Ik lijd waarschijnlijk een beetje aan 'auto Hypochondrie' (psychische aandoening: overmatige angst om een ernstig defect aan de auto te hebben, terwijl hiervan uit onderzoek niets blijkt.)
-
evanmandos
- 2nd Gear member
- Contacteer:
in het teken van de HxNx strengen benoemen we deze ziekte dan maar tot de struisvogelgriep 
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
-
ArjenM
- 3rd Gear member
Allen net als dat struisvogels in werkelijkheid geen kop in het zand steken is de aandoening psychiatrisch.
:razz:
Ach ja is ook wel heerlijk, zolang je niet naar een garage gaat die zegt dat je remmen niet werken is het niet waar, toch?
Ach ja is ook wel heerlijk, zolang je niet naar een garage gaat die zegt dat je remmen niet werken is het niet waar, toch?